Poorten openen

Pagina: 1
Acties:

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:16
Goedenavond,

Het verhaal wat ik hier heb is geen ik-heb-niet-gezocht-en-ben-te-lui-om-zelf-wat-uit-te-vinden vraag. Ik heb me rotgezocht voor mensen met hetzelfde probleem en ook met de poortforwarden faq doorgenomen.

Het probleem: bv. gameservers/teamspeak servers hosten lukt niet, mensen kunnen niet connecten.

Eerst dan maar de specs:

Wireless-B Broadband Router BEFW11S4
Speedtouch 510
Win xp prof

Ik wil bv een cs:s server hosten, poorten die daarvoor openmoeten:

udp 27015 t/m 27020
tcp 27015

Wat ik dus doe:

Ik ga naar mijn router (192.1678.1.1) en stel het volgende in (en ja, ik weet zeker dat ik .101 ben)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/stensen/linksys.JPG

Dan ga ik naar mijn modem (10.0.0.138).

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/stensen/speedtouch.JPG

Toch lukt het niet, mensen kunnen niet connecten en www.gametiger.net ziet mijn server ook niet.

Heeft iemand oplossingen voor dit probleem, doe ik iets fout?

Mvg, Bvd,

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Het inside adres dat je op de thompson instelt moet het oudside adres van de router zijn dat hij met dhcp toegewezen heeft gekregen. waarschijnlijk 10.0.0.150 (kun je zien in het dhcp tab van thompson , waar de lease meteen kunt vastzetten) . in ieder geval iets met 10.*

[ Voor 4% gewijzigd door leuk_he op 12-12-2004 20:58 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Dersan
Ow, oke, gedaan. Het was inderdaad 10.0.0.150

Maar nu zit ik te denken, moet bij inside poort dan 101 of 27015???

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

idle schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:14:
Maar nu zit ik te denken, moet bij inside poort dan 101 of 27015???
:? hoe bedoel je dat. de poort moet toch niet van nummer veranderen?

Maar test nu maar eens goed of het nu wel werkt en post dan terug, ( Je start post was zo goed, probeer beetje nivo te houden)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-04 08:04

nzyme

terror

waarom 2 routers ? via de wireless kan je toch al op de speedtouch komen ?

iig, je instellingen lijken me ok. Op dezelfde manier heb ik hier poort 80 (web) en 23 (ssh) gedaan. Probeer ik echter FarCry dan werkt t ook niet :?

en de bij de poorten stel je natuurlijk je 27015 enzo in.

[ Voor 12% gewijzigd door nzyme op 12-12-2004 21:53 ]

| Hardcore - Terror |

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 14:51
Waarom loop je nou die ports vanaf je Thomson 510 te forwarden naar 192.168.1.1?

De Thomson 510 is zelf al een router en je hangt er nog eens een Linksys router er achter. Ik denk dat je het NAT gedeelte van de modem moet uitschakelen. Dus als bridge instellen.

• Dersan
Kijk, ik bedoelde dit:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/stensen/ditte.JPG

moet ik dan bij inside port 101 of 27015 invullen?

[ Voor 3% gewijzigd door Dersan op 12-12-2004 21:55 ]

• nzyme

nzyme

terror

waarom mag die linksys niet als router fungeren zoals de speedtouch nu doet ? lijkt me overzichtelijker.. Hij heb toch al routerfunctionaliteit dr in zitten ja ...

Just me, hoe kom je er bij te denken dat daar ineens 101 als POORT moet staan .... :?

[ Voor 22% gewijzigd door nzyme op 12-12-2004 21:56 ]

| Hardcore - Terror |

• Dersan
sorry hoor....

maar hoe kan ik dat instellen dat de linksys als router fungeert?

moet dat hierbij? Specify the NAPT default server address:

[ Voor 28% gewijzigd door Dersan op 12-12-2004 22:00 ]

• nzyme

nzyme

terror

bij setup dacht ik... En volgens je SP kan die dat he, dat dat ff duidelijk is :p

gwoon de instellingen van je speedtouch overzetten naar de linksys en dan wat kabels veranderen en klaar.

default server: ALLE poorten forwarden naar het genoemde IP. Ook makkelijk, vooral om te debuggen. Moet je alleen wel een firewall draaien op die PC. Niet dat FarCry bij het dan wel deed, maar toch . . . .

