Ik heb een xbox op de tv aangesloten met daarop 2 scart aansluitingen. Ik heb nu alles zodanig aangesloten dat ik geluid heb uit alle 6 de speakers (5.1), maar ik een aantal splitters moeten gebruiken omdat het anders niet lukte. Mijn vraag is of de kwaliteit van het geluid nu niet minder is, en of het geluid nog wel "klopt", dus komt het geluid wel van achteren als het ook van achteren hóórt te komen (vliegtuig wat overvliegt in een film of game ofzo)
Verwijderd
als je (analoge) splitters gebruikt, zet je gewoon je stereo geluid op je hele set...
je geluid klopt dus NIET.
Als je je XBOX 5.1 geluid laat produceren, en dat rechtstreeks naar je surroundset brengt, zal het wel kloppen, maar als je met splittertjes werkt, vertrekkend vanop je tv, klopt het niet...
je geluid klopt dus NIET.
Als je je XBOX 5.1 geluid laat produceren, en dat rechtstreeks naar je surroundset brengt, zal het wel kloppen, maar als je met splittertjes werkt, vertrekkend vanop je tv, klopt het niet...
Begrijp ik het goed dat er tussen je X-box en je tv alleen een scart zit? Dan kun je nooit meer dan alleen stereogeluid krijgen.stimpy-NL schreef op zondag 12 december 2004 @ 18:09:
Ik heb een xbox op de tv aangesloten met daarop 2 scart aansluitingen. Ik heb nu alles zodanig aangesloten dat ik geluid heb uit alle 6 de speakers (5.1), maar ik een aantal splitters moeten gebruiken omdat het anders niet lukte. Mijn vraag is of de kwaliteit van het geluid nu niet minder is, en of het geluid nog wel "klopt", dus komt het geluid wel van achteren als het ook van achteren hóórt te komen (vliegtuig wat overvliegt in een film of game ofzo)
Of is er nog iets anders aangesloten? Waar zitten je speakers bijvoorbeeld aan?
ff proberen toch??
en je zal niet meer dan Dolby Surround (Pro Logic) krijgen..
vanwege de analoge aansluiting.
en je zal niet meer dan Dolby Surround (Pro Logic) krijgen..
vanwege de analoge aansluiting.
[ Voor 73% gewijzigd door BadMotha op 12-12-2004 18:13 ]
oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-
dus ik moet het geluid van de xbox rechtstreeks aansluiten, en niet via tv?
en hoe moet ik dat dan doen?
Ik heb trouwens eerst zo'n kastje waarmee ik het volume van iedere speaker kan regelen enzo, daar moet ik ook alles op aansluiten.
en hoe moet ik dat dan doen?
Ik heb trouwens eerst zo'n kastje waarmee ik het volume van iedere speaker kan regelen enzo, daar moet ik ook alles op aansluiten.
Scart ondersteunt geen 5.1 geluid, alleen stereo. Dus wat je nu doet is naar alle linker speakers het linker kanaal sturen en naar alle rechter speakers het rechter kanaal. Dat is dus niet echt surround, maar je zit wel midden in het geluid (en dat kan soms best leuk klinken).
Wil je echt geluid van achteren horen als het van achteren komt en van voren als het van voren komt, dan moet je je xbox digitaal op je receiver aansluiten, ik geloof dat daar een speciaal soort 3,5mm stekker voor is ofzo?
Wil je echt geluid van achteren horen als het van achteren komt en van voren als het van voren komt, dan moet je je xbox digitaal op je receiver aansluiten, ik geloof dat daar een speciaal soort 3,5mm stekker voor is ofzo?
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Er is voor de xbox een advanced scart kabel, die moet je halen. Die heeft als het ware een extra blok tussen de xbox en de scartaansluiting. Dit blok kun je dan weer met een TOS link kabel (ben even de normale naam kwijt) aan de surround set hangen, optische in noodzakelijk!!!
Dan nog even bij de xbox dolby digital instellen en het zou moeten werken.
Dan nog even bij de xbox dolby digital instellen en het zou moeten werken.
kan ik op dat blok dan alle 6 de speakers (tulp) aanlsuiten, zonder allemaal splitters te hoeven gebruiken?
Mmm, je hebt dus geen echte dolby digital set.
Dan is die kabel aansluiten ook zinloos, je pakt er geen winst mee als het al lukt.
Wat voor setje heb je?
Voor dolby digital heb je een optical in nodig op je set, heb je die niet, dan kun je puzzelen wat je wilt maar dolby digital krijg je niet.
Kijk hier voor meer info: http://forum.xboxworld.nl/announcement.php?f=2
Dan is die kabel aansluiten ook zinloos, je pakt er geen winst mee als het al lukt.
Wat voor setje heb je?
Voor dolby digital heb je een optical in nodig op je set, heb je die niet, dan kun je puzzelen wat je wilt maar dolby digital krijg je niet.
Kijk hier voor meer info: http://forum.xboxworld.nl/announcement.php?f=2
Pagina: 1