Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Serieuze PC + UPS in een koffer

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Topicstarter
ik ben bezig met het uitwerken van een hersenspinseltje van me:
ik baal er altijd van om ergens met mijn pc te komen en dan erachter komen dan ik geen stopcontakt in de buurt heb of niet genoeg. (klinken veel mensen bekend?)

probleem 1: 4x op en neer lopen voor de monitor kast en andere prut ook inkorten naar 1.
dus dat wordt een mod met alles in 1.

probleem 2: ik wil minimaal een uur standalone kunnen draaien op maximale belasting.
dat wordt dus een mod met alles in 1 en een ups.

nu heb ik niet voldoende ervaring met upssen dat ik er zo 1 van de schap trek en in een koffer ga drukken. dus daar spreek ik jullie nu voor aan. O+

het volgende gaat/moet erin:
moederbord: QDI platinum 865pe
cpu: P4c 2.4
video: PoV geforce 6800 128mb
2x 512mb 400mhz
hd: 300gb 16mb sata maxtor
beeld: e-yama 17jn1 tft (heb geen crt meer liggen O-) )
en logitech cordless desktop.

voordat jullie beginnen: de koffer heeft wieltjes dus een beetje gewicht is niet erg...
(mot nog wel te tillen zijn natuurlijk :X )

alle frisse ideeen zijn welkom. vooral voor de voeding..... :)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

Waarom koop je niet gewoon een mooie high end centrino laptop? kost wat maar dab heb je ook wat!

Maar on-topic, te tillen? Een UPS is redelijk zwaar!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-11 14:23
Koop een kabelhaspel, dan heb je alvast het probleem wat voor probleem 1 staat opgelost :P

Verder wel een mooi idee.
Maar on-topic, te tillen? Een UPS is redelijk zwaar!
offtopic:
Psst, hij heeft een gravity gun:P:P

[ Voor 18% gewijzigd door Steephh op 12-12-2004 21:03 ]

_@/'

• ExploWare
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08 13:34

ExploWare

BoingBoing

als je een uur wilt kunnen draaien op een UPS is een CRT sowieso geen goed idee want dan breek je je rug als je een trap op moet...

. . . . . Youp.net . . . . .

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-11 21:26

Night89

Als je alles op een rijtje heb

denk dat je de ARBO op je nek krijgt omdat ie te zwaar is :Y)

UPS is al redelijk zwaar, goede voeding en de rest, lijkt me niet te tillen!

Met Vriendelijke Groet,

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Over die ups heb ik niet zoveel te vertellen :7 , maar ik heb wel een mooie koffer-mod gezien bij casejunkies hier jammer genoeg zonder scherm, maar die kan je vast wel aan het deksel maken
sorry, maar kon geen koffermods met ups vinden :D

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 14:23

Atmoz

Techno!!

1 uur is denk ik wat lang voor een UPS om vol te houden.
Of je moet echt al een HELE zware UPS hebben....

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-11 23:07
als je een beetje mijn idee afkijkt dan kan je denk ik een heel end komen, boven in de tft monitor naast de cd/dvd drives en onderin de UPS(sen?). waarschijnlijk kan je em ook nog wel wat kleiner maken, maar hier een foto van mijn kast (is nog niet af)

Ranzig groot plaatje: http://home.planet.nl/~modde016/kastpreview.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 08:16 . Reden: Ranzig groot plaatje uit zijn img tags gesloopt ]

LinkedIn
BlackIntel

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:51

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Gezien je prpbleem zou ik toch eerder denken aan een kabelhaspelmod.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Steephh
  • Laatst online: 23-11 14:23
ExploWare schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:00:
als je een uur wilt kunnen draaien op een UPS is een CRT sowieso geen goed idee want dan breek je je rug als je een trap op moet...
Hij zegt toch dat ie een lcd heeft, en een koffer met wieltjes...
NightRaider schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:00:
denk dat je de ARBO op je nek krijgt omdat ie te zwaar is :Y)

UPS is al redelijk zwaar, goede voeding en de rest, lijkt me niet te tillen!
hij zegt dat ie een koffer met wieltjes heeft...

