Hallo allemaal.
Sinds 2 dagen werkt het internet niet meer op mijn computers. Ik heb namelijk 2 computers, 1 router waar die 2 computers aan verbonden zijn. Het heeft het altijd gedaan maar plots viel het allebei uit. Ik heb nu zelf wat zitten rommelen, ik krijg maar 1 computer aan de praat door bij het configuratie scherm -> netwerkverbindingen->LAN-verbinding-> eigenschappen -> internet-protocool -> eigenschappen , daar had ik automatisch een ip toewijzen in plaats van het volgende ip adres gebruiken (waar je zelf je de details invoert. Door het automatisch toe te laten wijzen heb ik dus 1 computer met internet verbonden.
(zo stond het normaal altijd, maar ik heb nu 1 pc aan gekregen door het eerste bolletje aan te kruisen, automatisch ip toewijzen.)
Sinds ik heb zitten kloten met alles, werkt 192.168.2.1 niet meer (WTF?!) dus ik kan mijn instellingen van mijn router neit meer veranderen, en systeem herstel wilde ik gebruiken maar dat wilde ook niet lukken omdat er geen eerdere herstelpunten zijn (vaag he).
We praten hier over een sweex broadbandrouter waar 4 computers aagesloten kunnen worden.
Beiden pc's zijn zowat identiek;
amd 1.3 Ghz
512 mb ram
geforce fx 5200
40 gb HDD (pas was het vol, misschien daarom dat ik geen vrougere systeem herstel kon kiezen?)
allebei windows xp met SP1 denk ik, weet ik niet zeker.
aangeloten op chello breedband classic 300kb/s down, 45 kb/s up (aub geen geintjes over chello,
)
Nu ben ik ten einde raad, alles is een zootje geworden mede dankzij mij.
Ik heb nu hulp nodig om de router aan de praat te krijgen omdat 192.168.2.1 resulteerd in een page cannot be found.
En ik heb hulp nodig dat beide computers weer internet hebben
BVD
Sinds 2 dagen werkt het internet niet meer op mijn computers. Ik heb namelijk 2 computers, 1 router waar die 2 computers aan verbonden zijn. Het heeft het altijd gedaan maar plots viel het allebei uit. Ik heb nu zelf wat zitten rommelen, ik krijg maar 1 computer aan de praat door bij het configuratie scherm -> netwerkverbindingen->LAN-verbinding-> eigenschappen -> internet-protocool -> eigenschappen , daar had ik automatisch een ip toewijzen in plaats van het volgende ip adres gebruiken (waar je zelf je de details invoert. Door het automatisch toe te laten wijzen heb ik dus 1 computer met internet verbonden.
(zo stond het normaal altijd, maar ik heb nu 1 pc aan gekregen door het eerste bolletje aan te kruisen, automatisch ip toewijzen.)Sinds ik heb zitten kloten met alles, werkt 192.168.2.1 niet meer (WTF?!) dus ik kan mijn instellingen van mijn router neit meer veranderen, en systeem herstel wilde ik gebruiken maar dat wilde ook niet lukken omdat er geen eerdere herstelpunten zijn (vaag he).
We praten hier over een sweex broadbandrouter waar 4 computers aagesloten kunnen worden.
Beiden pc's zijn zowat identiek;
amd 1.3 Ghz
512 mb ram
geforce fx 5200
40 gb HDD (pas was het vol, misschien daarom dat ik geen vrougere systeem herstel kon kiezen?)
allebei windows xp met SP1 denk ik, weet ik niet zeker.
aangeloten op chello breedband classic 300kb/s down, 45 kb/s up (aub geen geintjes over chello,
Nu ben ik ten einde raad, alles is een zootje geworden mede dankzij mij.
Ik heb nu hulp nodig om de router aan de praat te krijgen omdat 192.168.2.1 resulteerd in een page cannot be found.
En ik heb hulp nodig dat beide computers weer internet hebben
BVD