camerabeveiliging

Pagina: 1
Acties:

• bittenhero
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-08 21:39
De laatste tijd zijn mijn huis en auto's het doelwit geworden van vandalisme en het is echt gericht op juist mijn huis, daarom leek het mij een idee om mijn webcam bij het raam te plaatsen om bewijs te krijgen voor de politie (ik heb zo mn vermoedens wie het kunnen zijn).

Is er een software voor dat soort dingen? Die bijvoobeeld om de seconde een foto maakt ofzo?

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Je kunt volgens mij je webcam zo instellen dat hij aangaat bij beweging.

Verwijderd

persoonlijk zou ik wel kiezen voor een webcam met een zeer goede beeldkwaliteit en geen instap prul..
Ik ga er vanuit dat je graag herkenbare foto's / filmpjes wil hebben...
overigens kan je met diverse software idd beweging detecteren en of foto's maken of filmpjes...
ik zou zelf voor het laatste kiezen..

Andere optie is het plaatsen van een TV kaart en een ouderwetse videocamera... die leveren nog mooiere plaatjes..
Indien het echt donker is waar je wil filmen dan zou ik een IR-led schijnwerper kunnen aanraden...

suc6

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 14:23 ]

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Homewatcher.

Dit programma kan samen werken met je webcam. Hij neemt alleen foto's als er veranderingen in het beeld plaatsvinden en je kan instellen dat die foto's geupload worden naar je webspace. Gebruik het zelf ook.

http://www.homewatcher.com/

[ Voor 28% gewijzigd door magnifor op 18-12-2004 13:06 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 14:21:
Andere optie is het plaatsen van een TV kaart en een ouderwetse videocamera... die leveren nog mooiere plaatjes..
Indien het echt donker is waar je wil filmen dan zou ik een IR-led schijnwerper kunnen aanraden...

suc6
Ik zou ook voor die oplossing gaan aangezien je met een webcam geen herkenbare plaatjes zal kunnen schieten..

Succes met het betrappen van de vandalen by the way... leuk zeg :/

Verwijderd

ik was zelf benieuwd of de TS een oplossing heeft gevonden voor het probleem of misschien de daders al op film heeft >:)
een foto van de oplosssing zou ook erg leuk zijn ;)

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Niet om je plan in de war te sturen maar ik kan me herinneren dat er hier eens een discussie geweest is over het wel of niet mogen richten vn een camera op de openbare weg.

Kan best zijn dat ook al heb je bewijsmateriaal, je er niets mee kunt omdat het verboden iseen camera te richten op een stuk openbare grond.

Zou dat eerst uitzoeken als ik jou was.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-08 14:47

janklp

FortyTwo Capital

Maar heeft het al uiets uitgericht dan, na het lezen van dit topic ben ik ook wel beetje benieuwd hoe je dit hebt opgelost :)

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 06:59
ik zoek ook zoiets, maar dan iets dat op linux werkt... ik ken gspy, maar dat krijg ik niet aan de praat en moet ook gepacht worden voor niet 640x480 cams... zijn er andere die wel werken?
Pagina: 1