[MCE 2005] Pinnacle TV-tuner werkend krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Ik heb op 1 van mijn PC's Windows MCE 2005 geinstalleerd, met de gedachte dat ik dan heerlijk TV en film kon kijken. Nu blijkt mijn Pinnacle PCTV Pro niet compatible te zijn met dit OS. De drivers werken gewoon, maar de mediacenter software ziet de TV kaart niet.

Ik weet dat er een lijst is met compatible kaarten en dat mijn kaart er niet bij zit. Toch wil ik dit graag werkend krijgen en ik heb reeds 1 persoon op tweakers gezien die zegt, na veel moeite het werkend te hebben. Deze persoon vermeld echter niet hoe en reageert niet op mijn contact-pogingen. Ook op www.thegreenbutton.com kan ik niks vinden.

Wie weet hoe ik mijn TV-kaart (via een omweg) toch werkend kan krijgen?

• kaas-schaaf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 09:14

kaas-schaaf

Beunhaas

Misschien diep gravend, maar werken die kaarten niet met twain drivers? Misschien kan je het in die hoek zoeken.

Ik heb zelf al problemen om mijn pinnacle kaar aan de praat te krijgen (en houden) onder winxp pro dus dat hij het niet doet onder jouw os verbaast me niets.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Je hebt ten alle tijde een hardware MPEG encoder kaart nodig. Volgens mij is jouw TV-kaart dus niet compatible, welke truckjes je ook uit haalt. Je zult toch moeten investeren in bijv een hauppage PVR kaart. Ik heb zelf een PVR250 en een PVR350 en dit werkt perfect.

Diegene die zegt dat het wel werkt kan dus zowiezo niet genieten van de uitgebreide PVR ondersteuning, tenzij je een AMD 5000+ of P4 4,5ghz hebt :+ .

[ Voor 23% gewijzigd door Dukey op 13-12-2004 00:01 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Er zijn toch genoeg mensen op de wereld die ook een NIET officieel compatible kaart hebben en toch MCE 2005 willen gebruiken? Waarom lees ik nergens anders op het internet over mensen die hetzelfde proberen? Er moet toch een mogelijkheid voor zijn. Ik KAN TV kijken met deze kaart....ik KAN hem op pauze zetten en later doorgaan ik KAN opnemen....alleen ondersteund MCE 2005 dit niet zelf. Ergens op het WWW is toch wel een hack of aanvullend programma?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-03 21:29
jk_warrior schreef op maandag 13 december 2004 @ 00:09:
Er zijn toch genoeg mensen op de wereld die ook een NIET officieel compatible kaart hebben en toch MCE 2005 willen gebruiken? Waarom lees ik nergens anders op het internet over mensen die hetzelfde proberen? Er moet toch een mogelijkheid voor zijn. Ik KAN TV kijken met deze kaart....ik KAN hem op pauze zetten en later doorgaan ik KAN opnemen....alleen ondersteund MCE 2005 dit niet zelf. Ergens op het WWW is toch wel een hack of aanvullend programma?
MCE ondersteunt *alleen*maar* kaarten met MPEG encoding. Heel MCE is daaromheen gebouwd...

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Dat probleem had een maat van mij ook, voor zover ik weet is er nog geen 'hack'
Hij is nu op linux overgestapt daarvoor gebruikt hij nu het mediacenter freevo.

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Mmm...lastig dat niemand mij hiermee verder kan helpen. Ik moet misschien toch maar overstappen op een ander systeem. Media portal is ook wel een goede volgens mij (weet ik nog niet uit ervaring). Ik hoopte alleen (en hoop nu nog) dat er een oplossing voor was. Ik wacht geduldig.

Verwijderd

Als het je echt om MCE gaat, een pvr-150mce is maar 60 Euro.

• CSB
  • Laatst online: 08-03 21:43

CSB

:D

Ik heb ook de PCTV Pro en volgens mij zit daar welzeker een MPEG encoder op.
Ik kan het mis hebben hoor. Het is al een wat oudere kaart en ik gebruik hem om mijn oude VHS en video8 over te zetten op DVD. Ik moet zeggen dat dat perfect werkt. :Y)

Ik was van plan MCE te gaan kopen, maar misschien zie ik daar nu van af. :/

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Verwijderd

Nee hoor, echt geen HW MPEG encoder. Pinnacle doet er vaag genoeg over, zegt dat het ding 'kan encoden' oftewel: softwarematig.

