Ik heb een .nl-domein geregistreerd bij lycos. De host is online maar het domein nog niet. Hoe kan ik de website nu opvragen, oftewel hoe kom ik erachter waar mijn bestanden gehost staan. Het uploaden naar een ftp is me al wel gelukt door de dns te bekijken in het online menu van lycos. Dit adres is customersftp.webc.lyceu.net IP adres: 212.78.206.140. Hier kan ik op komen door als gebruikersnaam in te voeren: webmaster#domein.ext en mijn normale wachtwoord te gebruiken. Als www-server geven ze customers.webc.lyceu.net IP adres: 212.78.206.150 op, maar ik zou niet weten hoe ik hier mijn website op kan benaderen. Het gaat om www.megafilms.nl
Ja heb ik helemaal gehad en als het goed is zie je dat ik die vraag daar ook al had gepost maar ik dacht dat ik met die post misschien een beetje offtopic ging aangezien het bijna niemand boeit daar. Misschien hier wat meer replies...
Je DNS zal nog niet online zijn. Dit kan 24 tot 48(!) uur duren. Dan pas zul je ook daadwerkelijk je website kunnen zien.
Ja maar DNS linkt in principe toch alleen maar dus dan zou ik toch wel mijn website kunnen bezoeken via een omweg als ik het directe adres zou kunnen achterhalen ofniet?
Neem dit op in je host file:
212.78.206.150 www.megafilms.nl
212.78.206.150 www.megafilms.nl
Of je zet in je c:\windows\systems32\drivers\etc\hosts een regeltje
Zou moeten werken dan
[edit]: te laat
code:
Restart je browser en ga naar www.megafilms.nl.1
| 212.78.206.150 www.megafilms.nl |
Zou moeten werken dan
[edit]: te laat
[ Voor 8% gewijzigd door nrg op 12-12-2004 20:24 ]
Verwijderd
ja en nee 
dat licht er totaal aan hoe de host is ingestelt. De webservers die ik beheer hebben echt een DNS naam nodig om uit te kunnen zoeken wat jij wil.
je kan natuurlijk altijd het ip adres invoeren op de browser (http://xxx.xxx.xxx.xxx/) maar dat hoeft niet altijd naar jouw site te gaan. Zeker niet als het een shared server is
Ik zou gewoon even 2 dagen wachten, kan je dan nog niets bereiken even belletje plegen
dat licht er totaal aan hoe de host is ingestelt. De webservers die ik beheer hebben echt een DNS naam nodig om uit te kunnen zoeken wat jij wil.
je kan natuurlijk altijd het ip adres invoeren op de browser (http://xxx.xxx.xxx.xxx/) maar dat hoeft niet altijd naar jouw site te gaan. Zeker niet als het een shared server is
Ik zou gewoon even 2 dagen wachten, kan je dan nog niets bereiken even belletje plegen
niet als de host vhosts draait.
ja, of door hem in je hosts file te zetten
Whois megafilms.nl
dig www.megafilms.nl @212.78.206.21
ja, of door hem in je hosts file te zetten
Whois megafilms.nl
code:
1
2
3
4
| Domain nameservers:
nshost1.st2.lyceu.net 212.78.206.21
nshost2.st2.lyceu.net 212.78.206.22
nshost3.st2.lyceu.net 212.78.192.249 |
dig www.megafilms.nl @212.78.206.21
code:
1
2
| ;; ANSWER SECTION: www.megafilms.nl. 600 IN A 212.78.206.150 |
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Wat weten we veel over je, he? Ok, ik heb je adres weggehaald. Maar met één muisklik weet iedereen dus vanalles van je. Het is gewoon opvraagbaar via SIDN.Resultaat voor megafilms.nl
Domeinnaam megafilms.nl (eerste domein)
Status actief
Registrant Bram van der Linden
(hier stond een adres)
Netherlands
Domicilie N/A
Gebonden aan ADR ja
Administratief contact JV van Vroenhoven
+31 (0)237501100
john.vanvroenhoven@lycos-europe.com
Registrar Lycos Netherlands B.V.
Richard Holkade 30 34
2033 PZ HAARLEM
Netherlands
Technisch contact SE Enten
+33 (0)156593545
domains@webcenter.lycos.nl
Technisch contact F. de Steenwinkel
+31 (0)237501100
domains@webcenter.lycos.nl
Nameserver nshost1.st2.lyceu.net 212.78.206.21
Nameserver nshost2.st2.lyceu.net 212.78.206.22
Nameserver nshost3.st2.lyceu.net 212.78.192.249
Datum registratie 10-12-2004
Record laatst gewijzigd 10-12-2004
Record onderhouden door NL Domain Registry
[ Voor 13% gewijzigd door ZeilDude op 12-12-2004 20:37 ]
Anders post je dat ff niet, ondanks dat het gewoon opvraagbaar is. 
Ik zou het persoonlijk iig niet op prijs stellen.
Ik zou het persoonlijk iig niet op prijs stellen.
[ Voor 28% gewijzigd door Joen op 12-12-2004 20:31 ]
Is dat niet gewoon wachten op de propagaties...
|>
Bedankt voor het antwoord! En ja, ik wist wel dat je alles via sidn op kon vragen hoor. Wat mij betreft kan dit topic dicht!
ZeilDude schreef op zondag 12 december 2004 @ 20:26:
[...]
Wat weten we veel over je, he? Ok, ik heb je adres weggehaald. Maar met één muisklik weet iedereen dus vanalles van je. Het is gewoon opvraagbaar via SIDN.
offtopic:
Waar slaat dit nou weer op? Hij vroeg toch niet of zijn eigen huisadres te achterhalen is?
of wilde je gewoon even de it-bink uithangen?
Waar slaat dit nou weer op? Hij vroeg toch niet of zijn eigen huisadres te achterhalen is?
Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.
Bij SIDN zie je de nameservers, vandaar. En dat leek me redelijk on topic. Adres heb ik later weggehaald, daar ging het me in principe helemaal niet om. Ik heb eerst die info van SIDN gepost. Toe de opmerking 'wat weten we veel over je, he?'. Toen aangepast.Gunp01nt schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:57:
[...]
offtopic:
Waar slaat dit nou weer op? Hij vroeg toch niet of zijn eigen huisadres te achterhalen is?of wilde je gewoon even de it-bink uithangen?
En helemaal irrelevant is het tonen van die SIDN-info dus niet. Lang niet iedereen met een domeinnaam beseft zich dat ie veel info blootgeeft. Twee hele snelle zoekacties (binnen minuut) gaf mij naam, adres en telefoonnumer van Bram. Terwijl hij dat helemaal niet wil waarschijnlijk. En er is helemaal niks dubieus aan, gewoon openbare bronnen als SIDN en deTelefoongids.
Je kunt bij overigens wel erg gemakkelijk de IT-bink uithangen, he?
Pagina: 1