[google]*nieuw* Google suggest

Pagina: 1
Acties:

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 14:57

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Ere wie ere toekomt, van voelspriet
edit:
Dus niet, bleek tweakers.net toch eerder te zijn
:o

Google heeft een nieuwe service die momenteel in beta versie is, namelijk google suggests.
Als je een woord in google intikt geeft google voorbeelden van veel gebruikte zoektermen.

Ik heb er even mee gespeeld, of je er beter door kan zoeken, ik weet het niet. Wel heb ik me er mee vermaakt om te kijken de suggesties zijn als ik enschede intik. Heeft iemand functionele voordelen kunnen verzinnen, naast dat je mischien iets minder hoeft in te tikken als je een hotel in Amsterdam zoekt? ;)

http://www.google.com/webhp?complete=1&hl=en

Google over google suggests
As you type into the search box, Google Suggest guesses what you're typing and offers suggestions in real time. This is similar to Google's "Did you mean?" feature that offers alternative spellings for your query after you search, except that it works in real time. For example, if you type "bass," Google Suggest might offer a list of refinements that include "bass fishing" or "bass guitar." Similarly, if you type in only part of a word, like "progr," Google Suggest might offer you refinements like "programming," "programming languages," "progesterone," or "progressive." You can choose one by scrolling up or down the list with the arrow keys or mouse.

[ Voor 51% gewijzigd door Tukk op 14-12-2004 14:10 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op zich best leuk, maar ik zou niet weten of ik dit nou handiger vind dan de normale google... Het is een leuk speeltje in ieder geval...

Verwijderd

Ik vind het super, maar hoe hebben ze het html-technisch gezien voor elkaar gekregen?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ere wie ere toekomt :P :
Tweakers was een dag eerder: nieuws: Google lanceert IntelliText-feature: Google Suggest

Maar het is een hele fijne feature, vind ik, ik gebruik het ook regelmatig :)
Handig voor moeilijkere woorden, of voor suggesties van extra woorden om in je search toe te voegen :)

[ Voor 27% gewijzigd door anandus op 14-12-2004 10:29 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-02 10:35

TwoR

Gekleurde stippen

he das vet nog niet eerder gezien. Ik denk dat ik het wel handig vind. Vooral mooi hoe ze dat schermpje opgebouwd hebben zeg.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 10:19:
Ik vind het super, maar hoe hebben ze het html-technisch gezien voor elkaar gekregen?
Via XML object en een hidden div die gevuld wordt op de achtergrond. Het idee is eigenlijk heel simpel het word alleen nog niet zo vaak toegepast.

Zit best netje in elkaar, maar die JS obscurefier irri...

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 10:19:
Async XML transfers met het Javascript xmlHttp object (als ik me niet vergis)
Pagina: 1