Verwijderd

In een notendop dus: Kan niet :)

Je bent gebonden aan een vaste lijst van tuners.
Je zou bijvoorbeeld kunnen overwegen om even te wachten en de PVR500 te bestellen, dual tuner :)

• CSB

CSB

Raar dat Microsoft dan geen ondersteuning biedt aan een van de meest verkochte kaarten in europa...
Dit geeft mij de indruk dat je dan bijv. Windows Xp zou hebben zonder ondersteuning voor Radeon kaartjes, wat absurd is. Pinnacle is al jaren een van de grootste verkopers van TV tuner kaartjes.

• J.Kossen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-03 09:12
jk_warrior schreef op maandag 13 december 2004 @ 18:50:
Mmm...lastig dat niemand mij hiermee verder kan helpen. Ik moet misschien toch maar overstappen op een ander systeem. Media portal is ook wel een goede volgens mij (weet ik nog niet uit ervaring). Ik hoopte alleen (en hoop nu nog) dat er een oplossing voor was. Ik wacht geduldig.
Mediaportal is een optie, ware het niet dat het (iig mij) nog niet gelukt is om de Pinnacle kaart aan de praat te krijgen :'( Mediaportal is voor de rest echt een fijn programma en doet precies wat je er van verwacht :)

Sterker nog, de ab die bij de Pinnacle kaart zit, is gewoon te programmeren om te gebruiken MET Mediaportal. :P Het niet werkend krijgen van de TV kaart is een bekend probleem bij de ontwikkelaars van MP (in vroegere versies schijnt het wel goed gewerkt te hebben); het is nu wachten op de volgende release (huidige versie 0.1.0.2) Ik zou zeggen, hou MP in de gaten want het lijkt erop (iig voor mij) alsof MP MCE op een aantal fronten gaat verslaan, al was het maar dat MP OpenSource is en iederen dus bij kan dragen aan de ontwikkeling 8)

Verwijderd

1. Installeer MCE2005
2. NIET DE PINNACLE drivers installeren ivm TWAIN!
3. Windows Update draaien en bij overige staat als het goed is Pinnaclesys WDm drivers.
4. Have fun!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-03 21:29
CSB schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 12:35:
Raar dat Microsoft dan geen ondersteuning biedt aan een van de meest verkochte kaarten in europa...
Dit geeft mij de indruk dat je dan bijv. Windows Xp zou hebben zonder ondersteuning voor Radeon kaartjes, wat absurd is. Pinnacle is al jaren een van de grootste verkopers van TV tuner kaartjes.
Ja, en ? Die dingen doen geen HW encoding, en dat is één van de basisprincipes van MCE.

Klagen dat deze kaarten niet ondersteund worden is net zoiets als klagen dat een TDI niet op benzine wil lopen, ondanks dat dat de best verkochte brandstof is :D

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

bericht op het niet geinstaleerd krijgen van Pinakel TV kaart,
ik heb hetzelfde meegemaakt en waarschijnlijk ligt het er aan dat je windows servicepack 2 XP
geinstaleerd hebt.
de enigste manier die bij mij wel werkte is , servicepack 2 verwijderen
pinakelkaart daarna instaleren , als het dan werkt sevicepack 2 weer instaleren
de hardware die dan geinstaleerd is wordt dan gewoon overgenomen.

hopend hiermeengeholpen te hebben,

G.v.Z

Verwijderd

De pinnacle pctv pro heeft wel hardwarematige mpeg encoding.
Dat is nou juist het grote verschil tussen de pctv rave en de pro.

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Ik had de moed al opgegeven en een Hauppage pvr 150MCE gekocht. Deze werkt wel, maar ook niet echt naar behoren. Welke MPEG-2 codec ik ook installeer, iedere keer wel een ander probleem. Eerst geen geluid, dan weer geen beeld, dan weer restart van de PC, dan weer helemaal niks....

Wat is de beste MPEG-2 codec voor MCE2005?

offtopic:
ik heb nu btw een pinnacle pctv pro over.....