[ Voor 37% gewijzigd door nzyme op 12-12-2004 22:02 ]

| Hardcore - Terror |

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

idle schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:55:
Kijk, ik bedoelde dit:

[afbeelding]

moet ik dan bij inside port 101 of 27015 invullen?
hier stond 27015 toch, wel in je bovenste print. Ik denk dat de intelligentie van je browser hier iets onterecht heeft veranderd.

Vergeet effe datstukje over bridge, dat kan altijd nog als dit niet werkt ( en je kunt je router ook als switch gebruiken. )

Eingenlijk moet hierover een stukje in de FAQ. router achter router wordt zo vaak gevraagd. of stat het in de faq? of is er eingelijk al een goed router achter router topic? meestal is het zo sumier gezegd.

[ Voor 8% gewijzigd door leuk_he op 12-12-2004 22:13 ]

• Dersan
Nou, ik heb jullie aanwijzingen opgevolgd maar het werkt nog steeds niet :'( iemand nog suggesties?

• Dersan
update: het werkt nu!!! de server kan nu gejoind worden.

Alleen een vaag probleem, de poort wordt nu op een of andere manier van 39817 naar 27015 veranderd, hoe kan dit?

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
idle schreef op maandag 13 december 2004 @ 15:43:
update: het werkt nu!!! de server kan nu gejoind worden.

Alleen een vaag probleem, de poort wordt nu op een of andere manier van 39817 naar 27015 veranderd, hoe kan dit?
Hoe heb je het allemaal ingesteld nu dan, want dan kunnen we kijken of de fout in de thomson of de linksys zit.

btw udp hoeft alleen maar port 27015 te zijn en niet 27015 tot 27020

[ Voor 9% gewijzigd door Moffin op 13-12-2004 15:51 ]

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• nzyme

nzyme

terror

idd, hoe werkt t nu wel ?

ofwel post ff de instellingen van de linksys en de speedtouch...

| Hardcore - Terror |

• Dersan
Ik heb het nu zo staan:

Speedtouch:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/stensen/doethethalf.JPG

Linksys
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/stensen/doethethalf192.JPG

Maarrrrr.........Het is nu nog wel een beetje vaag, want de poort wordt van 27015 veranderd in 41756 :/ :? hoe is dit op te lossen? Kheb al zelf gezocht maar niet echt iets duidelijks gevonden. b.v.d.

• nzyme

nzyme

terror

om te beginnen, wat doet die regels voor 192.168.1.1 en 192.168.1.102 in de speedtouch ? Die zit zelf waarschijnlijk op 10.0.0.138 en kan sowieso _nooit_ bij 192.168.1.1 komen. Hij heeft geen route daar naar toe nl.
Verder, zijn er voor CS echt ZOVEEL poorten nodig :? ofwel, je hebt er nogal wat doorgestuurd naar je linksys. Terwijl daarvandaan maar een paar naar je cs-server gaan (192.168.1.102)
je forward op je linksys ook een beetje dubbel:
van 27015 naar 27015 en ook nog eens tot 27020 :? waarom niet 1 regel van 27015 naar 27020 :?
En waarvoor is die 3784 en 27010 ?

en waar vind je die 41756 poort terug :? :?

[ Voor 5% gewijzigd door nzyme op 14-12-2004 11:36 ]

| Hardcore - Terror |

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ok, dit is een experiment .

Ik heb een nieuw topic gestart op gotwiki:

http://gotwiki.spider007.net/GoTwiki/Routerachterrouter

Omdat deze vraag toch best vaak voorbij komt in NT. Mocht je aanvullingen hebben hierop dan gewoon de gotwiki pagina aanpassen.

