Toon posts:

Harde schijf stuk na formateren ?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC starte niet meer goed op en werkte alleen nog in veilige modus. Ik heb besloten XP pro er opnieuw op te zetten en de hele boel te formateren.

Dit lukt helaas niet de setup van xp herkent de schijf en de partite maar halverwege het formateren zegt hij:

"Setup kan partitie niet formateren schijf is mogelijke beschadigt"

Ik krijg er dus geen besturingssysteem meer op.

Wat kan ik doen om de schijf te reparen/testen?

Hdd maakt geen rare geluiden en piept niet.

Schijf is IBM Fireball 19k1552 (Quantum part number QML15000lc-a)

AMD Athlon 2000xp
512 mb ddr PC2100
Officiele windows xp cd

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 21:29 ]

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Terug naar de winkel als je nog garantie hebt.
Anders ff drive fitness test downloaden op site van maker :)

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 15:37

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Denk je niet dat je HDD al kapot was voordat je de formatering probeerde uit te voeren?
Windows XP gaat niet zomaar mekkeren over een veilige modus.

Probeer een andere HDD in te bouwen als primarie HDD, zet hier windws op en probeer dan
vanaf je nieuwe windows je oude HDD te benaderen. Mischien heeft IBM hier wel tooltjes voor, om te checken wat er mis is met je harde schijf.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ten eerste heeft dit niks met Processors, Mobo's & Geheugen te maken, maar met Opslagmedia & I/O Controllers. Immers, je hebt hier problemen met de harddisk :) Als je in de FAQ aldaar kijkt, dan kun je onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?" teruglezen hoe je je schijf op consistentie kunt testen. Daarvoor had je dit topic dus niet hoeven te starten ;)

Ten tweede is het hier op GoT de bedoeling dat je research pleegt eer je een topic opent. Daaronder valt dus o.a. het raadplegen van de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum :) Aangezien je hier nieuw bent, heb ik het idee dat de [faq]registratievoorwaarden[/] jou een beetje is ontschoten. Ik zou zeggen, klik terug daarheen en neem deze alsnog aandachtig door, incluis de onderliggende linkjes. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GOT van de gebruikers verwachten ;) Samengevat is dat: inzet, inzicht, researchvermogen en een zekere mate van basiskennis.

edit:
Nuttig weetje: Quantum is enige tijd terug overgenomen door Maxtor. Gebruik dus Maxtor's testtooltje ;)

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 12-12-2004 21:31 ]

Dit topic is gesloten.