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
jk_warrior schreef op woensdag 22 december 2004 @ 13:59:
Ik had de moed al opgegeven en een Hauppage pvr 150MCE gekocht. Deze werkt wel, maar ook niet echt naar behoren. Welke MPEG-2 codec ik ook installeer, iedere keer wel een ander probleem. Eerst geen geluid, dan weer geen beeld, dan weer restart van de PC, dan weer helemaal niks....

Wat is de beste MPEG-2 codec voor MCE2005?

offtopic:
ik heb nu btw een pinnacle pctv pro over.....
Ik gebruik NDVD van Nvidea. Werkt erg goed :)

Verwijderd

Even mijn zegje dan maar...

Ik krijg binnen enkele dagen ook mce2005nl, en heb een "niet compatible tv-kaart", en wel de Leadtek Winfast TV2000 XP Deluxe. Een vriend van mij heeft echter ook mce geinstalleerd, en heeft dezelfde tvkaart, en deze werkt gewoon met de nieuwste drivers.

Ik zal z.s.m. mijn ervaringen hier neerplanten...

mzl

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:04:
Even mijn zegje dan maar...

Ik krijg binnen enkele dagen ook mce2005nl, en heb een "niet compatible tv-kaart", en wel de Leadtek Winfast TV2000 XP Deluxe. Een vriend van mij heeft echter ook mce geinstalleerd, en heeft dezelfde tvkaart, en deze werkt gewoon met de nieuwste drivers.

Ik zal z.s.m. mijn ervaringen hier neerplanten...

mzl
De PVR2000 van leadtek werkt met MCE (HW-encoding) niet de TV2000

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:27:
[...]

De PVR2000 van leadtek werkt met MCE (HW-encoding) niet de TV2000
Zoals dus te concluderen valt uit mijn ervaring, de TV2000 XP werkt dus wel bij mijn vriend...

:/

btw, deze drivers zijn gebruikt: http://www.leadtek.com.tw...ownload.asp?downlineid=63

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 16:36 ]

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:31:
[...]

Zoals dus te concluderen valt uit mijn ervaring, de TV2000 XP werkt dus wel bij mijn vriend...

:/

btw, deze drivers zijn gebruikt: http://www.leadtek.com.tw...ownload.asp?downlineid=63
Ja maar wat werkt? alleen het tv kijken? Ik durf bijna te wedden dat opnemen niet kan aangezien niet hardware gebaseerd mpeg2 (dvr-ms) encoden, oftewel softwarematig (welke codec moet ie daar voor gebruiken :? ) gewoonweg niet gaat!

Nogmaals de PVR's van hauppage doen dit opnemen hardwarematig en MCE kan die kaarten aansturen om DVR-MS uit te poepen. Een softwarematige kaart kan misschien wel tv laten zien maar zeker niet door MCE aangestuurd te worden om op te nemen.

En als het wel werkt, dan weet ik het ook niet meer...... }:O

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Ik kan het ook met moeite geloven, maar aangezien ik in korte tijd dit alles kan testen, zal ik verslag doen...

:)

• CSB

CSB

Precies, ik zal hetzelfde doen met mijn pinnacle pctv pro kaartje.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 13:53:
De pinnacle pctv pro heeft wel hardwarematige mpeg encoding.
Dat is nou juist het grote verschil tussen de pctv rave en de pro.
Onzin! Het verschil?

Pro : Radio en stereo geluid! (met de pro kan je softwarematig MPEG2 opnemen)
Rave : Mono geluid en GEEN radio! (Met de Rave kan je ook softwarematig MPEG2 opnemen met een hack .dll bestandje vervangen)

Nieuw!

Stereo: Stereo geluid (philips decoder ipv conexant) Geen radio

Verwijderd

Hmm...net mce2005nl geinstalled....ff wat partities ge-moved met partitionmagic8...en toen zij ie net voor het opstarten: repareer het volgende bestand:...C:.....hal.dll :?

afijn....we zijn wer aant installe...

zal z.s.m. ervaringen melden...

• CSB

CSB

En? ;)

Verwijderd

Raar dat softwarematig mpeg2 encoding niet zou kunnen onder MCE. Met de Pinnacle software zelf gaat dat prima, op een athlon xp 2GHz.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 05:15 ]

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:05

4POX

Everybody is wired

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 12:48:
1. Installeer MCE2005
2. NIET DE PINNACLE drivers installeren ivm TWAIN!
3. Windows Update draaien en bij overige staat als het goed is Pinnaclesys WDm drivers.
4. Have fun!
Geen resultaat op mijn pinncle kaart.

