Toon posts:

[XP]Afsluiten computer na 60sec, waarschijnlijk geen blaster

Pagina: 1
Acties:
  • 556 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik heb me dit weekend kapot gesurfd en van alles en nog wat geprobeerd om mijn probleem op te lossen. Ik startte vrijdag middag mijn computer op en kreeg de foutmelding: NT Authority\System door dat van Remote Procedure Call (RPC) - Service. En ook een fout van Generic Host Process. Computer wil steeds na 60 zich zelf afsluiten. Plakken kopieren ed gaan ook niet, en nog andere dingen die allemaal de symptonen van het blaster virus vertonen.

Dus ik zoeken op het internet, en kwam er al snel achter dat alle symptonen die mij computer hadden van het Blaster virus waren. Dus ik ging de patches downloaden om het Blaster virus tegen te gaan en dergelijke. Maar steeds kreeg ik meldingen dat de patch niet geinstaleerd kon worden omdat ik al service packs had. Dus jah, ik dacht, wat is het probleem dan. Als mijn computer al beschermd is tegen Blaster :/. Ook aardig wat scans uitgevoerd met online scans en met mijn Mcafee virus scan. Verder ook nog windows xp firewall en die van me router en op me netwerkkaart ook nog. En ik updatete ook regelmatig mijn viruscan en windows update.

Dus besloot ik vrijdag avond maar de computer te herinstaleren. Ik formateren ed en toen alles gedaan was, eerst virus scan, die patch geinstaleerd en toen alle windows updates, toen zonnealarm. Maar de volgende ochtend weer het zelfde probleem. Ik weer hele internet afgezeuld, van alles geprobeerd, maar zonder resultaat. Je kon wel wat internetten met dat ding, maar beetje onhandig door dat sommige dingen weer niet gingen( ik heb bij uitvoeren ook Shutdown -a ingetypt, zodat die niet steeds afsluit). Ik heb men comp dus nog is opnieuw geinstaleerd maar weer zonder resultaat, omdat zondag ochtend weer het zelfde probleem optrad. Dus nu mijn vraag: wat kan ik hier aan veranderen? Ik heb alles gedaan wat er over staat vermeld maar volgens mij gaat het hier niet eens meer om het blaster virus, anders had ik die er zo af kunnen kicken. Dus wie helpt mij aub?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31
Dat installeren, doe je dat met een rechtstreekse internet verbinding ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zit een router tussen, dus met firewall in. Als dat is wat je bedoeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Wellicht de Sasser Worm?
11. The Lsass.exe process will crash after the worm exploits the Windows LSASS vulnerability. Windows will display the alert and shut down the system in one minute.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij services, naar de eigenschappen van de service die vastloopt en instellen dat deze automatisch opnieuw word gestart als deze vastloopt.
(configuratie scherm, systeembeheer, services).
(service aanklikken, eigenscahppen, systeemherstel, 1e fout, service opnieuw starten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ga eventjes kijken naar die sasser worm,. en dat van die service instellen lukt niet, want hij opent de eigenschappen niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zie in men taakbeheer de Lsass.exe(of is dat gewoon het progje dat crashed?) staan, dit betekend dus dat ik de Sasser worm heb? de symantec tool draait momenteel en is op zoek er naar, ik wacht af :)

Nopes, tis niet de sasser worm, heeft die niet kunnen vinden. Nog andere suggesties iemand?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:22
Dat lsass is het progje van de blaster worm, kijk of je dat proces kan beindigen.

Toen je je pc opnieuw installeerde heb je toen wel een VOLLEDIGE format gedaan? Dus geen sneller formatatie??

Want als je dat niet doet dan staat dat virus er nog gewoon op.

Als je nu weer opnieuw gaat installeren download dan eerst ALLE updates van microsoft voordat je andere programma's en back-ups er op zet.

[ Voor 22% gewijzigd door Dekaasboer op 12-12-2004 16:49 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat lsass.exe :"Kan het proces niet beëindigen. Dit is een essentieel systeemproces. Dit procen kan niet in Taakbeheer worden afgesloten".

En jah, ik had een volledige format gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://vil.nai.com/vil/stinger
laat dat proggie eens lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat stinger had ik ook al gedaan, kon niks vinden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je je pc loskoppelt van het netwerk heb je dan dit probleem ook nog ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik de router er van af gooi houd ik het probleem nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

je zegt dat je (bij de 2de re-install) een virusscanner installeert... welke is dit?
WinXP-SP2 schijnt nogal eens problemen op te leveren met Norton.
kan het niet zelf bevestigen dat dat waar is, aangezien ik het zelf niet gebuik (heb een beter, voor mij gratis, alternatief), en altijd W2K draai.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mcafee virusscan, sorry dat ik beetje onvolledig was in die 1e post ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook is gehad, na een Windows update, die Windows zelf bevool, werkte alles weer normaal.

