Progressive scan op JVC AV-28x4

Pagina: 1
Acties:

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-02 14:03
Ik heb interesse in de JVC AV-28X4 breedbeeld televisie

In de specs staat dat deze tv Pal en NTSC Progressive signalen slikt, maar niet via welke ingang.

Nu heb ik een pioneer dv575a dvd speler. Deze kan een progressive scan signaal uitsturen via de component uitgang. Weet iemand of ik deze op die manier aan de JVC tv kan koppelen? Ik heb al gezocht op google, maar kan er weinig informatie over vinden. Alvast bedankt.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Verwijderd

Lijkt me niet dat deze tv al HDTV voorbereid is. Maar ik denk dat het simpeler is om even met JVC te bellen hierover.

Misschien dat deze link wat voor je kan verklaren : http://www.technofile.com/articles/progressive_scan.html

Inderdaad staat er weinig hierover op het net omtrend dit JVC type toestel.

• NiteFly
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:33
Naar mijn weten is HDTV niet hetzelfde als PS.

PS is alleen te versturen en ontvangen via component kabels. (in een heel enkel geval ook via een verloopstekker naar rgb scart geloof ik).

Dus als er in de specs staat dat die JVC PS ondersteunt, kun je er zeker van zijn dat er een component ingang opzit. Het is overigens niet zo dat dit automatisch betekent dat er PAL en NTSC PS mogelijk is. Soms zie je dat er ook alleen NTSC PS door een TV wordt ondersteund.

edit:

Nou, als ik de specs zo bekijk zie ik dus idd alleen maar NTSC PS staan. dit betekent dus dat je beperkt blijft tot regio 1 DVD's in PS. Als je echt graag op zoek bent hiernaar moet je eens kijken naar Panasonic of Toshiba breedbeeld tv's op 28 en 32 inch. Ook een groot aantal <30" TFT's ondersteunt PAL en NTSC PS trouwens.

[ Voor 28% gewijzigd door NiteFly op 13-12-2004 03:10 ]

• Sjekster
Bij specs staat idd alleen NTSC maar het is bevestigd op meerdere sites dat het ook PAL ondersteunt. (denk dat de specs zomaar zijn overgenomen van de amerikaanse site oid).

Thx voor die info iig. :) Als iemand kan bevestigen wat NiteFly zegt, heel graag! ;)

Verwijderd

PS hoeft niet perse via component verstuurt te worden hoor kan ook gewoon via de scart lopen of via DVI. PS staat enkel voor de beeldopbouw in frames. Het hele beeld wordt tegelijk ververst in tegenstelling tot interlaced bronnen/weergevers waarbij eerst de oneven en daarna de even beeldlijnen worden weergegeven. ps heeft dus een groter contrasterend beeld en kan beter overweg met schuine lijnen doordat de volledige resolutie in 1 keer wordt weergegeven.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 09:38 ]

• Sjekster
Ja, maar niet elke aansluiting op zo'n tv kan dat signaal verwerken, er moet wel ondersteuning voor zijn. De meeste tv's met ondersteuning PS doen dit via component. Bij de JVC kan ik dit echter niet achterhalen...

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-02 00:08
Meeste dvd spelers hebben alleen progressive op de component uitgang (YUV)

• yuku
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

yuku

TCF rulez!

ik ben ook bezig met aanschaffen/uitzoeken nieuwe tv en dvd-speler.
zover ik heb kunnen achterhalen is het alleen mogelijk om via component-aansluitingen (dus van component op de dvd naar component op de tv) naar progressive scan signalen te kijken.

het lijkt er ook op dat een verloopkabel van component-uit naar scart-rgb (of iets anders) niet bestaat.

er is wel een JVC tv die component heeft (HV-28P37S) maar die is weer niet 100Hz en hiervan staan ook op kieskeurig.nl redelijk wat negatieve ervaringen (zichtbare beeldruis en ook nog problemen met achterlopen van geluid bij beeld bij meerdere personen)

helaas komt het er dus waarschijnlijk op neer dat je voor progressive scan een duur TFT/plasma-scherm moet kopen of een middenklasse-beamer.

ik hoor graag als ik het fout heb :)

edit:
PS. het lijkt er op alsof bijna geen enkele europese tv een component ingang heeft behalve de hierboven genoemde jvc. Bij de amerikaanse producten zit het er veel meer op (boven de 24" bijna ieder model) :(

[ Voor 14% gewijzigd door yuku op 13-12-2004 17:03 ]

Around the World in a B737-700W - The Hard Way

• NiteFly
Zoals ik al eerder aangaf heeft vooral panasonic in zn betere CRT's vanaf 32" vaak een component ingang gebouwd.

Toshiba heeft er ook wel wat, maar die vind je wat minder in de winkels hier. Philips doet naar mijn weten niet aan PS (heeft nu pixelplus2, wat ook erg goed werkt schijnbaar) en Sony's zou ik zo snel niet weten, maar ook daar komt het iig niet veel voor.

• Sjekster
Abaddon1 schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:48:
Meeste dvd spelers hebben alleen progressive op de component uitgang (YUV)
Dat snap ik, en dat is dan ook het geval bij mij. Daarom dat ik vraag of de TV het hapt, niet de dvd speler ;)

• Sjekster
NiteFly schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:05:
Zoals ik al eerder aangaf heeft vooral panasonic in zn betere CRT's vanaf 32" vaak een component ingang gebouwd.

Toshiba heeft er ook wel wat, maar die vind je wat minder in de winkels hier. Philips doet naar mijn weten niet aan PS (heeft nu pixelplus2, wat ook erg goed werkt schijnbaar) en Sony's zou ik zo snel niet weten, maar ook daar komt het iig niet veel voor.
Hoe interessant ook B), zouden de antwoorden zich kunnen beperken tot de JVC waarover ik het topic startte? Ik hoef alleen te weten hoe die PS verwerkt, en ben (nog) even niet geinteresseerd in welke tvs allemaal wat hebben ;) :D

• yuku
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

yuku

TCF rulez!

zoals ik ook al zei:
zover ik heb kunnen achterhalen is het alleen mogelijk om via component-aansluitingen (dus van component op de dvd naar component op de tv) naar progressive scan signalen te kijken.
het lijkt er ook op dat een verloopkabel van component-uit naar scart-rgb (of iets anders) niet bestaat
en aangezien die jvc 28x4 geen component heeft heb je dus ook niets aan een dvd speler met PS

Around the World in a B737-700W - The Hard Way

• NiteFly
yuku schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:30:
zoals ik ook al zei:

[...]

en aangezien die jvc 28x4 geen component heeft heb je dus ook niets aan een dvd speler met PS
En zoals Walter.PPK al zei is component kabel niet de enige waarover je PS signalen kunt zenden. Het is zeker mogelijk bij DVI inderdaad en ook met (waarschijnlijk speciale) RGB scart.

Het feit dat de fabrikant opgeeft en vanuit diverse bronnen op internet blijkt (zoals de TS zegt) NTSC, en pal, PS te ondersteunen zonder aanwezigheid van component ingangen geeft al aan dat het niet exclusief is voor PS, wel uitzonderlijk.

Dit heeft denk ik weinig nut meer, de TS zal even moeten bellen met JVC nederland om een einde te maken aan alle onzekerheid. :)

• Sjekster
NiteFly schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:47:
[...]
Dit heeft denk ik weinig nut meer, de TS zal even moeten bellen met JVC nederland om een einde te maken aan alle onzekerheid. :)
Zal ik idd morgen eens doen. Thx voor de reacties iig :)

Pagina: 1