Nvidia Firewall en T.net

Pagina: 1
Acties:

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

Topicstarter
(overleden)
Ik heb een MSI K8N Neo2 Platinum A64 moederbord met daarom 2x gigabit lan.
Een van die gbitlan connectoren heeft een hardwarematige firewall genaamd Nvidia Firewall.
Als ik deze uit heb staan, doet alles het op internet; ik kan naar sites als www.tweakers.net; THG, anandtech, xbitlabs, xs4all, gmail, driversguide, google, altavista en ga zo maar door.
Zodra ik de firewall aanzet blijven al deze sites het doen, met uitzondering van 1 site: tweakers.net.
De site wordt helemaal gedownloaded in de zin van de nieuwsheaders, pricewatch, software & driverupdates e.d.; maar onderaan in mijn browser (mozilla firefox 1.0) blijft twee minuten lang staan: "connecting to adserver.webads.nl...". Pas na die twee minuten komt er "done" te staan. Als ik de firewall uitzet worden de advertenties meteen gedownloaded. Ook bij internet explorer heb ik dat probleem. Ik kan de site www.webads.nl wel gewoon bereiken, doorbladeren e.d. maar hij haalt de advertenties op tweakers.net niet op.

Iemand die enig idee heeft? Googlen levert dingen op mbt oudere versies van de nvidia software, maar ik gebruik de nieuwste versie van de drivers (5.10). Die problemen gaan overigens niet op voor mij.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

Topicstarter
(overleden)
Hmz, niemand een idee????

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kun je die firewall niet instellen ofzo ipv alleen aan/uit zetten? :?

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Ik zie met google ook alleen maar mensen met een soortgelijk probleem als jij, mensen die dus een bepaalde website niet meer kunnen bezoeken that is.

Maar ik weet niet hoe je met het internet bent verbonden. Wanneer dit met een routertje (met firewall :P) gebeurt is die hele nvidia firewall overbodig.

ik weet niet of je hier nog wat aan hebt (als je de link zelf al niet had gevonden/gelezen)