Toon posts:

[CSS] Div's rekken niet mee & spatieruimte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als je http://www.funevent.be bekijkt met Internet Explorer dan zie je dat de eigenlijke inhoudstext enz omkaderd zijn met een grijze stippellijn. Nu mijn probleem is: in IE wordt die omkadering netjes doorgetrokken naar beneden, maar in FireFox wilt die stomme kader maar niet mee en blijft die op een random hoogte staan (op alle pagina's uitgezonderd de Nieuws-pagina, wat ik ook zo misterieus vindt...)

als er iemand een oplossing heeft hiervoor: PLEASE zo snel mogelijk laten weten! is mijn eerste site die ik +/- professioneel heb gedesigned, en vindt het niet echt aangenaam dat er dan na de release nog fouten in staan :)

voor de rest over de site: de navigatie is traag bij mouse-over, dat weet ik ja, maar heb daar ondertussen al een oplossing voor en alle nieuwe sites dat ik maak hebben dat meegekregen. MAAR daar is alweer een probleem mee :) op http://users.pandora.be/climbatize/port/ zie je onder FireFox niets mis, alles verloopt als gepland, maar onder internet explorer zie je een fout opduiken, nl. onder en boven de navigatie worden spaties weergegeven... ik vindt de fout niet in mijn code, misschien jullie wel... ze hebben mij al aangeraden om voor IE en FF een aparte stylesheet te gebruiken, maar ik denk echter dat het probleem op een meer simpele manier is op te lossen...

thnx!

Tim

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Het niet-uitrekken van die divs ligt niet aan een fout in de CSS, want de nieuwspagina's doen het inderdaad gewoon wel goed.
Ik zag echter dat je op die nieuwspagina direct vóór de allereerste <div class="newsshort"> een div opent, die je bij je andere pagina's *niet* in de HTML hebt staan. Ik heb net even geprobeerd om die div in een andere pagina op dezelfde plek te openen en dat element na de footer weer af te sluiten. Door dat te doen kreeg ik in ieder geval de div met class "newsdotted" helemaal uitgerekt eromheen staan, alleen wordt het newsframe met de witte achtergrond dan nog niet zover meegerekt.

Het is me nu eik te laat om je HTML daarvoor ook nog even helemaal na te gaan pluizen, maar voor zover ik dus kan zien ligt het eraan dat je op die pagina's waar het misgaat gewoon een paar divs mist. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Verwijderd

ff gekeken naar de code van 2 verschillende pagina's :

INDEX.PHP
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<div class="quote">&raquo; Welkom op de site van FunEvent. Sta ons toe u te helpen met
de steeds wederkerende vraag: Waar gaan we dit jaar op schoolreis?
Op deze site vindt U een handig overzicht van allerlei bezienswaardigheden geordend volgens
soort, provincie of de educatieve waarde van een bepaalde uitstap.</div>

<div><div class="newsshort">

11.12.04  </div>

<div class="newsfull">
  <b>Sportcentrum Peerdsbos</b> toegevoegd  </div>
  </div><br>[img]"line.gif">
[/img]<div class="newsshort">
9.12.04  </div>

<div class="newsfull">
........

CATEGORIËN.PHP
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<div class="quote">&raquo; Zoek naar een bepaald sleutelwoord:<br>
  <br>
  <FORM METHOD="post" ACTION="selectie.php">

<input name="profile_search" type="text" class="searchbox" align="right">
    <input name="Submit" type="submit" class="searchbutton" value="Zoek!">
  </FORM>
  <a class="txt" href="#search">Of zoek geavanceerd.</a>
</div>
<div class="newsshort"> </div>
<div class="newsfull">Klik op één van de onderstaande links voor alle parken te bekijken die onder die categorie vallen:<br>
  </div>
<div class="newsshort">Categorie&euml;n:</div>

<div class="newsfull">
.....

Kijk ff naar index.php
Voor elke "<div class="newsshort">" staat nog eens "<div>", die later (voorzover ik snel heb gezien) niet afgesloten wordt....
Dit is niet zo bij categorieen.php

Mss moet je hier eens naar kijken.....

Heb vroeger ook veel last gehad met DIVs in FF....
IE neemt veel dingen zelf aan, terwijl FF meer 'gestuurd' moet worden.... (of was het nu juist andersom? Is al weer een tijdje geleden... 8)7 )
Anywayz, klooi wat rond met je *.css en dan meer bepaald met de height van je kader...

Probeer eens :
code:
1
2
3
4
5
.stippelkader    
{
//zet hier alles wat je met je kadertje doet.. ;
height:100%; 
}

kan zijn dat het fouten geeft... kzeg het, tis ECHT LANG geleden.....

offtopic:
BTW, mooie site... d:)b

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 03:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
welke div moet ik nu juist op 100% zetten? want die kader is er dmv samen te werken met 2 verschillende div's (eentje met http://www.funevent.be/dotted.gif als achtergrond met een padding van 1px, en daar een andere div over met een witte achtergrond)...

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Waarom werk je met een image? Je kan toch ook gewoon een dotted border op een div zetten? Overigens gebruik je wel erg veel divs voor zaken waar je geen div moet gebruiken...

Probeer ook eens het aantal divs te beperken.. Het zijn er iets te veel imho

Verwijderd

Topicstarter
Woudloper schreef op maandag 13 december 2004 @ 09:08:
Waarom werk je met een image? Je kan toch ook gewoon een dotted border op een div zetten? Overigens gebruik je wel erg veel divs voor zaken waar je geen div moet gebruiken...

Probeer ook eens het aantal divs te beperken.. Het zijn er iets te veel imho
ooit al gezien hoe lelijk een dotted border eruitziet onder Inter*kough*JERK*kough*Explorer?
heb idd teveel div's gebruik, dat merk ik ook op, maar we leren iedere dag bij hé ;)

thnx anyway!
Pagina: 1