Toon posts:

PII 400 Mhz tot hoever overclocken???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand tot hoever je een PII 400 Mhz kunt overclocken?? Heb een MSI board en kan wel software matig de FSB tot 120 opvoeren. Moet echter ieder keer opnieuw, vette bummer:'(

Help!!

Verwijderd

Hmmm... Had ook een PII 400, heb ik eigenlijk nooit drastisch overgeklokt. Draaide op 448 met standaard cooler... (standaard voltage, eigenlijk nooit hoger geprobeerd)
Als je het echt goed wel doen, moet je de plastic behuizing eraf slopen en een beetje lekkere 2 fan Alpha direct op de core zetten... :P Moet ie de 500 toch wel kunnen trekken?

Verwijderd

Ik heb wat extra coolertjes erop gezet (5) en heb hem 96 Mhz overgeclocked. Meer ging echt niet. Hij loopt nu lekker stabiel op 124Mhz. Geheugen is 100Mhz Hyundai.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Vriend van mij had er 1 die tot 600 bootte... (l2cache uit) en toch 584mhz (met l2cache aan) maarre hij liep stabiel op 133fsb

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:51
Mijn oude SL357 liep 496MHz. 533 leverde ook niet veel problemen op overigens; Q3A wou prima. Maar 100% stabiel was 'ie niet op 533MHz (misschien met wat meer koeling of spanning wel, nooit geprobeerd).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Een kennis heeft er een op 460 lopen op een ASUS bordje en standaard koler.

Verwijderd

Weet iemand toevallig wat je met een P2 350 mhz kan halen dan? Zonder dat je een andere koeler er op moet zetten!

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Mijn PII 400 loopt nu op 468 MHz ofzo.

FSB van 117 (pci busspeed van 39 Mhz)

loopt stabiel, MBM4 geeft 32 graadjes
aan voor de processor.

Kreeg eerst een beetje geruzie met,
naar waarschijnlijkheid, mijn
pci scsi-controller kaartje, want daar
bleef ie hangen als ik hoger ging
met FSB dan 112...
Effe wat settings omgegooid in bios en
trekt nu dus 117 FSB...

Gewoon standaard PII cooler erop nog steeds.

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:35

Arjan A

Cenosillicafoob

Op zich wel leuk om dit zo allemaal te lezen. Die PIII's hebben niet voor niets zo'n 'begrenzer' eropgekregen. Die dingen zijn volgens mij allemaal op 600MHz gefabriceerd en toen pas begrensd. Iedereen die zo'n ding probeert te OC-en blijkt nog steeds zijn originele fan te gebruiken (rara waarom). Ik heb zelf mijn PIII450@500 draaien met L2 aan maar zonder kan die nog hoger. Alleen jammer dat mijn MSI-board van een of andere Duitse OEM blijkt te zijn, zodat-ie niet eens 133 kan halen (er zijn zat bios updates enzo, maar niet voor mijn board :-( )

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

ik heb een pentium II 350 die nu op 392 mhz loopt met een FSB van 112 mhz (112 x 3.5).... loopt heel stabiel!

Verwijderd

Ik heb mn PII 400 nou stabiel op 633mhz....
Alleen mn pc is net een Boeing met al de koeling:)

Verwijderd

Mijn PII-350 loopt nu al een uurtje op 467 ...3,5 x 133FSB :)
Pagina: 1