Toon posts:

[Bittorent] Trage verbinding wanneer ik download

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jaja mensen, alweer de zoveelste topic over bittorent en een trage verbinding.. hier komt mijn probleem:

Wanneer ik mijn Bittorent client run (als hij nog peers aan het zoeken is zelfs) word mijn internetverbinding ineens zo ontzettend traag, google laden duurt c.a 5sec enzovoorts.
Ik weet dat mijn verbinding dit niet hoort te doen aangezien ik Wanadoo Cable Premium heb, 3mbit download 380kbps upload.
Ik heb in de searcg gekeken en zag iemand met exact hetzelfde probleem dat ik heb:
bittorent laat het internet dicht slippen

Het is niet opgelost en een andere client(Bit++, TorrentStorm, ABC, PCT) veranderen hier niks aan, en een post van ong een jaar terug kicken leek mij niet verstandig.

Even verder zoeken en ik kwam op:
[rml][ bittorent]Welke en hoe poort openzetten? (screenshots)[/rml]

De poorten 6881-6999 openzetten en de O zo grote "poortmappings verhaal" doorgelezen en heb ze keurig netjes opengezet.

De verbinding die is alleen traag als ik verbinding via mijn router maak, als ik deze PC direct op mijn modem aansluit blijft alles lekker soepeltjes lopen, dat geeft aan dat het dus een instelling is die niet goed zit ergens, ook al staan de poorten open.

Een tijdje terug had ik dit probleem ook niet, het is gewoon komen aanzetten van de ene op de andere dag.

Iemand een idee hoe je dit kan verhelpen? En nee het zal vast niet liggen aan: "bittorent maakt iets van 100connections aan dus je kan verwachten dat het langzamer gaat draaien" want die connections zal hij vast ook maken als ik direct op de modem zit.

Bedankt!
ps. nog meer mensen met dit probleempje?

Verwijderd

Heb je je upload gecaped, Als je al je upload bandbreedte beschikbaar stelt aan de client dan gaat ook het downloaden niet meer, omdat er geen ACK pakets meer kunnen worden verstuurd. Zet 'm eens op max 300kbps je houdt dan nog 80kbps over overig verkeer

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 23:50:
Heb je je upload gecaped, Als je al je upload bandbreedte beschikbaar stelt aan de client dan gaat ook het downloaden niet meer, omdat er geen ACK pakets meer kunnen worden verstuurd. Zet 'm eens op max 300kbps je houdt dan nog 80kbps over overig verkeer
Ja dit heb ik zeer zeker gedaan, ik heb het als volgt ingesteld:
Maximum Uploads: 5 (default)
Maximum Upload speed when downloading: (15kB/s)
Maximum Upload speed when not downloading: (15kB/s)

Er staan nu 2transfers aan:
1. DLspeed: 20kB/s ULspeed:7kB/s
2. DLspeed: 48kB/s ULspeed:7kB/s

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is opgelost :D
Het bleek toch een port probleem te zijn, ik had de ports 6881-6999 wel opengezet d.m.v "Port Forwarding", maar deze porten stonden nog niet toegevoegd bij de "Special Applications", hier heb ik ook mijn Xboxlive port opengezet een tijd terug. Toen ik de poorten daar erbij had gezet en een snelle reset had gebruikt deed de verbinding het weer optimaal, ook al word er nu geupload met een snelheid van 15kB/s en gedownload met 65kB/s.

Ik gebruik een Sweex Routertje

Als er mensen nog tips hebben om mn download in ABC omhoog te krijgen, ze zijn welkom, anders gebruik ik de search gwoon _/-\o_