Off topic: Sidroj, jij bent zeker van pa.nl et pahq? ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 17:13:
Off topic: Sidroj, jij bent zeker van pa.nl et pahq? ;)
ja klopt ;)

Iemand nog suggesties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Is 't de enige pc in 't netwerk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee ook nog een 2e, maar die heeft nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 17:48:
nee ook nog een 2e, maar die heeft nergens last van
Ik zou die tweede eens uitzetten, ook kijken of er geen port forwarding of DMZ ingesteld is in de router en dan nog eens helemaal kaal installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:16
'k Weet niet of jij het weet hoor ;)

Maar om te voorkomen dat hij afsluit bij zo'n melding kan je in cmd even een shutdown -a doen... Werkt wat handiger ipv alles in 60secs gedaan te krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mja, kheb em al is gereset de router en die 2e pc er ff af gehaald, maar werkt ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cls schreef op zondag 12 december 2004 @ 18:27:
'k Weet niet of jij het weet hoor ;)

Maar om te voorkomen dat hij afsluit bij zo'n melding kan je in cmd even een shutdown -a doen... Werkt wat handiger ipv alles in 60secs gedaan te krijgen :D
weet ik, doe ik toch ook, staat in men 1e post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 18:28:
mja, kheb em al is gereset de router en die 2e pc er ff af gehaald, maar werkt ook niet
Heb je een volledige install, incl. servicepacks gedaan op een helemaal lege schijf, zonder dat er andere pc's in 't netwerk zaten en zonder portforwarding of dmz setup in je router ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mja, kheb wel op lege schrijf ed gedaan, maar toen zat die andere comp er ook aan vast, mja, zal dat is gaan proberen, alleen beetje vervelend, kost anderhalf uur instalatie alles, maar je merkt die fout pas na aantal uren, of de volgende dag pas. Maar ik zal het is gaan proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 08:46
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 18:38:
mja, kheb wel op lege schrijf ed gedaan, maar toen zat die andere comp er ook aan vast, mja, zal dat is gaan proberen, alleen beetje vervelend, kost anderhalf uur instalatie alles, maar je merkt die fout pas na aantal uren, of de volgende dag pas. Maar ik zal het is gaan proberen :)
Gewoon een herinstallatie van XP (eerst volledige format), daarna SP2 van CD halen. En klaar ben je. Natuurlijk niet je netwerk aansluiten totdat je pc SP2 bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik kan toch ook gewoon eerst xp instaleren, en dan zonder dat andere pc is aangesloten windows update doen? Of moet het perse van cdtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles geprobeerd wat jullie nu gezegd hebben, maar ben nu echt ten einde raad, dus hebben mensen nog enige ideeen? Want na het formateren en instaleren van de computer krijg ik na een tijdje gewoon weer dat Remote Procedure zooi, wat ik al uitgelegd heb in mijn 1e post. Hopelijk kan iemand me nog helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die lsass.exe heeft niets met een virus te maken hoor! dat is gewoon een essentieel systeemproces van windows volgens mij, ik heb hier op 2 pc's gechecked en dat staat er op alletwee op hoor.

Ik kan er naast zitten en dan heb ik ook dikke problemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
je hebt je punt, dat programma is essentieel ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 19:13:
Die lsass.exe heeft niets met een virus te maken hoor! dat is gewoon een essentieel systeemproces van windows volgens mij, ik heb hier op 2 pc's gechecked en dat staat er op alletwee op hoor.

Ik kan er naast zitten en dan heb ik ook dikke problemen :D
Als je dan de volgende keer gewoon eerst even naar de Eigenschappen ervan kijkt..

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/pcvogel/lsass.JPG

Desalniettemin komt het wel eens voor dat er ook een Isass.exe tussen staat (met hoofdletter i dus), hetgeen vaak wel een virus/trojan is.
Maar dit merk je gauw genoeg op door de alfabetische volgorde van je filemanager.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens om met hijackthis te kijken of er vreemde services automatisch opgestart worden.
Je zou ook de log hier kunnen plaatsen.

http://www.merijn.org/files/hijackthis.zip

Verder als je altijd een verbinding hebt met het internet of via een andere pc.
Dit altijd uitschakelen als je dit soort problemen hebt.
De sp2 slipstreamen is natuurlijk een betere optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jah, hier is het logje:

Logfile of HijackThis v1.99.0
Scan saved at 19:20:25, on 20-12-2004
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\McAfee\McAfe VirusScan\Avsynmgr.exe
C:\Program Files\McAfee\McAfee VirusScan\VsStat.exe
C:\Program Files\McAfee\McAfee VirusScan\Vshwin32.exe
C:\Program Files\Common Files\Network Associates\McShield\Mcshield.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\McAfee\McAfee VirusScan\Avconsol.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\CLI.exe
C:\PROGRA~1\MOZILL~1\firefox.exe
C:\Program Files\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {ACB1E670-3217-45C4-A021-6B829A8A27CB} - C:\Program Files\McAfee\McAfee VirusScan\VSCShellExtension.dll
O4 - HKLM\..\Run: [MSConfig] C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\MSConfig.exe /auto
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [SpySweeper] "C:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe" /0
O4 - Startup: Xfire.lnk = E:\Xfire\Xfire.exe
O4 - Global Startup: ATI CATALYST System Tray.lnk = C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\CLI.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O10 - Broken Internet access because of LSP provider 'xfire_lsp_10650.dll' missing
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.m...eb_site.cab?1103478953359
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Besturing) - http://a840.g.akamai.net/...com/housecall/xscan53.cab
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: AVSync Manager - Network Associates, Inc. - C:\Program Files\McAfee\McAfee VirusScan\Avsynmgr.exe
O23 - Service: McShield - Unknown - C:\Program Files\Common Files\Network Associates\McShield\Mcshield.exe

Maar wat bedoel je met slipstreamen van je sp2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op deze pagina vind je wat meer info over hoe je de sp2 kunt gaan slipstreamen:

http://users.pandora.be/espetado/xpstreamp01.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dit voor een programma?
E:\Xfire\Xfire.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:56
Wacht de volgende keer met Xfire installeren. Ik weet het niet, maar de volgende foutmelding boezemt mij niet veel vertrouwen in.

O10 - Broken Internet access because of LSP provider 'xfire_lsp_10650.dll' missing

Toch lijkt het op een virus die is aangepast, zodat normale virrusscanners het niet zien, misschien gehacked???

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 20:00:
Wat is dit voor een programma?
E:\Xfire\Xfire.exe
Eerste ingeving :) www.xfire.com service voor gamers volgens mij. Misschien mogelijkheid dit programma te verwijderen of opnieuw te installeren.

[ Voor 15% gewijzigd door Maartenvs op 20-12-2004 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
xfire is een programmatje dat gamers gebruiken om zo via elkaar een server te joinen. Dus mja, ben ik dan 4 keer gehackt of zo. Kheb men comp aardig wat keren opnieuw geinstaleerd...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
o mij god , mag ik jullie allemaal eventjes hartelijk bedanken. Dat dat idiote programmatje van een xfire me hele computer in de war kan brengen :s Ik heb xfire er net af gegooid en verwijderd, start me computer opnieuw op, en voila :s Toch wel raar dat ik er 6 maanden geen last van gehad heb. Maar zo te zien kan ik nu weer kopieren en plakken zie ik, men balk is terug, geen foutmeldingen meer. Heel erg bedankt allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dat alles weer werkt.

Je bent niet de enige
http://www.xfire.com/xf/m...iewtopic&t=10972&start=15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is genoeg te vinden over de shutdown van jou en het is de blasterworm maar ok op microsoft .nl is wel een download ervoor genaamd WindowsXP-KB823980-x86-NLD

ff downloaden installeren en voila melding weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fijn orange, dat je het hele topic even leest, dan zou je wel weten dat het niet het blaster wrom was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die rpc melding die je krijgt was volgens mij toch echt die blaster worm,misschien word ik wel gek.

Ga morgen wel ff naar de dokter :p

ff editen Blaster-worm Kijk op http://windowsupdate.microsoft.com voor instructies over het verwijderen van deze Worm .

[rml][ XP] Remote Procedure Call (RPC)-service[/rml] topic waar het toch ff vermeld word. gewoon ff searchen in forum onder RPC en voila genoeg meldingen over r[pc shutdown door jawel blasterworm.

RPC crash/shutdown 'vraag bak' - deel 2

Of lees ik dit topic nu verkeerd?

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fijn dat je het hele topic nu nog niet gelezen hebt, dan zou je wel weten dat ik alles al gedaan had en tot de conclusie waren gekomen dat het niet het blaster of sasser worm was, maar een probleem met het progje xfire... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nahj ja kon in ieder geval proberen te helpen en hoop voor je dat het dat progje is waar je het over hebt in je topic(heb het gelezen) :)

voordat ik repleide :p

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij was precies hetzelfde het geval, ook die rpc die rebooten, mijn zonealarm was uitgeschakeld en ook mijn norton anti-virus.

xfire ge-uninstalled en probleem was opgelost, heeft wel 3 uurtjes opstarten en zoeken gekost, bedankt X-Fire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 21:10

BoGu5

hmmmz

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 00:39:
bij mij was precies hetzelfde het geval, ook die rpc die rebooten, mijn zonealarm was uitgeschakeld en ook mijn norton anti-virus.

xfire ge-uninstalled en probleem was opgelost, heeft wel 3 uurtjes opstarten en zoeken gekost, bedankt X-Fire!
Haha, same here. Ik heb m'n bak maar opnieuw installed.Heil knoppix :7

request.getCookies();

Pagina: 1