_@/'

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-11 21:26

Night89

Als je alles op een rijtje heb

BMRS schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:03:
[...]

Hij zegt toch dat ie een lcd heeft, en een koffer met wieltjes...

[...]

hij zegt dat ie een koffer met wieltjes heeft...
en als die een trap ofzo op moet ? 8)

hoe gaat het met je amd64 aka xp3000+ eigenlijk? hoe is het afgelopen? pm dat effe, ben wel benieuwd hoe het afgelopen is ( kan ook in je orig topic ;)

Met Vriendelijke Groet,

• ExploWare
  • Laatst online: 14-08 13:34

ExploWare

BoingBoing

EvilWhiteDragon schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:02:
als je een beetje mijn idee afkijkt dan kan je denk ik een heel end komen, boven in de tft monitor naast de cd/dvd drives en onderin de UPS(sen?). waarschijnlijk kan je em ook nog wel wat kleiner maken, maar hier een foto van mijn kast (is nog niet af)
[afbeelding]
ooit gehoord van resizen/thumbnails/voorbeeld plaatje/maat opgeven???
Damn echt irritant
JA: Ik weet dat het met de nieuwe layout wordt gerisized, maar die layout is echt irri!

. . . . . Youp.net . . . . .

• Johnny
  • Laatst online: 22-11 16:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

the_virus schreef op zondag 12 december 2004 @ 20:53:
ik ben bezig met het uitwerken van een hersenspinseltje van me:
ik baal er altijd van om ergens met mijn pc te komen en dan erachter komen dan ik geen stopcontakt in de buurt heb of niet genoeg. (klinken veel mensen bekend?)

probleem 1: 4x op en neer lopen voor de monitor kast en andere prut ook inkorten naar 1.
dus dat wordt een mod met alles in 1.

probleem 2: ik wil minimaal een uur standalone kunnen draaien op maximale belasting.
dat wordt dus een mod met alles in 1 en een ups.
Ik denk dat de meeste mensen die zulke "problemen" hebben al lang een laptop hebben aangeschaft. 8)7

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• walstroom
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-10 15:24
Mocht je niet over kunnen gaan op een mooie laptop dan moet je iets doen met accu's of batterijen. Kijk eens naar de voeding die je nu gebruikt in je pc. Daar zie je iets staan van 12volt 14ampere, 5v 28a, -5v 1 a, -12v 1 a. Samen is dit overigens een flink vermogen (ongeveer 300 watt !). Als je dit uit een accu wilt halen (1 uur lang) heb je theoretisch een accu van ongeveer 30 ampere/uur nodig. In de praktijk moet op meer dan het dubbele rekenen. (je hebt ook nog omzet verlies van de 5 volt aansluiting). Een gemiddelde benzine middenklasser, zeg maar een Opel Astra, heeft ook zo'n accu aan boord. Zie je jezelf daar al mee slepen ? Een laptop is helemaal ingericht voor dit soort ongein, low power onderdelen, high efficiency batterijen etc. Ik zou het wel weten ! Succes bij je keuze.

AMD Phenom 3,6Ghz, MSI K9A2, 4 x Corsair CM2X2048-8500C5, 1TB Hitachi Raid 0, 160GB Hitachi Raid 1, 1.5 TB WD data, Geforce 9600GT 1 GB, Xilence 550W.

