[DVD Shrink 3.2] icm Plextor erg langzaam

Pagina: 1
Acties:

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:01
Ik heb een Plextor PX-708A dvd brander en ik heb altijd goed dvd's kunnen rippen met dvd-shrink.

Voor zover ik weet heb ik niets veranderd aan mijn systeem of softwarematig, en nu kan hij ineens niet meer snel rippen. Normaal deed ik er ongeveer 10 minuten over, nu doe ik er zo'n 45 minuten over.

Het systeem is dus hetzelfde gebleven, dus kan het niet zijn en is ook zeker snel genoeg voor dit soort taken.

Ik heb gekeken naar de dma-modus van de brander en deze draait op ultra dma modus 2. Alle harde schijven draaien op udma 5.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

ps. virusscan (mcafee) heb ik uitgeschakeld en is het niet...

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Heb je per ongeluk een optie aan of uitgezet, bijvoorbeeld 'High quality adaptive error compensation'?
Als je de DVD met DVDdecrypter kopieert, is het dan net zo langzaam?

Verwijderd

Zijn je harde schijven regelmatig gedefragmeteerd geweest, staan de schijven niet te vol ? Iets anders zou ik niet kunnen bedenken, althans, misschien zit er wat stof op de lens ?

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 10:46
Plextor DVD drives spelen DVD's standaard op 2 speed af om nare geluiden te voorkomen. Dit zal hij waarschijnlijk ook tijdens het rippen met DVDShrink doen. Als je nu de eject-knop een tijdje ingedrukt houd totdat het lampje 3 maal oplicht en weer dooft waarna je het knopje weer loslaat, is dit limiet verdwenen en zal de drive op volle snelheid lezen. Dit werkt allen als de lade leeg is en totdat je hem weer open doet.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• TranceSetter
Ik heb geen extra optie aangezet in geen programma en in nergens bij de opties van de brander in apparaatbeheer. Mijn schijven staan zeker niet te vol en heb ik gisteren nog allemaal gedefragmenteerd.

Ook kan ik geen stof op de lens vinden, dus daar zou het niet aan mogen liggen...

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 10:46
Dat wat ik net beschreven heb is geen opttie, dat is een feit. Zo zit, bij mijn weten, de firmware van alle Plextor DVD drives in elkaar. Probeer het eens, zou ik zeggen. Of heb je dat al gedaan?

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• TranceSetter
Ik heb dit nog niet geprobeerd, maar dat heb ik nooit hoeven doen, dus zou ik niet weten waarom nu wel ...

• TranceSetter
Ik heb die optie van je om de knop ff ingedrukt te houden geprobeerd, en hij knippert inderdaad even met het ledje, maar het wil niet baten. Het is heel erg gek, zelfs na een windows re-install werkt het niet.

Hoop dat iemand hier het antwoord op heeft.

Ik heb de drive op udma 2 staan en m'n 4 hdd's op udma 5.

Wat zou het dan nog kunnen zijn???

• TranceSetter
Ook heb ik even plextools geinstalleerd en ben ik wat geks tegengekomen. Zie de screenshot.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/Plextor.jpg

Waarom is de DVD-Read speed grijs, en kan ik hem niet veranderen? Lijkt me erg raar bij een dvd-brander...

[ Voor 4% gewijzigd door TranceSetter op 15-12-2004 03:13 ]

Pagina: 1