Toon posts:

[XP] Selectief toelaten ActiveX-componenten websites?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht mijn pc redelijk onder controle te hebben. Ging afbeelding googelen op Christina Aguilera, grote afbeeldingen, klikte op 1 van de eerste uitkomsten en mijn virusscanner (avast home edition) ging kompleet uit zijn dak. Hij moest direct geinfecteerde bestanden van mijn pc wissen wat gelukkig lukte, maar voor hetzelfde geld had ik in de ellende gezeten.
Ik bedacht me dat het misschien, zoals je cookies alleen voor bepaalde sites kan toestaan ook een optie zou moeten zijn om activex alleen voor bepaalde sites toe te staan.
Of is het onzin dit te willen?
Ik gebruik win-xp-pro,sp2+explorer.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je zelf al iets gevonden? Ik zet nog even [XP] in je topictitel. Dit is in Windows Operating Systems namelijk verplicht, zoals je in Windows Operating Systems - Policy hebt gelezen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan zet ik activex wel helemaal uit. Zie wel waar het schip standt. Eigenlijk ook van de gekke dat een website zomaar spontaan een programma op mn computer kan draaien zonder dat ik het weet. Een site kan wel een activex component hebben die mijn hd formatteert. Of zou ik overdrijven? Kweenie, maar niemand heeft hier verstand van..

Verwijderd

irritant he? ik kom nu steeds meer en meer sites tegen die me vertellen dat daar surfen niet mogelijk is zonder activeX. (neem nou www.cdcovers.cc , echt steeds meer en meer sites achten het nodig om toegang tot me pc te krijgen :? ) voor dat soort sites gebruik ik nu FF die helemaal geen activeX aan boord heeft en zo kan ik ongestoord doorsurfen.

overigens kan je wel per site activeX instellen volgens mij...

ff zoeken.... brb

edit: ik kan het niet zo 1 2 3 vinden maar ik had wel een waslijstje met welke site allemaal activeX gebruiken gevonden in IE.

edit2: gevind!! extra>invoegtoepassing beheren> daar kan je een beetje controle over activeX houden. maar ik meende iets over sites gezien te hebben maar is dus nie zo. kijk maar of je er iets aan hebt....

edit3: ik accepteer NOOIT activeX/plugin vragen van welk site ook behalve van windows update zelf. activeX geeft sites alleen maar anoniem toegang tot je pc en dat wil je gwoon nie he...

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 06:41 ]

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ik geloof dat IE met SP2 automatisch vraagt of je ActiveX componenten wil toestaan per pagina, maar ik kan het verkeerd hebben. :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

the_shadow schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 10:16:
Ik geloof dat IE met SP2 automatisch vraagt of je ActiveX componenten wil toestaan per pagina, maar ik kan het verkeerd hebben. :)
dat heb je correct dan krijg je een gele balk in beeld met ready to install blabla..
If a Internet Site requires installation of ActiveX component you get a banner under the address that states some interaction needs to be taken. Click on the banner and > allow installation of ActiveX component.

This is by design.
www.datacrash.net

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het niet over dingen die geinstalleerd worden maar die gewoon draaien vanf de site. Als je bijvoorbeeld instelt dat er geprompt moet worden voor activex content krijg je bij tweakers ook al meldingen, dat zal zijn voor die reclames die door je beeld heen zweven oid.
Met dat prompten heb je alleen geen leven want dan blijf je bezig..
Het zou zo moeten zijn dat (imho of course):
Je zowel voor cookies als voor activex content geprompt zou worden en je zou kunnen zeggen
a. ja voor deze ene keer dan (volgende keer wordt weer geprompt)
b. ja voortaan altijd voor deze site
c. nee en blokkeer voor deze site
d. nu niet (volgende keer wordt weer geprompt)

Dan hoef je voor die cookies ook niet iedere keer het menu in te duiken omdat je toevallig niet van cookies houdt maar toch automatisch wil inloggen op tweakers of wil intenetbankieren etc.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je de settings wel eens op "Ask" gezet dan in de Internet Explorer properties ? Gaf dat het gewenste resultaat?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1