Verwijderd

Dit gaat echt nooit werken met een UPS daar heb je gewoon echt een laptop voor nodig.
Een van de zwaarste UPS 1000VA kan 550 Watt geven en daar kan je maar 2 tot 3 minuten mee doen! _/-\o_
Oh ja ook leuk om te weten: Je moet 7 uur wachten tot die weer is opgeladen... :z

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
NightRaider schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:05:
[...]

hoe gaat het met je amd64 aka xp3000+ eigenlijk? hoe is het afgelopen? pm dat effe, ben wel benieuwd hoe het afgelopen is ( kan ook in je orig topic ;)
ik ken niemand die op de 1e woontt. :)

een kabelhaspelmodje erin (stofzuiger :? ) is een leuk ideetje... (was ikke nog niet op gekomen)

met de amd gaat het goed, met mijn portemonee iets minder, dus die amd moet even wachten, net zoals de lanparty nf3 :(

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• sapphire
  • Laatst online: 23:22

sapphire

Die-hard pruts0r

[...]

offtopic:
nofi, maar dit soort gebazel bevuilt dit topic alleen maar, ongeveer de helft van de reacties in dit topic zijn al onzin over een trap op lopen, dus als je wilt weten hoe het met de TS ofzo gaat mail dan gewoon :(

Misschien een Rare vraag, maar waarom heb je je compleete pc nodig op plaatsen waar geen stroom is ? Niet om een uurtje te gaan gamen bij iemand lijkt me :? . En anders kun je wel een stekkerdoos achterop je kast modden als je te weinig stop contacten hebt :P.
Maar je hebt ook nog een redelijk zware (qua stroom gebruik) pc (P4, 6800 ect.) en je wilt nog een uur draaien op die UPS, dat word dus wel een zware. Dan kun je beter misschien een licht systeempje bouwen of een laptop nemen, maar ja dat kunnen we pas zeggen als we het doel van je mod weten ;)

Gabriël AM5

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Kijk eens hoe veel Watt je computer verbruikt, en ga dan eens kijken wat de meest geschikte UPS is.

Ik heb even op www.apc.com gekeken, en ik kom op een APC Smart-UPS XL 750VA USB & Serial 230V uit, een bakbeest van 24kg. (qua maat is hij mooi in een kast te modden denk ik, h=22cm, b=17cm, d=44cm)

Maar qua prijs denk ik dat je beter kan kijken hoe je een rol snoer het beste mee kan nemen ;)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:48
[...]

dat is inderdaad lastig, eraf is makkelijker :+ :Y)

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
Johnny schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:12:
[...]

Ik denk dat de meeste mensen die zulke "problemen" hebben al lang een laptop hebben aangeschaft. 8)7
heb je een punt, ik wil aleen geen 1500 euries uitgeven aan iets wat over een jaar weer verouderd is, vooral als het gaat om videokaarten.
weet jij een laptop met een geforce6800 ultra go :?
een koffer met mijn "oude" pc erin kan voor zulk zaken prima dienen en kan ik VEEL makkelijkr upgraden en aanpassen aan andere wensen (bv: lanparty: meer schijven erin)
men snap waar ik heen wil?

ik heb nog echt niet nagedacht aan een ingebouwde verlengsnoer 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door flippy op 12-12-2004 21:23 ]

• Corpse2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-01-2023
bouw zo een plooifiets mee in en een autobatterij die aangesloten is op de dynamo })

Of, aangezien er al wieltjes onder staat, een bakfietsmodel :P

keep trying...

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 09:49

WhiteDog

met zwarte hond

the_virus schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:21:
[...]

heb je een punt, ik wil aleen geen 1500 euries uitgeven aan iets wat over een jaar weer verouderd is, vooral als het gaat om videokaarten.
een koffer met mijn "oude" pc erin kan voor zulk zaken prima dienen en kan ik VEEL makkelijkr upgraden en aanpassen aan andere wensen (bv: lanparty: meer schijven erin)
men snap waar ik heen wil?

Alle LAN parties die ik ken zijn UPS'en niet toegelaten...

Al enig idee welke UPS je zou gebruiken?

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
voor een lanparty heb je ook geen ups nodig.
al is het wel grappig als de stoppen gaan en alleen jou pc tuft vrolijk door..... O-)

ik dacht zelf aan een 1 á 2 20ah accu's.

Verwijderd

Met een auto accu kam je al een eind 12v 40Ah = 0,5kwH. Ze zijn wel zwaar
die dingen.

