Toon posts:

[XP] Volumeregelaars van windows omwisselen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Ik heb een klein probleem en ik weet eigenlijk niet of er een oplossing voor is maar ik probeer het evengoed, want misschien weten jullie er iets op. Ik heb windows xp pro Nederlandse versie
en ik heb een tv kaart met een afstandsbediening. Het geluid van deze kaart kon ik alleen krijg via een extern draadje van me tvkaart naar me geluidskaart. Maar mijn 5.1 surroundset gebruikte alle 3 de gaten al van me geluidskaart. Iemand heeft me geholpen het volgende was toen de oplossing:
de cdrom drive gebruikt een appart draadje om een cd af te spelen. Deze heb ik uit de cdrom gehaald en op me tv kaart bevestigd.

Nu kan ik dus en me 5.1 gebruiken en geluid hebben bij me tv kaart. Maar nu als ik op mijn afstandsbediening het geluid wil regelen gaat de volume knop van tv tuner omhoog en omlaag. Maar niet die van me cd-rom. Heeft iemand enig idee dat ik kan zorgen dat hij de volume knop van de cd-rom pakt

Alvast bedankt

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:12
"Knop van de tv-tuner" ?
Als hij bedoelt is om via je line-in aan te sluiten zou de line-in toch harder en zachter moeten gaan? Lijkt me? Is het anders niet de bedoeling dat je hem op de aux-ingang (meestal heb je nog zo'n cd-connector-achtige-connector op je mobo) aansluit en gaat die volumeregelaar op en neer?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas eventjes je topic titel aan zodat de Windows versie er in staat - kan je proberen hier voortaan ook zelf op te letten? :)

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Het hangt een beetje van het merk van je zapper af. Ik gerbuik een ATI remote wonder, daarbij gebruik ik girder (de 3.2 versie, die nog freeware is/was) Daarmee kan je aan iedere knop dus je eigen actie knopen. Als ik het volume zap, veranderd het line-in volume als de TV in focus is, het wave volume als winamp in focus is en het master volume in alle andere gevallen. In software is het dus prima aan te passen. NAast girder kan ook uICE kan dit geloof ik.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Topicstarter
hey,

bedankt ik heb het gevonden ja. Ergens moest je dat helemaal in het begin instellen als je hem net installeerd en je kon dit dus niet doen in de opties van het schermpje als je tv kaart opstart

Even voor de andere:

Ik moest bij een andere programma van me tv kaart even instellen, dat de afstandsbediening niet line in , moest verandere van geluidskanaal maar cd player (kan ook totaal geluid doen)

Nogmaals bedankt man :)