pagina's correct afbreken bij afdrukken

Pagina: 1
Acties:

• haroldd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-03 21:11
ik heb met asp een ordersysteem opgezet. Zodra een order is ingevoerd moet deze natuurlijk ook even afgedrukt worden. Nou weet ik niet goed hoe ik het voor mekaar kan krijgen om de orderdetails zodanig af te drukken dat wanneer het meerdere pagina's bevat deze correct te verdelen in pagina 1 en 2. Ik wil dus niet een half blok op pagina 1 en een half blok op pagina 2. Dan zou het hele blok dus moeten verhuizen naar pagina 2. Is dit te verwezelijken met CSS? of heeft iemand een beter idee?

Werken is gezond, laat het daarom over aan de zieken!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
CSS Kent een page-break-before (zie Printing Properties, maar echt ideaal is dat ook niet te noemen, ik ben er vaak zat mee in de knoop geraakt. Wellicht kun je beter een PDF laten uitpoepen, of desnoods een Word document ofzo.

Waarom is een page-break-before niet handig? Omdat je die zet op een element, en als dat element groeit over de page-break heen, dan krijg je dus eerst een vol vel, dan een vel met 1 regel ofzo, en dan het volgende vel...

Als je zeker weet dat je regels niet gaan omlopen (lang worden) dan kun je regels gaan tellen, en dan om de zoveel regels een page-break-before (of after) gaan gebruiken op een element als een <br> ofzo...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• haroldd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-03 21:11
Ok bedankt voor je advies.

Ik heb het opgelost door bovenaan het af te drukken bestand onderstaande regel te plaatsen:
<%
Response.ContentType = "application/msword"
%>
de gebruiker kan dan zelf de lay-out aanpassen en het document vervolgens afdrukken :)

Werken is gezond, laat het daarom over aan de zieken!