• Frigolamptje
  • Laatst online: 25-10 13:15
[...]

.
Vind niet meteen een laptop met de kaart erin, maar hij is een tijdje geleden geintroduceerd dus zal ie hoogstwaarschijnlijk ook wel gebruikt worden... ;)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:02
Lijkt me inderdaad niet zo'n handig idee ...

Ik heb zelf een UPS staan die mijn pc anderhalf uur in de lucht houdt ( zonder monitor ) En dat is een 1kVA UPS met een extra accu pack ! En dat ding is loodzwaar.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/guidomennen/UPS.jpg
WhiteDog schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:27:
[...]
offtopic:
Alle LAN parties die ik ken zijn UPS'en niet toegelaten...

Al enig idee welke UPS je zou gebruiken?
offtopic:
Da's nieuw ... ik sleur naar alle lans minimaal 1 UPS mee voor m'n server, en die heb ik al een paar keer nodig gehad.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 08:19 . Reden: quote tag in offtopic tag werkt niet ;) ]

Repareren doe je zo.

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
Frigolamptje schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:50:
[...]

Vind niet meteen een laptop met de kaart erin, maar hij is een tijdje geleden geintroduceerd dus zal ie hoogstwaarschijnlijk ook wel gebruikt worden... ;)
maar dan komt het toch neer op een uitgekouwde go versie ervan en die kost dan meteen 2000 euro+.
+ het feit dat ik echt niet op een lan ga zitten met een laptoppie.

Verwijderd

[...]

Ja het is wel een goed idee alleen kost zo'n UPS toch gauw 150 euro en die kan dan onder optimale omstandigheden slechts 20 minuten stroom leveren.
Ik zou het niet doen voor "de computer een uur laten draaien" want dat wordt denk ik gewoon teveel. Ik wel deze Belkin 800VA gevonden voor je. Wel een aardige prijs/kwaliteit verhouding dacht ik zo:

Afbeeldingslocatie: http://images.belkin.com/F6C800duUNV/FUL1_F6C800duUNV.jpg
Accucapaciteit: 800VA (450 Watt)
Prijs 150 Euro

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 22:12:
[...]

Ja het is wel een goed idee alleen kost zo'n UPS toch gauw 150 euro en die kan dan onder optimale omstandigheden slechts 20 minuten stroom leveren.
Ik zou het niet doen voor "de computer een uur laten draaien" want dat wordt denk ik gewoon teveel. Ik wel deze Belkin 800VA gevonden voor je. Wel een aardige prijs/kwaliteit verhouding dacht ik zo:

[afbeelding]
Accucapaciteit: 800VA (450 Watt)
Prijs 150 Euro
ik ga eens even kijken of hij hier in de buurt te krijgen is. (zwaardere accu kan altijd nog) B)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb toch denk ik de simpelste oplossing voor dit gedoe:

Koop een laptop. Met die accu houd je het wel even uit, er zijn hele mooie schermpjes in te krijgen (ik werk op 1920 * 1200), en 3d kaarten zijn ook al best redelijk.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Kabel problemen en dan zoiets lomps bouwen?

Afbeeldingslocatie: http://www.epowershop.nl/media/422_944.jpg

Dát is gewoon de beste oplossing :P Beetje modden hier en daar, wat stekkertjes eraan en hup :Y)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:05
Ik heb dit topic doorgelezen, maar ik ben bang dat je hier helemaal niets meer opschiet. UPSen zijn inderdaad ontiegelijk zwaar voor wat je wilt hebben. We hebben hier in de serverruimte een UPS staan die alle servers (naar zeggen van het display) 90 mins in de lucht kan houden. Dat ding is 1,5 x 1,5 x 1,5 M en ik kan je zeggen dat de 90 minuten als seconden om je oren vliegen hoor. Dus zelfs dat ding houdt het niet zo lang uit. Alhoewel ik moet toegeven dat de koffieautomaat het bij een storing nog nooit zo goed heeft gedaan >:) .