@idle, ik heb jouw screendumps genomen. Mocht je nog mooiere hebben (in png formaat, en alle overbodige poorten eruit) mail me dan op leukhe@gmail.com

• Moffin
  • Laatst online: 02-03 23:10
Kon je niet de overbodige poort op je site eruithalen of eruit painten namenlijk de poorten 27015 udp voor cs is genoeg en 27015 tot 27020 hoeft helemaal niet udp te staan.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Verwijderd

Zet de modem in bridge/spoof modus zodat de router het internet adres krijgt en forward de porten op de router.
Download de configuratietool op http://www.speedtouchsupport.nl/support.htm (even goed opletten welke versie van de 510 je hebt) - Zorg ervoor dat de speedtouch direct op je PC is aangesloten, geen router ertussen dus !! - Start de tool, - kies je netwerk operator (kpn, versatel etc.) - kies daarna voor expert mode. Daar kun je kiezen om een DHCP spoofing template te uploaden. - Volg de instructies en vul al je gegevens van je adsl abonnement in. - Na het voltooien van de tool wordt de modem automatisch opnieuw gestart. - Start nu je PC opnieuw op. Laat de 510 nog steeds direct aan je PC verbonden !! Na het opstarten heeft je PC een IP adres van de speedtouch gekregen. draai ipconfig /all en schrijf alle waarden op die je daar ziet. Dus: ipadres, subnetmask, alle dns adressen etc. -zet nu de PC uit, verbind de 510 met je router en je router met je PC. - Start je PC opnieuw op en open het configuratiescherm van je router (bij mij is dat 192.168.1.1) - Stel nu je router in op Static IP adress en vul hier verder alle waarden in die je hebt opgeschreven na het draaien van ipconfig /all. Bij mij was het wat lastig om het subnetmask 255.0.0.0 in te voeren, maar na een aantal malen de foutmeldingen van mijn router te negeren heb ik het toch kunnen invullen. - save de gemaakte veranderingen en sluit het configuratiescherm van je router. - Zet nu de PC en de router uit(stekker) - Zet nu eerst de router aan en zet daarna de PC weer aan. - Soms kan het even een paar minuten duren voordat de verbinding helemaal UP is, maar daarna zal hij het gewoon moeten blijven doen.
Een vriend van mij op slsk zei dat ik dit ook moest doen. Alleen was zijn opstelling zo:
code:
1
isp---splitter---alcatel510 (single user)---linsys befw11s4---pc1

De mijne ziet er als volgt uit:
code:
1
isp---splitter---alcatel510 (multi user)---linsys befw11s4---pc1+pc2+pc3

Ik heb een dus iets andere modem als hem. Ik heb een multi-user. Hij zei dat het niet verstandig was te bridgen. Heeft hij hier gelijk mee ofniet? Kan het beter van te voren weten ipv dat ik tot 4 uur weer bezig ben met klooien.

De volgende uitleg werd mij gegeven. Klopt dat:
Je hebt een computer die naar jou computer (192.168.1.2) wilt connecten. Deze computer connect dus naar jou externe ip. Vervolgens moet hij door een router - router -mijn pc (192.168.1.2). Alleen dmv 2 routers, wordt op jou pc niet geforward op je externe ip. Want je eerste router steurt een ander intern ip door naar je andere router. Daarom moet 1 router uitstaan(in bridge modes).
Klopt dit wat hij zegt. Ik wil gewoon niet tot 4 uur weer bezig zijn :(

En ik heb een alcatel speedtouch 510 multi-user vóór 1 december 2003, dus ik zal de goede patch nemen O-) En verder wordt in het verhaal op (link) uitgelegd hoe je bridging moet instellen. Dus dat moet wel lukken.