Ik weet niet eens wat voor eentje ik heb.. Het is een pctv ???? met een AB en stereo geluid. Maar geen FM tuner.

Ik kan dat ding niet vinden op de pinnacle site :(

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Die Pinnacle WDM drivers zijn automatisch al door Windows geinstalleerd. Daardoor kreeg ik de hoop dat het toch zou werken, maar helaas. Die Pinnacle gaat binnenkort de deur uit en er komt een Hauppauge 500 dualtuner voor in de plaats.

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik krijg steeds meer het gevoel dat pinnacle kaarten van de grootste bagger zijn die er is.. Ik ben nu al de hele avond aan het kutten met die kaart. Maar geen beeld of whatever..

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Pinnacle heeft inmiddels zijn eigen variant op MCE gemaakt, zo zag ik op de website. Pinnacle support voor MCE kunnen we nu dus absoluut helemaal vergeten!

• CSB

CSB

Lekker. Die kaart werkt prima! Behalve in MCE of MediaPortal. Krijg wel geluid, geen beeld. Dat ze die PCTV's nog verkopen. Stelletje afleggers.

Verwijderd

Nog gekker is dat het het best verkrijgbare merk is in NL op gebied van tv-kaarten. Hauppauge bijv. kom je veel minder vaak tegen.

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik heb nog nergens beeld gehad.. Een schone windowsXP (MCE) mocht niet baten.. zgeen beeld met normale drivers.. XP WDM driver of de nieuwe sourceforge driver.

Ik pleur dat ding wel op marktplaats.. Opzouten met die duitse zooi.. terrortec kan ook al geen kaarten maken.. Siemens telefoons zuigen en golf5 zuigt. AMEN

AKA Rinkel weblog

• CSB

CSB

Toch moet er een oplossing zijn. Dit heeft gewoon met drivers te maken. Want ik kan wel gewoon tv kijken met Pinnacle Vision. Het ergste is dat je een product koopt en daar gewoon geen support meer op krijgt na een x aantal jaar.

Ook recorden met Pinnacle Studio 8 werkt gewoon. Weliswaar gebruikt het een hoop CPU time, maar het werkt wel. Waarom zou dit dan niet werken in Media Center?

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Mijn Vraag is Simpel werk de PCTV pinnacle kaart (niet de pro) wel of niet op MCE?
Zo ja hoe????

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
gupje schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 12:44:
Mijn Vraag is Simpel werk de PCTV pinnacle kaart (niet de pro) wel of niet op MCE?
Zo ja hoe????
Het antwoord daarop is ook simpel. Nee.

Hij werkt wel gewoon onder MCE met zijn eigen software, maar niet geintegreert in het Media center.

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-03 22:42

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

CSB schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 14:11:
Toch moet er een oplossing zijn. Dit heeft gewoon met drivers te maken. Want ik kan wel gewoon tv kijken met Pinnacle Vision. Het ergste is dat je een product koopt en daar gewoon geen support meer op krijgt na een x aantal jaar.

Ook recorden met Pinnacle Studio 8 werkt gewoon. Weliswaar gebruikt het een hoop CPU time, maar het werkt wel. Waarom zou dit dan niet werken in Media Center?
Juist, het kost veel CPU, en dus heeft Microsoft besloten alleen ondersteuning te bieden voor hardwarematige encoding, zodat Media-Center gebruikers hun media center nog kunnen gebruiken tijdens opname. Ik wil niet zeggen dat het niet zou kunnen met een software-encoder (zie de ATI All-In-Wonder) maar dat het dus gewoon een keuze was van MS om een zo stabiel mogelijk systeem te krijgen.
Dus zolang niemand een driver met MCE-ondersteuning maakt zal het gewoon niet werken.