Als je echt deze mod wilt uitvoeren, dan zou ik zeker voor een goede autoaccu gaan. Deze zijn niet zo zwaar en meestal kunnen deze het vermogen over langere tijd goed leveren. Hou er wel rekening mee dat je je koffer ten alle tijde recht op houdt. Overigens weet ik niet of het goed is voor die accu's om helemaal leeg getrokken te worden.

Verwijderd

Je kan beter een elktro generator neme, dan kan je er zelf uren mee gamen. Ik denk alleen dat NS er niet mee blij is waneer jij even een flimpje wilt gaan kijken in de trein.

• Vermicellisoep
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

Zoals gezegt is een UPS moeilijk haalbaar. Misschien is het niet erg praktisch binnenshuis, maar is een agregaat geen idee? :7

Nooooh! Stahp!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Ik wil geen reclame maken, maar kijk hier eens voor de grap:
http://www.hitecups.com/ups/
Heb je iig geen last van zware accu's, kun je je hele lan zonder onderbreking door laten draaien als de netspanning wegvalt. Heb je wel het probleem dat je hem niet meekrijgt naar een lan, maar daar heb je deze dan weer voor:
http://www.hitecups.com/rs/index.html(je moet wel ff op het pijltje naar rechts klikken)

PS. dit is voor de grap, denk dat een uur zonder netspanning draaien met zo'n systeem niet echt haalbaar is

Klik mee voor GoT!........

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

ups weegt ong 25 á 35kg.. ik heb een APC 1400.. zwaar genoeg.. en als je daar nog is een case bij ging maken.. zit je strax aan 50kg totaal.. ben je gek of sterk?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
Ikke! schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:43:
Ik wil geen reclame maken, maar kijk hier eens voor de grap:
http://www.hitecups.com/ups/
Heb je iig geen last van zware accu's, kun je je hele lan zonder onderbreking door laten draaien als de netspanning wegvalt. Heb je wel het probleem dat je hem niet meekrijgt naar een lan, maar daar heb je deze dan weer voor:
http://www.hitecups.com/rs/index.html(je moet wel ff op het pijltje naar rechts klikken)

PS. dit is voor de grap, denk dat een uur zonder netspanning draaien met zo'n systeem niet echt haalbaar is
euu, ik ben in het bezit van alle rijbewijzen 8) (icl. millitair)......

ik ben nu ook wel aardig in overtuiging van de ups (niet) haalbaarheid.
the_virus gaat denken aan een pcineenstofzuigermod :Y)

maar ik ga nog steeds GEEN laptop kopen, ik ben niet ZO gek.

• 1nsane
  • Laatst online: 20:35
je kan natuurlijk ook gewoon iets low profile doen, en dan op een accu, en dan bijladen met een zonnepaneeltje ofzo, of desnoods met een zwengel power erbij pompen :P dat is ook creatief en wellicht haalbaar ook!

Adjust non olet, plerumque...

• Ganzz
  • Laatst online: 23-10-2021
1nsane schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 00:02:
je kan natuurlijk ook gewoon iets low profile doen, en dan op een accu, en dan bijladen met een zonnepaneeltje ofzo, of desnoods met een zwengel power erbij pompen :P dat is ook creatief en wellicht haalbaar ook!
Met de ene hand gamen met de anere hand draaien om een generator aan te drijven |:( |:( |:(

[www.ganzz.nl]

Verwijderd

die voeding zelf bouwen zit ik ook al ontzettend lang heet te zoeken:

je moert dus 12 v dc(accu) OF:

1 naar 230 transformeren om een gewone voeding eraan te hange, maar van dc Ac maken is niet gemakkeljk

2 Van 12v dc naar 5 en 3,3 volt Dc transformeren (dcdc schakeling ergens uit slopen of zelf solderen)

Het is best wel lastig, en een ups'je kan je ook 2de hands kope (of nieuw moet jij wete) maar k ben vol-op aan het zoeken naar eventuele mogelijkheden

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:15:
Dit gaat echt nooit werken met een UPS daar heb je gewoon echt een laptop voor nodig.
Een van de zwaarste UPS 1000VA kan 550 Watt geven en daar kan je maar 2 tot 3 minuten mee doen! _/-\o_
Oh ja ook leuk om te weten: Je moet 7 uur wachten tot die weer is opgeladen... :z
Wat je nu schrijft is werkelijke kwats! Een 1000VA UPS is de zwaarste die Sweex verkoopt 8) APC verkoopt hele zware jongens (zowel in gewicht als qua specs).

