Toon posts:

Abit AV8 ziet SATA HDD niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag nieuw moederbord gekocht: Abit AV8 3rd Eye.
Voordat ik hem erin heb gehangen heb ik mn windows HDD (Western Digital SATA) geformateerd.

Alles lijkt wel te werken, behalve dat hij deze HDD niet ziet dus. Mijn backup HDD (gewoon op IDE) ziet hij wel.

Ik heb er wel een diskette bijgekregen met SATA drivers, maar die kun je alleen onder windows installeren.

Euhm.. iemand idee? :)

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Niet ziet bij het installeren? Of in de BIOS / Raid controller setup?

Verwijderd

Topicstarter
DeX schreef op zondag 12 december 2004 @ 18:22:
Niet ziet bij het installeren? Of in de BIOS / Raid controller setup?
Niet in de BIOS, en niet bij het installeren :/

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Als je bij het installeren van XP in het begin op F6 Ramt, en dan die diskette erin doet, vervolgens de XP drivers te laden, ziet hij hem dan wel? Anders moet je mischien even een andere SATA poort proberen.

Verwijderd

Topicstarter
DeX schreef op zondag 12 december 2004 @ 18:25:
Als je bij het installeren van XP in het begin op F6 Ramt, en dan die diskette erin doet, vervolgens de XP drivers te laden, ziet hij hem dan wel? Anders moet je mischien even een andere SATA poort proberen.
Net geprobeerd, dan ziet ie hem idd om te installeren. Als ie klaar is met "het begin", verander ik de boot device priority naar SATA, start opnieuw op om de normale XP installatie te beginnen, waarna hij me vertelt dat hij NTLDR niet kan vinden (alsof er niks opstaat dus, hij kijkt dus toch alleen naar het ATA schijfje).

Hij laat de SATA nu overigens wel zien bij het booten.

hmph :/

[edit: typo]

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 19:29 ]