A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Verwijderd
De voeding is ongeveer 2 maanden oud. en voor vorige week liep altijd alles perfect.
Ikzelf denk dat me chipset naar de kloten is, maar wil voor de zekerheid toch eerst andee meningen horen, voordat ik ook maar iets nieuws ga kopen.
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Maakt het mobo nergens kortsluiting
Probeer het mobo eens buiten de PC aan te zetten. Dus dat het mobo geen contact heeft met de kast. (Kartonnen doos erom, zelf vasthouden o.i.d.)
[ Voor 4% gewijzigd door Thandor op 13-12-2004 15:31 ]
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Het reboot probleem is verholpen door een iets hoger voltage op mijn CPU.
Nu was het probleem (wat ook al speelde bij reboot) dat mijn chipset niet goed herkent werd.
Ik wilde nieuwste nForce drivers installen, maar bij de reboot bleef hij elke keer hangen bij windows-logo of zelfs nog iets eerder.
Ik in veilige modus en de nForce drivers niet gestart.
Alleen de IDE drivers uitgezet en alles werkt nu weer vootreffelijk.
Wat het probleem nu precies was... ik heb geen idee, maar ik denk dat door het clocken van mijn systeem naar een FSB van 200mhz een beetje de oorzaak was. Ik denk dat dat mijn chipset een beetje heeft aangetast en dat ik het nu zo moet doen.
Wel balen, maar het snelheids verschil was aanzienlijk groot.
Draaide hem op 400mhz FSB en 2200mhz.
Maarja niks meer aan te doen..
In ieder geval bedankt voor al jullie hulp.
De EPoX 8RDA heeft dat wel maar die koelt niet zo goed. 166MHz (333DDR) gaat er prima mee. Echter kan de chip zelf bij hogere frequenties zoals 200MHz (400DDR) of meer behoorlijk warm worden.
Je zou kunnen proberen om de Northbridge beter te koelen. Om te beginnen moet je het heatsinkje er eerst afhalen en het kauwgum wat eronder zit verwijderen. Nieuwe koelpasta erop en zorgen dat het heatsink er weer netjes opkomt. Dat scheelt al heel veel.
Wil je nog meer koeling, installeer een fan of zet een een Zalman Northbridge heatsink op
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Maar had hij het dan niet juist moeten begeven toen hij nog overclocked was?
Want voor de nieuwe install van XP liep hij echt perfect.
Ik zou iig voor een goede Chipset koeling zorgen! Test je systeem met Prime95 voor stabiliteit->schroef het Cpuvoltage op indien instabiel op lage FSB. Indien dit níet helpt; monteer dan je koeler nog eens over nieuw op je CPU....
Goedluck
k0ewl schreef op donderdag 16 december 2004 @ 09:06:
Dank je wel... zat al wel te denken dat ie misschien warm kon worden op die clocksnelheid.
Maar had hij het dan niet juist moeten begeven toen hij nog overclocked was?
Want voor de nieuwe install van XP liep hij echt perfect.