Verder kan een 1000VA ups een systeem met monitor zeker een half uur aan de praat houden.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Ik zou gewoon een verdeelstekkerdoos in je kast leggen, en deze aan de rolhaspel uit een stofzuiger hangen.
Een eventueel UPS neem je maar in je rugzak mee :P

Verwijderd

Ganzz schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 08:47:
[...]
Met de ene hand gamen met de anere hand draaien om een generator aan te drijven |:( |:( |:(
Wat dacht je van een dynamootje modden in je joystick of gamepad of race-stuurtje? :+

Verwijderd

Heb hier een UPS: APC Cyberfort 500, die houdt't zeker geen uur uit hoor:? 'k denk een dikke 10 minuten als'k de software mag geloven
Maar ja, wie weet zijn er wel zo van die dingen, de mijne is in ieder geval een zwaar ding:s
Veel succes ermee

• Adrian-
  • Niet online

Adrian-

is onderweg

heeft de ts al enig idee wat het plan gaat worden? ben wel benieuwd namelijk

Adrian- werkt en leert

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 14:55:
[...]

Wat dacht je van een dynamootje modden in je joystick of gamepad of race-stuurtje? :+
of een trappertje onder je voeten >:)

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11 21:54
Koop een laptop met een 9800Pro of een vergelijkbare van Geforce. Sommige laptops hebben een losse videokaart erin en dus niet op het moederbord, maar ik heb nog nooit een losse videokaart voor een laptop gezien.

Maar goed, is dit voor een LAN party? Of waarvoor anders. Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar waar wil je het nu precies voor gaan gebruiken?

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:02
uuh. ik weet niet hoeveel van jullie er met ups en gewerkt hebben, maar de meesten starten niet op als je er geen 230V in stopt. van APC weet ik het zeker. Je moet dan eerst 230V hebben om de ups aan te krijgen voordat je op accu kan werken.

Misschien een ideetje, je kunt in je koffer droge accu's (die dus ook in een ups zitten) erinbouwen voor het "mobiel" werken en er een kleine haspel inbouwen waar dan een 230 -> 12V adapter aanzit om die accu(s) weer op te laden en om op stoom te werken.

• nugscree
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-10 12:15
Ganzz schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 08:47:
[...]

kan je beter een voet pendaal nemen :9

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 00:11

M14

Sine schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:55:
Lijkt me inderdaad niet zo'n handig idee ...

Ik heb zelf een UPS staan die mijn pc anderhalf uur in de lucht houdt ( zonder monitor ) En dat is een 1kVA UPS met een extra accu pack ! En dat ding is loodzwaar.

[afbeelding]

[...]
offtopic:
Da's nieuw ... ik sleur naar alle lans minimaal 1 UPS mee voor m'n server, en die heb ik al een paar keer nodig gehad.
ff offtopic, maar toch:

Ik heb dat ding ook, en ik heb er zelf een 2e battery-unit voor gemaakt met nog eens 9 accu's (in totaal hangen er nu 9x 7.2 Ah 12V en 9x 7Ah 12V blokken aan). Weegt meer dan 60 kilo in totaal.

Een backup-time van boven de 4 uur haal ik nu makkelijk (P4 2.0Ghz met een hoop stroomvreters en 19" CRT-monitor), alleen schakeld de UPS zichzelf na 4 uur uit.

