Toon posts:

[2000] Windows Xp clients USB activiteiten loggen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb gezocht maar met zo'n rare vraag kom je eigenlijk nergens :)

Windows kan vanalles loggen, zeker als je een server hebt met een active directory. Maar als nu bevoorbeeld een client zijn USB poort gebruikt om bevoorbeeld een USB stick in te steken en files te kopieren naar de harde schijf, kan dit dan gelogd worden?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel nog even over welke Windows versie jouw vraag over gaat - dan kan ik dit in je topic titel zetten cfr. de Windows Operating Systems Policy ;)

Verder - wat voor soort gegevens wil je loggen? Puur het insteken? Of juist enkel wat er gecopieerd wordt? :)

Verwijderd

Topicstarter
De clients runnen Windows XP professional en de server is een Windows 2000 Server versie.

Ik zou zoveel mogelijk info willen loggen, maar eigenlijk is het al genoeg als ik weet of als de USB poort gebruikt is geweest of niet. De client zegt dan nieuwe hardware gevonden, dus misschien kan de server daarvan iets loggen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Via een omweg: de drivers gebruiken bepaalde bestanden (en regkeys), de aanroep daarvan kan je wellicht loggen. Zoek uit welke en misschien ben je er. Zie ook google over hoe USB helemaal uit te schakelen door hier rechten op te zetten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:51
Even de titel aangepast.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Normaal kan je in je device manager bij 'Show hidden devices' nog de oude usb drivers zien - of in diskmgmt.msc zie je de oude usb sticks ook nog staan dacht ik :)
Pagina: 1