Hallo,
heb een searchform gemaakt. Nu kan ik maar in 1 tabel zoeken maar zou graag in meerdere tabellen willen zoeken. De structuur van die andere tabellen is wel geheel anders. In totaal moet ik in 3 tabellen zoeken. Onderstaand scriptje heb ik al om te zoeken in 1 tabel en kom er maar niet uit hoe ik dat fatsoenlijk krijg om in meerdere tabellen te zoeken. Kan iemand me misschien wat meer op weg helpen?
Verder heb ik er ook nog iets ingemaakt die het aantal hits telt zodat in een balk kan worden aangegeven wat je "match-gehalte" is.
Dit is mn script:
Het is niet de betse php die der is maar tot nu toe werkt het en ben nog lerende duss...
Alvast bedankt.
heb een searchform gemaakt. Nu kan ik maar in 1 tabel zoeken maar zou graag in meerdere tabellen willen zoeken. De structuur van die andere tabellen is wel geheel anders. In totaal moet ik in 3 tabellen zoeken. Onderstaand scriptje heb ik al om te zoeken in 1 tabel en kom er maar niet uit hoe ik dat fatsoenlijk krijg om in meerdere tabellen te zoeken. Kan iemand me misschien wat meer op weg helpen?
Verder heb ik er ook nog iets ingemaakt die het aantal hits telt zodat in een balk kan worden aangegeven wat je "match-gehalte" is.
Dit is mn script:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
| <? include("include/php/db.inc.php"); $zoek2 = strtolower($_REQUEST['search']); $zoek2 = explode(" ",$zoek2); $like = ""; $count = ""; foreach($zoek2 as $zoek3) { if ($like <> "") { $like = "$like OR content LIKE '%$zoek3%'"; } else { $like = "LIKE '%$zoek3%'"; } if ($count <> "") { $count = "$count, $zoek3"; } else { $count = "$zoek3"; } } if ($like <> "") { $qry = "SELECT content, name, ID FROM artikel WHERE content $like "; $result = mysql_query($qry) or die("Verbinding mislukt."); while ($row = mysql_fetch_array($result)) { $name = strtolower($row["name"]); $content = strtolower($row["content"]); $id = strtolower($row["ID"]); $count2 = explode (", ", $count); $n = ""; foreach($count2 as $count3) { if ($n <> "") { $n = $n + count(explode($count3,$content)) - 1; } else { $n = count(explode($count3,$content)) - 1; } } $p = $n; $artikel[$n] = "<!--" . $p . $id . "--><tr> <td> <a class=nieuws_kopregel href=index2.php?parentID=1&id=". $id . ">" . $name. " </td><td align=left> <table width=170 border=0 cellspacing=0 cellpadding=0><tr> <td width=" . $n * 100 ." class=search_result_blue> </td> <td class=search_result_wit width=*> </td></tr></table></td></tr>" ; rsort($artikel); reset($artikel); } while (list($key, $val) = each($artikel)) echo $val; } ?> |
Het is niet de betse php die der is maar tot nu toe werkt het en ben nog lerende duss...
Alvast bedankt.