Ik heb MGE gemaild hoe ik dit kan oplossen. Zij mailden mij vrolijk terug dat ik het ding maar moest opsturen en 70 euro moest dokken, om dat uit te schakelen.

Ik heb softwarematig geprobeerd om die battery-protection uit te schakelen, alleen dat gaat niet met de tools die te downloaden zijn van de MGE-site. Weet jij of iemand anders misschien hoe dit uit te schakelen is?

[Ontopic]
Een goede UPS draagbaar maken, zodat je een lange backuptime hebt kan wel, maar is niet meer leuk. Dan heb je een steekwagen nodig om het ding te verrijden. Accu's zijn zwaar. Dat is de reden dat ik mijn UPS niet naar elke LAN sleep ;).

[ Voor 4% gewijzigd door M14 op 20-12-2004 01:08 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• bigfoot1942
  • Niet online
ik heb een tweedehandse UPS gekocht, APC 2200VA ding, werkt op zich heel aardig. Wil je echt het maximale eruit halen, moet je wel ff nieuwe accu's erin gooien.
hij is alleen wel loodzwaar, 50+ kilo.

Verwijderd

als je dan toch zo bezig bent,

koop dan direct een dikke auto waarmee je je accus weer kan opladen
en als je dan toch een auto hebt kan je direct die PC in je auto modden
als hij voor je lanparty is zou ik zon camper regelen ;)
zit je nog comfortabel ook :p

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
jaa en dan natuurlijk wel een dikke beamer als "schermpje" enne als secundairy monitor een breedbeeld tvtje :P

_/-\o_ als het je lukt! mare als ik ff bekijk, dat word hopeloos!
kabel haspel is echt veel makkelijker

• sapphire
  • Laatst online: 23:22

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 17:42:
als je dan toch zo bezig bent,

koop dan direct een dikke auto waarmee je je accus weer kan opladen
en als je dan toch een auto hebt kan je direct die PC in je auto modden
als hij voor je lanparty is zou ik zon camper regelen ;)
zit je nog comfortabel ook :p
offtopic:
Net als een vriend en ik, onze LAN party carevan met ingebouwde 3com superstack :P
Supperrelaxed zit je daat tijdens een lan :)

Gabriël AM5

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:46

NoTimeRemains

I know

kan je niet beter een koffermod maken + haspel mod + KVM smitch?

ik bedoel als je ergens komt (als in spyware check ofzo) dan staat er toch een monitor dus daar voor de KVM en en ja er is altijd wel ergens een stopcontact... als in stroom verdeeldoos...

This is the Way.

Verwijderd

kun je geen onderdelen uit een oude laptop ofzo gebruiken zoals harde schijf e.d.
die gebruiken volgens mij minder stroom als spul uit een gewone pc dus kan je in ieder geval je zooi langer laten draaien met een UPS

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
[geldgenoeg]
Op mijn werk gebruiken wij deze laptop sinds kort als mobile autocad station.... we draaien autocad 2002 + extra programma's

specs volgens hp website:
  • Intel® Pentium® M Processor 1.6GHz
  • 512MB DDR SDRAM
  • 15-inch color TFT SXGA+
  • ATI Mobility Radeon 9600 Pro 64mb (geen shared videomemory)
  • 40 GB (5400 rpm)
  • Combo drive dvd-r/cd-rw
  • wireless / bluetooth
  • NIC 10/100/1000
  • 2.9KG O-)
link:
http://h10010.www1.hp.com...801-1715989-11735277.html

perfecte pc+ups in 1
[/geldgenoeg]

[lowoncash]
Zoals eerder in topic vermeld is misschien een optie om je psu te modden met het stekkergedeelte van een stofzuiger... oprolbaar _/-\o_
[/lowoncash]

[ Voor 20% gewijzigd door steffex op 21-12-2004 16:27 ]

Verwijderd

Wat d8 je van 1 Portable Nuclear Power Plant?? :9~

http://www.llnl.gov/str/JulAug04/Smith.html :9~

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 17:34 ]

Pagina: 1