Iemand een idee hoe ik het het beste kan instellen :?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 01:25:
[...]
De mijne ziet er als volgt uit:
code:
1
isp---splitter---alcatel510 (multi user)---linsys befw11s4---pc1+pc2+pc3
Een echt multiuser modem heeft meerdere netwerk aansluitingen , dus daarom zou je de linksys niet nodig hebben /edit: het is dat wireless. Maar bridge/spoof is inderdaad een redelijke klus. die 2e quote snap ik niet, daarom heb ik vermoeden dat hij niet klopt. Ja, je hebt inderdaad meerdere NAT vertalingen met 2 routers, maar dat is geen probleem. poortmappen en ftp wordt wat complexer, maar is wel gewoon mogelijk. (wat is nu eigenlijk je probleem ).

Vraagje aan jou: kun je die linksys ook niet ipv in router modus in brdige modus zetten?

Verwijderd

Zo ziet mij opstelling eruit:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cenoatsra/GoT/Scannen.jpg

Nu lijkt het mij het handigst om gewoon de speedtouch op bridging te zetten, want op de linksys site zie ik niet hoe je dat moet doen.

Ik weet dat mensen het op de speedtouch wel hebben gedaan, maar die hebben allemaal geen multiuser-versie.

Ik wil gewoon niet dat ik weer de hele avond lig te klooien en het nog niet werkt. Dan kan ik ook niet meer op internet zoeken, want dat doet het dat niet :D

Iemand een idee hoe ik het het beste kan doen :?

Verwijderd

Mensen heb ik dan voor nix het plaatje gemaakt :/ :?

Maar heb dus een splitter - alcatel speedtouch 510 multiuser - linksys befw11s4

Alleen kan ik op slsk niet in anders mans files kijken, of een ftp opstarten :( Dan moet je poorten open zetten (duh). Maar nu heb ik dus 2 routers achter elkaar. Dat kan toch niet, want dan werkt heel het portmapping verhaal niet meer.

Mensen die zeiden tegen mij dat ik mijn modem (alcatel speedtouch 510 multi-user) in bridge-modes moet laten draaien. Alleen heb ik een ethernet / multi-user modem. Kan ik daarmee ook gewoon dezelfde instellingen doen als op deze site staan :? Dan kan ik dit namelijk gewoon een keertje maken!.

edit:
Na mijn modem nader onderzicht te hebben, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik helemaal geen multiuser heb, want die hebben meer lanpoorten eropzitten. Ik heb namelijk deze

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cenoatsra/GoT/naamloos.jpg

Kan ik dan gewoon het verhaal van die site volgen?

Verwijderd

Ik heb precies gedaan zoals op de site staat van je leuk_he. Maar het werkt niet. Ik kan geen verbinding maken en niet naar 10.0.0.138 (alcatel) pingen, of naar de interne site van het apparaat komen.

Waar ligt dat aan :/ :?

• DDemolition
  • Laatst online: 03-05 16:52

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Gewoon je alcatel Op default server zetten naar het WAN ip van je linksys (statisch instellen)
Dan je linksys goed open zetten (werkt perfect bij mij)\

Maar probeer het eens simpel en zet poort 80 oid open zodat je dit makkelijk kunt controleren

Je hoeft niks perse te bridgen. Je kun 100 routers achter elkaar zetten en allemaal doormappen zolang alle ip adressen maar kloppen (oke,oke 100 is overdreven want dan krijg je last van je RIP hop count >:) )

[ Voor 30% gewijzigd door DDemolition op 18-12-2004 19:50 ]

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Verwijderd

Het doet het nu weer allemaal, maar hoe kan ik nu nagaan of me modem in de juiste modes staat :?

Want lig nog te twijfelen of alles goed staan.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

DDemolition schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 19:47:
Je hoeft niks perse te bridgen. Je kun 100 routers achter elkaar zetten en allemaal doormappen zolang alle ip adressen maar kloppen (oke,oke 100 is overdreven want dan krijg je last van je RIP hop count >:) )
Huh, gebruiken router voor het draaien ook RIP? Dan zijn het toch niet echte routers, maar eigenlijk NAT devices? misschien aan de WAN kant dat ze rip praaten. maar toch niet in de interne netwerk?

Pagina: 1