Toon posts:

[Maya 6] Bestanden uitwisselen met Maya 5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik gebruik voor mn studie bouwkunde maya 6. Nu wil ik echter bestanden uitwisselen met een medestudent (of computers die op bk staan) die maya 5 gebruikt en dat lukt niet. Maya 5 wil de bestanden niet openen. Normaal gesproken kun je meestal in programma's instellen dat ie het dan bv voor v5 opslaat (zoals autocad bv), niet dus :( Tenminste ik ben die optie nog niet tegen gekomen. Heb de helpfunctie doorgezicht, forum van alias, het forum hier. Wel wat topics gevonden met zelfde probleem, echter geen oplossing. Verder heb ik nog even zitten kijken naar plugins etc, maar ook (nog) niks kunnen vinden.

Is er hier iemand die mij verder kan helpen en ervaring heeft met dit probleem. Het is erg irritant, en zou beetje jammer zijn als ik hiervoor zou moeten gaan downgraden....

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

http://www.highend3d.com/...plugins&section=utilities
Daar staat een file converter, kan naar elke versie converten. In hoe verre het werkt weet ik niet, daar heb ik geen ervaring mee.

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank!, die ga ik vandaag eens even uitproberen

edit:
het lijkt te werken!!, echt super :), nogmaals bedankt

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 08:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels de geconverteerde bestanden geprobeerd te openen in bv maya 5.01, maar dan geeft ie een foutmelding en kan de boel vervolgens niet geopend worden. Jammer het leek een goede oplossing te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand weet toevallig nog een ander programma'tje om toch bestanden uit te kunnen wisselen tussen maya 6 en 5. Ik heb namelijk een heel model gemaakt in maya 6, maar die kan ik nu niet aan mijn mede studenten laten zien omdat ze op de faculteit alleen maya 5 hebben :(