Toon posts:

[Exchange 2000] Maximale grote store's*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij Exchange 2000 is de maximale grootte van information store 16 Gb. Waar hebben we het hier dan over? De bestanden in de exchange directory (die zijn 8,2 Gb van de Priv file) of de inhoud van alle mailboxen opgeteld met de system manager (als ik snel de top users optel zit ik al op 13 a 14 Gb).

Dit is nogal belangrijk omdat ik anders op korte termijn de users moet gaan opvoeden en samen met de top users de bestanden moet laten verwijderen.

Verwijderd

De EDB en STM mogen ieder groeien tot 16 GB. Dan is het einde oefening :)

Verwijderd

Topicstarter
De bestanden in de exchange directory dus?

Dan comprimeert hij de data wel aardig!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 15:01:
De bestanden in de exchange directory dus?
Standaard staan deze 2 bestanden inderdaad in c:\Program Files\Exchangesrv\
(Alleen zou ik ze daar niet laten staan ivm preformance e.d)
Dan comprimeert hij de data wel aardig!
hint: Single Instance Storage ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ze staan bij ons ook niet op de C schijf maar op de E schijf op een RAID 5 setje. Alleen is die zo gefragmenteerd als de ziekte en wil hij niet meer defraggen met standaard defrag tool (maar dat is een ander probleem).

Dan hoef ik op korte termijn tenminste geen extreme actie te ondernemen om de top users hun mailbox weer op te laten ruimen.

Verwijderd

Topicstarter
Wow een zondag revilatie Martijntje, net ff gelezen over die single instance store, dat betekent dat ik mijn Exchange gebruikers helemaal niet de huid hoef vol te schelden als ze weer eens een mail naar 20 man sturen met een attachment van 5 mb erin. Die wordt toch slechts 1x opgeslagen in de store :-) (toch). zijn alleen 5 pointers naar die message..

Nu snap ik ook waarom die EDB file zo klein blijft..... Thanks voor het inzicht (heb toch wel het juiste inzicht ?) :)

Verwijderd

Move PNS > SA

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:47
Ja, het zijn alleen maar pointers. Je mag per store groeien tot 16Gb, als je eroverheen gaat kun je tijdelijk de store starten met een parameter zodat je ruimte hebt om hem op te schonen.

Exchange heeft ook een optie, om quota's per gebruiker in te stellen ik zou hier ook eens naar kijken.

Verwijderd

Topicstarter
van die maximale mailbox grootte is me bekend! thanks anyway..

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 09:22

mutsje

Certified Prutser

Maximale mailbox store van Exchange2000 standaard edition is inderdaad 16GB Maar!! als je dit bereikt hebt en je kunt de store niet meer kleiner krijgen lees dan dit http://support.microsoft.com/?kbid=813051 article van Microsoft. Voor Exch2003 was dit al standaard en voor 2000 heeft MS al weer enige tijd geleden een update gereleased, je moet echter wel contact met MS opnemen hiervoor.
Pagina: 1