Toon posts:

Bootsector van een cdrom/dvd copieeren naar diskette

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al geruime tijd bezig om uit te zoeken hoe ik een bootsector van een cdrom/dvd af kan copieeren naar een diskette. Ik heb al veel dingen geprobeerd waaronder:

(naast natuurlijk veel google-en)

dd in Linux (1e 512 bites pakken maar daar zet hij niets in)
partcopy in Windows maar deze kan niet van een cdrom/dvd lezen
MKBT zelfde probleem als partcopy.

Weet iemand hoe dit mogelijk is ? Of werkt het bij een cdrom/dvd anders dan een floppy (dus niet de eerste 512 bites van de disk)

Ik heb namelijk een DVD iets aangepast en nu hoef ik alleen maar de bootsector weer terug zien te schrijven.

Ik hoop dat iemand van jullie het wel weet want ik loop helemaal vast :(

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Volgens mij kan isobuster dit :) Daar kun je een ruwe image mee schrijven die je met een imagewriter weer op floppy kunt krijgen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
hmm niet gelukt. Isobuster kan wel de bootsector uit pakken en dat gaat wel allemaal goed. Alleen is de .img file die hij dan aanmaakt 2,88 mb en dat past weer niet op een flop. En die flop heb ik weer nodig om in Nero in te lezen als bootsector. :(

Iemand nog een suggestie daarvoor ?

Verwijderd

Als jij die bootsector wilt gebruiken om hem in Nero in te lezen dan heb je daar helemaal geen flop voor nodig.
Je kan kiezen om een bootsector van flop te gebruiken of om een image bestand als bootsector te gebruiken.
ISOBuster is inderdaad een prima programma om een bootsector te extracten van een CD/DVD, vervolgens verwijs je vanuit Nero naar dit image bestand (waar je hem dan ook hebt staan op HDD).
Weer een rede minder om een flop te gebruiken ;)
suc6 ermee.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
In nero kun je ook een image-file aangeven om een bootable cd te maken.

edit:

Zie hierboven dus

[ Voor 22% gewijzigd door teigetjuh op 16-12-2004 08:37 ]