Samsung 710T ervaringen

Pagina: 1
Acties:

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:53
Ik wilde deze vraag eigenlijk in dit topic stellen:

Ervaringen met de Samsung 710T of 710N

maar zag dat het gesloten was duz....

Ik ben duz van plan dit scherm aan te schaffen, en heb me ook al 'n btje georienteerd op wat er allemaal aangeboden wordt aan 17 / 19inch tft's.
In de nieuwe ComputerTotaal! (dec 2004) staat ook 'n test van die dingen, waar ze als minpunt van dit scherm aangeven:
"Overheersende lichtbron"
"Helaas zorgt de ingebouwde lichtbron wel voor een vervelnde lichtstreep onder en boven in het scherm. Dit is vooral te merken bij een volledig zwart scherm, maar ook als we donkere games zoals doom III spelen"

Kan iemand dit minpunt bevestigen / ontkennen?? _/-\o_

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:23

RvV

Ik heb een 172x en 710t en vind het alleen maar opvallen wanneer je een volledig zwarte achtergrond hebt. Wanneer ik aan het gamen ben, heb ik nergens last van.

Y'24

Verwijderd

Ik heb hem toevallig vandaag bestelt op alternate. zal em dinsdag wel binnen hebben.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb mijn 710T vrijdag gehaald en ik ben er tevreden over. :*)

Dit gezegt zijnde, die witte strepen. Ik heb dit tijdens doom 3 niet gemerkt. Wel onder NFSU2 ik dacht dat dit lag aan de resolutie (ik kan om een of ander reden niet hoger dan 1024x768 in nfsu2 :( ) maar als ik doom op 1024x768 speel heb ik het niet. Het valt wel niet op tijdens nfsu2, ik merkte het alleen in de menu. Ik heb ook geen volledige strepen maar onderbroken, op een print screen staan de strepen niet maar is de rand precies niet echt recht.

Als dit je vraag beantwoord? En als er iemand is die iets weet of dit van mij een probleem is?
oh ja ik heb een tijdje een andere monitor aan mijn computer gehangen, een 15" crt (bij gebrek aan beter) en daar had hij het niet dus verkeerde drivers denk ik niet. (voor verdere specs zie onderaan bericht)

nope niet onder doom3 net nog effe getest en ergens anders ook niet alleen in nfsu2, vind ik toch raar ik heb doom3 de brightness op laagste gezet dus dan is het toch redelijk donker en daar heeft die het dan niet. Ik heb ook alleen boven en links een witte lijn onder of rechts niet.

[ Voor 3% gewijzigd door kluyze op 12-12-2004 19:08 ]

• Supermario16
kluyze schreef op zondag 12 december 2004 @ 18:56:

Dit gezegt zijnde, die witte strepen. Ik heb dit tijdens doom 3 niet gemerkt. Wel onder NFSU2 ik dacht dat dit lag aan de resolutie (ik kan om een of ander reden niet hoger dan 1024x768 in nfsu2 :( ) maar als ik doom op 1024x768 speel heb ik het niet. Het valt wel niet op tijdens nfsu2, ik merkte het alleen in de menu. Ik heb ook geen volledige strepen maar onderbroken, op een print screen staan de strepen niet maar is de rand precies niet echt recht.

Als dit je vraag beantwoord? En als er iemand is die iets weet of dit van mij een probleem is?
oh ja ik heb een tijdje een andere monitor aan mijn computer gehangen, een 15" crt (bij gebrek aan beter) en daar had hij het niet dus verkeerde drivers denk ik niet. (voor verdere specs zie onderaan bericht)

nope niet onder doom3 net nog effe getest en ergens anders ook niet alleen in nfsu2, vind ik toch raar ik heb doom3 de brightness op laagste gezet dus dan is het toch redelijk donker en daar heeft die het dan niet. Ik heb ook alleen boven en links een witte lijn onder of rechts niet.
het beantwoord mijn vraag grotendeels jah.
Nog 1 klein ding dan, het is niet zo dat het echt een WITTE streep is, maar gwoon een gedeelte waarin het scherm lichter is?? (als de rest van het scherm)

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
neeje alleen die witte strepen, ik heb nergens op mijn scherm lichte vlekken.

