[XP]Opstartproblemen al na 3 seconden

Pagina: 1
Acties:

• Dinand
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik heb een HP desktop computer (2 Ghz) met XP erop. Sinds een paar dagen heb ik het volgende probleem: Als ik mijn pc opstart krijg ik gelijk na 3 seconden zo'n blauwe scherm met daarop de HP logo zoals altijd. Dit scherm blijft normaal gesproken zo'n 2 seconden staan en dan gaat hij verder met Windows laden maar nu blijft hij hangen op deze scherm. Hij doet dan helemaal niks meer. Ik moet hem dan handmatig weer uitzetten en na 4 a 5 keer weer proberen gaat het goed en laad hij Windows wel. Ik snap er niks van waarom hij weigert Windows te laden en vast blijft hangen. Ik kan ook niet in veilige modes opstarten omdat ik niet voorbij die HP scherm kom.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik vond geen oplossing met de Search functie helaas.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Al gekeken of er een mogelijke update voor je bios is, geheugen getest, harde schijf getest, schijf gedefragmenteerd? Wellicht al eens een herstelpunt teruggezet ?
Kortom wat heb je allemaal al geprobeerd? Wat lukte daarbij en wat niet? Kan je dit nog even iets uitgebreider aangeven? Hier op GoT willen we dat voorafgaand aan het openen van een topic een uitgebreid vooronderzoek heeft plaatsvindt. Lees hierover Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette) eens door :)

Verder bevatten Windows XP en 2000 BSOD guide en Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. veel mogelijke oplossingen. Daar al eens langsgefietst? Zou je aan de hand van bovenstaande info je topicstart nog even willen aanvullen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Stekker eruit, 5 x aan- en uitknop indrukken, stekker erin 1 x aan- uit knop indrukken.

ARME AOW’er

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-04 20:39
quote weg

maar even, als je het logo ziet, druk dan eens op escape, dan zie je als het goed is wat hij allemaal aan het doen is "achter de schermen"....

[ Voor 65% gewijzigd door sanfranjake op 13-12-2004 08:18 . Reden: deel verwijderd ]

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• dokasensai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03-2025
heb je je pc al een keer gestart zonder rand apparatuur ??

Verwijderd

geheugen dat ie aan het testen is duurt wel eens lang en kan soms idd ook in een loop gaan
druk zoals al gezegt een op escape of tap zodat je ziet wat ie precies doet. je kan het geheugen testen met memtest86. even op zoeken bij google waar je dat kan downlaoden.

• Dinand
  • Laatst online: 22-11-2025
Bedankt voor alle reacties en sorry dat ik niet meer informatie had over wat ik al allemaal had ondernomen. Die tip van opstarten zonder rand apparatuur bracht me op het idee om mijn pas gekochte externe DVD-brander te ontkoppelen en het ziet er naar uit dat dit de oorzaak was want ik heb twee keer opgestart en alle twee keren starte hij gelijk op. Nou moet ik nog uitzoeken waarom mijn externe DVD-brander ineens een conflict veroorzaakt maar ik ben al blij dat ik normaal kan opstarten
Pagina: 1