Toon posts:

pc boot niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi

ik heb ff in de search gekeken maar daar kwam ik niet uit

ik heb gister een amd sempron 3000+ gehaald met een asus a7v600-x plankje en 512 mb ram

met een mooie kast
nou heb ik alles in mekaar gezet samen met mijn pa, proberen we een boot en doet ie helemaal niets. fan's draaien lampjes branden mobo lampje ook maar de cd spelers willen niet open, mijn beeldscherm geeft geen beeld.
blijft op oranje branden, en ik hoor geen piepjes als ik mijn ram eruit haal en dan boot piept ie ook niet wat ie wel zou moeten

dus hebbe we alle kabels er weer opnieuw ingezet maar het is nog steeds hetzelfde verhaal

kan het zijn dat mijn cpu geen stroom krijgt omdat de voeding gaar is?

want ik kan het koelblok van mijn cpu er niet meer afhalen omdat hij er enorm stevig op vastzit dus kan ik niet kijke of die is doorgebrand

voeding is 350w

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:54

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Het zal, als niks het doet c.q er geen lampjes branden, best wel eens aan de voeding kunnen liggen. Ander voeding ter beschikking :?

Maar als jij een koelblok er niet mer afkrijgt dan is er toch iets goed fout. Heb je zodirect nog kans dat je er teveel kracht op gezet hebt en de cpu doormidden is geknakt :P

En wat staat hier nou in vredes naam :?
met een mooie kast nou heb ik alles in mekaar gezet samen met mijn pa proberen we een boot en doet ie helemaal niets fas draaien lampjes brande mobo lampje ook maar de cd spelers willen niet open mijn beeldscherm geeft geen beeld weer blijft op oranje branden en ik hoor geen piepjes als ik mijn ram eruit haal en dan boot piept ie ook niet wat ie wel zou moeten
We hebben in de nederlandse taal zoiets al punten komma's en hoofdletters :P Hier is geen touw an vast te knopen (alleen als je het 4 keer leest :P )

[ Voor 57% gewijzigd door Notna op 12-12-2004 13:37 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Heb je al een kale start geprobeerd en de rest van de dingen die in de Faq staat en dan met name de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

En please, zou je je post willen herschrijven in het Nederlands?

[ Voor 40% gewijzigd door Hooglander1 op 12-12-2004 13:40 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Ik had ook zoiets.
Bij mij was het probleem dat ik het geheugen in een ander bankje moest stoppen.
Daarvoor had hij het wel gedaan.
Het klinkt stom maar probeer het maar eens

Verwijderd

Topicstarter
bankje verwisselen zonder geheugen hoort ie te piepen maar oke ik zqal er ff een gokje mee wagen

ik zal ff die troubleshooter proberen maar ik weet niet zeker of het wel mijn mobo is dat stuk is want mijn cd klepjes willen neit open maar er zit wel een power kabel in

update:

ik heb mijn mb-ram in alle bankjes geprobeert

ik heb momenteel geen andere voeding ter beschikking ik zou morgen mischien de pc van mijn ouders mogen gebruiken

maar ik kan mijn koelblok er niet af krijgen omdat het een gigantische veer is die hem er heel strak op drukt, zonder koelpasta of iets dergelijks kreeg ik erbij maar mijn mobo heb een c.o.p. dus ik denk dat niet ik hem doorbrand want ik kreeg er ook geen koelpasta bij. en op de plek waar de cpu chip zit op het koelblok zat ook een rubberje om de cpu te beschermen

nog een update:

ik heb mijn koelblok eraf gehaald en al mijn ide kabels eruit getrokken en een kale start gedaan

als ik luister dan maakt ie het geluid wat mijn oude pc normaal maakte als die het mb-ram aan het teste was, maar hij starte daarna niet meer door en sloot zichzelf af. (denk zelf dat het de c.o.p. was die mijn pc afsloot) en hij geeft nog steeds geen beeld.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 14:15 ]

Verwijderd

is je processor nog in een geheel?
geen gebogen pinnen?
Klink dom : de jumper van je bios reset. staat die wel goed?
kijk anders even in het boekje hoe die moet staan. en of er geen andere jumpers moet veranderen i.v.m de fsb
Pagina: 1