Nu heb ik wel gezien dat ik tijdens nfsu2 nu strepen heb die verschillende kleuren hebben (voornamelijk blauw) geen witte meer, dus ik denk dat dit niks met het scherm te maken heeft. Maar met het spel, ook omdat ik de res niet hoger kan instellen. Wel raar dat het niet op een printscreen te zien is maja, het valt niet zo op en voor de rest is het een zeer goed scherm. Ik vind het zijn geld waard. _/-\o_

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:11
ik heb de analoge versie van de 710T de 710n bijna hetzelfde in ieder geval wel wat lichtbron betreft. het is inderdaad zo dat je in een volledig zwart scherm een soort grijze glood krijgt over je scherm maar daar heb je totaal geen last van in games. Ik heb hem nu een half jaar en er is totaal geen ghosting waarneembaar zelfs niet in ut2004 wat het volgens computer totaal wel is.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Heb deze monitor ook sinds een paar weken. Digital aangesloten natuurlijk en echt super beeld. Zal eens op die "streep" gaan letten want die heb ik nog niet ontdekt. Ook niet toen ik Doom III speelde.

Geen ghosting. :)

[ Voor 12% gewijzigd door schnumi op 12-12-2004 20:56 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Supermario16
Ben zelf ook actief op et forum van computer totaal, en heb daar ook al 'n reactie van de schrijver van het artikel gehad:

Ik (schrijver van het artikel) vond het inderdaad storend, erg vervelend als je een donker spel als Doom III aan het spelen bent en je onder en boven een lichtstreep ziet.

Nou was het wel zo dat dit per scherm kon verschillen, zit er dus niks anders op dan m'n baas te overtuigen om het schermpje eff in de winkel aan te sluiten om te kijken of der iets aan mankeert... (zowiezo voor de pixel garantie)

Ik zal eens overleggen, kan zijn dat ie daar nog moeilijk over gaat doen aangezien hij et scherm dan niet meer kan verkopen als nieuw zijnde :P

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Supermario16 schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:53:
Ben zelf ook actief op et forum van computer totaal, en heb daar ook al 'n reactie van de schrijver van het artikel gehad:

Ik (schrijver van het artikel) vond het inderdaad storend, erg vervelend als je een donker spel als Doom III aan het spelen bent en je onder en boven een lichtstreep ziet.

Nou was het wel zo dat dit per scherm kon verschillen, zit er dus niks anders op dan m'n baas te overtuigen om het schermpje eff in de winkel aan te sluiten om te kijken of der iets aan mankeert... (zowiezo voor de pixel garantie)

Ik zal eens overleggen, kan zijn dat ie daar nog moeilijk over gaat doen aangezien hij et scherm dan niet meer kan verkopen als nieuw zijnde :P
Als een andere klant het wil zien draaien dan doet hij dat ook wel toch?

Canon Digital Ixus V3

• Supermario16
Het probleem is dat die monitoren speciaal besteld moeten worden. (niet op voorraad, worden maar weinig verkocht) mrjah, aangzien ik der ook 'n pixel garantie bij wil, moet et zowiezo duz....

(en der zit nogal 'n groot prijs verschil tussen de internetshop prijzen (waar ik em voor krijg duz) en de normale winkel prijzen...)

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 23:50
kluyze schreef op zondag 12 december 2004 @ 18:56:

Ik heb de 710T ook, ik speel af en toe HL2 en gebruik het voor officegruik. Zeer fijn ding, verder heb ik geen echte minpunten, alleen is zwart niet 100% zwart, maar dat is bij elke tft het geval.

Deze monitor heb ik besteld met pixelgarantie, en is volgens mij al getest voor opsturen. Persoonlijk echt een aanrader, ook voor te gamen!
Pagina: 1