Toon posts:

Brommende webcam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 2 dagen een Quickcam messenger. Als ik met iemand chat blijkt er een vervelende ruis te ontstaan. Mijn zwager heeft hetzelfde verhaal. Iemand wat tips.

Thanks,

Dan

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 15:55
Nieuwe drivers?

|>

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-02 13:40
Het is geen topmodel. Post eens een screenie van die ruis. Waarschijnlijk is dat gewoon normaal :)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:22
brommen of ruis ?

Als je het over brommen in het geluid hebt zou het kunnen dat hij last heeft van de magnetische velden in je monitor ( als je een klassiek beeldkanon op je tafel hebt staan heet dat )

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Sine schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:48:
brommen of ruis ?

Als je het over brommen in het geluid hebt zou het kunnen dat hij last heeft van de magnetische velden in je monitor ( als je een klassiek beeldkanon op je tafel hebt staan heet dat )
Heb al geprobeert om webcam zover mogelijk te plaatsen. Ik hoor het geluid perfect alleen de ontvanger klaagt hierover. Net zoals mijn zwager.

Dan

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:54:
[...]

Heb al geprobeert om webcam zover mogelijk te plaatsen. Ik hoor het geluid perfect alleen de ontvanger klaagt hierover. Net zoals mijn zwager.

Dan
p.s. Heb trouwens TFT monitor.

Verwijderd

Teruggaan naar de verkoper en vragen of dit normaal is bij dit type webcam.

:)

Of even zoeken naar gebruikers ervaringen op internet.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 22:01 ]

Verwijderd

Misschien heb jij het input-volume erg laag staan, waardoor hij het volume van zijn geluidskaart erg hoog moet zetten om jou te horen, waarbij een hoop gebrom meekomt :)

Verwijderd

Wat ik niet helemaal begrijp: maakt de webcam het brommende geluid zelf, ontvangt de PC het geluid met een brom, of veroorzaken je speakers de brom?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 22:13:
Wat ik niet helemaal begrijp: maakt de webcam het brommende geluid zelf, ontvangt de PC het geluid met een brom, of veroorzaken je speakers de brom?
Geluid is ontvangen met brom. Dus al zet je hem zachter dan nog.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 22:14:
[...]

Geluid is ontvangen met brom. Dus al zet je hem zachter dan nog.
En de kabel van de webcam ligt niet in de buurt bij andere (220) kabels? Al zou deze gewoon afgeschermd moeten zijn, en er geen hinder van moeten ondervinden... Gewoon even terug gaan naar de winkel denk ik, ja ;).
Pagina: 1