Toon posts:

[FLASH MX ACTIONSCRIPT] Lokaal wegschrijven van gegevens.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me nu al 3 uur suf lopen zoeken naar tutorials die uitleg geven over het wegschrijven van gegevens uit flash, voor het maken van een scorebord bijvoorbeeld.

Het probleem is dat al deze tutorials gebruik maken van ASP, PHP of een MS database connectie om de data weg te kunnen schrijven. Ik wil mijn applicatie hier los van kunnen laten draaien en op een willekeurige windows machine laten draaien. Het lijkt er echter op dat je op geen enkele manier data kan wegschrijven zonder dat daar PHP, ASP, PEARL etc bij komt kijken.

Ik had gehoopt dat je ook in XML zou kunnen wegschrijven aangezien het uitlezen daarvan perfect gaat. Maar daarvoor is blijkbaar ook altijd een combinatie van ASP/PHP en XML nodig.

Mijn vraag is dus: Weet iemand een manier waarop je scores lokaal kunt opslaan in een *.txt of *.xml bestand? Zonder dat daar APS, PHP bij komt kijken.

Verwijderd

je zult toch een scripttaal nodig hebben die een file aanspreekt en deze kan vullen.
volgens mij is het niet mogelijk om direct vanuit flash dit te doen

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar was ik dus al bang voor :( Niet dat ik moeite met die talen heb. Het maakt de oplevering van het eindproducut alleen zo vervelend.

Verwijderd

je moet op zoek naar mProjector

dat is een programma die je flash swf kan uit breiden naar
een windows applicatie met o.a. file read en write

suc6

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 16:05:

suc6
http://www.mprojector.com/

Verwijderd

met flash kun je tegenwoordig ook sessions naar de schijf schrijven, ik weet alleen zelf ff niet meer hoe je dit deed, het is net nieuw in versie 7.. Of je maakt gebruik van javascript cookies? daar kan je ook veel in proppen

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-05 09:05
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 16:05:

suc6
Dit werkt dus alleen als je buiten de browser om werkt!

Als je gebruikt maakt van Flash binnen de browser kun je niet naar het filesysteem van de lokale PC... en dat is maar goed ook vanwege beveiligingsissues.
Voor zover ik weet kun je alleen Shared Objects gebruiken om zaken lokaal te bewaren. Zo'n Shared Object kun je daarna ook alleen maar via je Flash movie inlezen aangezien dit een feature is van de Flash Player. Dit is dus geen xml of txt formaat.

edit:
spuit 11 :)

[ Voor 24% gewijzigd door Canard op 12-12-2004 16:29 ]

Verwijderd

of je maakt gewoon een Flash Shared Object aan

soort javascript cookie maar dan voor Flash

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 16:26:
of je maakt gewoon een Flash Shared Object aan

soort javascript cookie maar dan voor Flash
Maar dan moet ik de Flash applicatie in een browser gaan draaien toch? Weliswaar lokaal. Als dat de enige vereisten zijn dan zal ik dat eens proberen. Is het dan ook mogelijk om meerdere gebruikers van het zelfde systeem andere scores te laten hebben, door andere inlognamen in te laten vullen bv?

Verwijderd

Topicstarter
Zo he, maar dat werkt fijn (shared object) zowel lokaal als op internet. Bedankt voor de tips.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-05 13:45

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Allemaal clientside zaken (iig Flash)

>> Webdesign & Graphics

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Hou in het achterhoofd dat er standaard een limiet van 100kb zit op de hoeveelheid data die je in een Shared Object kan opslaan. Met de volgende code kan je een menu tonen waarop de gebruiker kan aangeven of hij/zij meer data wil laten opslaan.

Flash ActionScript:
1
System.showSettings(1);

"You're only as good, as what you did last week."

Pagina: 1