Verwijderd

Met MCE werken alleen kaarten met Hardwarematige encoders. Dit kunnen ofwel officieel ondersteunde kaarten zijn (zie http://oem.microsoft.com/...d_Components_for_MOSB.xls onder tv-tuners) of niet officieel ondersteunde kaarten (Zie http://www.shspvr.com/mce.html) die allemaal verwant zijn aan de wel officieel ondersteunde kaarten (Daardoor kunnen de drivers ook zo aangepast worden dat ze wel met MCE werken)
De ENIGE uitzondering op het bovenstaande is de all-in-wonder 9000-serie van ATI. Deze kaarten kunnen met speciale drivers in MCE werken (Zie [ MCE 2005] Ati 9800SE werkend krijgen*) maar dat is alleen omdat Dell en MS zijn overeengekomen dat Dell MCE-PC's mocht bouwen met All-In-Wonders. Een zekere Kram heeft de officiele Dell-Drivers zo gehackt dat ze ook in niet-Dell systemen bruikbaar zijn.
Tenslotte kom je nog wel eens softwarematige tv-kaarten tegen (pinnacle mediacenter bijvoorbeeld) die mediacenter in de naam hebben om mee te liften op de hype. De naam Media Center is echter niet gepatenteerd door Microsoft en deze kaarten werken NIET in MCE.

(Maar dat had ik al en keer gezegd) En dan nu de REDEN omdat dat iets is waar mensen kennelijk over blijven zeuren.

- MCE was nooit bedoeld om los verkocht te worden zodat mensen niet zelf zouden gaan prutsen (let wel: dat betekent niet dat verkopen in MCE-bundels illegaal is)
- Als je als systeembouwer PVR/MCE van de grond af bouwt wil je de best mogelijke TV-functionaliteit die een kaart kan bereiken (dat is immers het idee achter MCE) -> dus: HW-Encoding Waarom?:

- Met HW encoding zal je CPU-load dusdanig laag blijven dat je ondertussen andere zaken kunt doen (zelfd games)

"Maar mijn ... -systeem kan software-encoding makkelijk aan, dus waarom HW-encoding?"

- dat systeem kan NIET 2 programma's tegelijkertijd opnemen + (vooralsnog alleen i de VS) een HDTV-kanaal + daarnaast een mpeg-4 bestand of opgenomen TV-bestand bekijken MET de zekerheid dat er met de opname niks mis gaat (veroorzaakt door CPU-overflows treedt er bij SW-encoding vaak frame-dropping op)
- ook kan een SW-matig systeem niet aansluiten van extenders aan die naast het bovenstaande ook nog eens van maximaal 3 plaatsen alle media op de MCE-PC kunnen aanspeken.

Dus als je een andere tv-kaart hebt en aan de slag wilt met een ander software-pakket onder linux of windows prima (Er zijn zat alternatieven: http://www.videohelp.com/tools?s=34#34), maar blijf niet proberen af te dwingen dat jouw kaart het moet doen onder MCE en als hij niet werkt beweer niet dat het aan big, bad, Microsoft ligt.

Verwijderd

Ace, jij vindt het dan misschien gezeur, maar we zitten hier niet op een forum voor n00bs. Tweakers blijven altijd proberen om datgene voor elkaar te krijgen wat ze willen met hun systeem. Jou relaas neemt niet weg dat het leuk was geweest als MS voor de geavanceerde gebruiker het alsnog mogelijk had gemaakt om softwarematige mpeg2-encoding te ondersteunen, desnoods door een registerhack. Het is uiteindelijk niet aan Microsoft om voor een stabiele MCE-machine te zorgen maar aan de machinebouwers zelf!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-03 22:27

Nik

Even een kick :) Ik zit ook met het feit dat ik hier gewoon 3 PCTV kaarten heb, maar ik kan ze niet gebruiken met MCE.

Ik vraag me af, waarom ik niet gewoon tv kan kijken, is daar nu écht MPEG2 voor nodig? Nee, dat is alleen voor het opnemen nodig. Nou, laat mij die funxtie juist niet boeiend vinden, maar ik wil wel tv kunnen kijken...

Toch wel raar van MS dat ze dit niet lief aangepast hebben... Zonde van mijn geld 4 jaar terug, maja...

(Mocht iemand een oplossing weten, ik hou dit draadje in de gaten).

• |sWORDs|
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Voor mce heb je geen hardware encoder nodig zolang het geen dualtuner kaart is, decoder hoeft nooit hardware te zijn (maar kan en mag wel). De reden waarom pinnacle kaarten niet werken en haupauge wel is dat pinnacle zelf niet mee wilde werken aan mediacenter. Het enige wat pinnacle hoeft te doen is een driver maken die voldoet aan de voorwaarden (mits dat mogelijk is met de huidige hardware) van Microsoft met betrekking tot mce. (zoals macrovision detection en dergelijke)\

Het is dus Pinnacle die moeilijk doet en niet Microsoft.

Aangezien ik zeker weet dat er weer een hoop mensen eigenwijs zijn (met betrekking tot de hardware encoder) heb ik nog even het document digitaal opgezocht. Waarbij ik over het pinnacle verhaal slecht een bron bij Microsoft (werkzaam met onder andere MCE) kan vermelden. En hij vertelde ook dat Pinnacle bezig was met een eigen Media Center en dat vermoedelijk ook de reden was waarom ze niet met MCE wilde beginnen.

[ Voor 13% gewijzigd door |sWORDs| op 06-03-2005 01:55 . Reden: edit typo's en dat zijn er dronken nog al veel ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Sterker nog, Pinnacle's eigen mediacenter staat al vermeld op de website.

Kan iemand deze tekst uitleggen van de pagina waar sWORDs hierboven naar linkt:
To enable Media Center to detect whether a driver is capable of supporting dynamic bitrate change, the INF file must contain the GUID in the following line. In addition, the driver must place the GUID in the registry. The registry value needs to be a DWORD. "1" means supported, and "0" or "not present" means not supported. This INF entry must be provided or Media Center will not run Live TV at the highest possible bitrate and will instead always default to a lower bitrate to avoid changing the rate for recordings.

Add the following in the INF file under HKR,Capabilities,"{BB4FAA02-596C-4129-8FB3-74E75421FA02}", 0x00010001,1

[KEY]

"{BB4FAA02-596C-4129-8FB3-74E75421FA02}"=dword:1

Where [Key] is the HKEY returned by IGetCapabilitiesKey::GetCapabilitiesKey()

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 06:49 ]

• CSB

CSB

In het forum van MediaPortal wordt vermeld dat de PCTV Pro wordt ondersteund, kan alleen niet vinden hoe, wat en waar...
Die gasten doen puik werk.

Verwijderd

Even dit topic kicken :)

Ik heb nu Media Center 2005 + Pinnacle PCTV PRO en ik zou deze beide graag samen gebruiken.

Tv opnemen of bekijken maakt mij niets uit, ik wil eigenlijk gewoon die tv-out functie gebruiken! Maar daar krijg ik zelfs niets uit. Ik heb de drivers geinstaleerd enzo, en in het bios zelf ingesteld dat primary video PCI is ipv AGP maar als ik de kaart aan mijn TV aansluit dmv S-VIDEO krijg ik zelfs mijn bios niet te zien ofzo :(

edit: laat maar, ik dacht dat die s-video een uitgang was maar blijkbaar is dat een ingang :>

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 16:21 ]

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:26:
Als het je echt om MCE gaat, een pvr-150mce is maar 60 Euro.
(Ik weet het, reactie op een bericht van 2004)

Dit is de kaart die ik heb gehaald. Ik had ook een Pinnacle PCTV, en die is dus inderdaad met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen in Media Center. Dit komt deels ook omdat de hardware op de PCTV in 2002 ofzo op de markt is gezet, nog voor de eerste Windows XP Media Center edition op de markt verscheen. Ik kocht mijn PCTV in 2003 toen de USA Irak binnenviel, en ik vanaf mijn PC de live "embedded journalists" wilde bekijken terwijl ze met hun tanks door de woestijn reden.... :D

Ik kan je alvast vertellen dat de Hauppauge PVR 150 MCE naast Media Center 2005 ook *perfect* werkt onder Windows Vista (Home Premium, Ultimate, met Media Center dus), met de drivers die Vista al aan boord heeft. Het eerste wat me opviel is dat de PVR 150 MCE een veel beter beeld gaf dan de Pinnacle PCTV trouwens toen ik die kaart verving.

Conclusie:

Pinnacle PCTV -------> Prullenmand. (ik heb em in mijn doos met oude kaarten gemikt)
60 Euro -------> Hauppauge PVR 150 MCE (of een andere kaart natuurlijk).

[ Voor 6% gewijzigd door maartena op 28-12-2006 22:04 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1