Toon posts:

[XP] Welke services zijn nodig voor 'hulp op afstand'?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik heb m'n pctje wat getweaked volgens de guide op http://www.tweakguides.com/, maar ik zou m'n vader moeten helpen via 'hulp op afstand'. Door aanpassingen te maken in 'service.msc', 'msconfig' en het 'register' gaat dit niet meer...
Ik doe het via messenger en als hij me uitnodigd en ik accept dan staat er hulp op afstand wordt gestart, maar er gebeurt niets.

Kan iemand me zeggen hoe dit terug kan werken of hoe ik m'n vaders pc kan overnemen via remote access? Ik heb VNC geprobeerd, maar het lukte me niet...
Welke instellingen moeten zeker aan staan in 'service.msc', 'msconfig' en het 'register'?

Thanx!

Verwijderd

Lukt het ook niet met Remote Desktop (mstsc.exe vanaf de prompt)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Description of the Remote Assistance Connection Process
Remote Assistance and Terminal Services Overview
Using Windows XP Pro with SP1 in a Managed Environment - Remote Assistance
Step-by-Step Guide to Remote Assistance

al eens doorgenomen? Door even te zoeken op microsoft.com op 'remote assistance services' :)

Ook zet ik nog even [XP] vooraan in je titel zodat deze voldoet aan Windows Operating Systems - Policy :) Kan je ook nog even aangeven exact welke wijzigingen je hebt aangebracht met het programma en wat je exact voor foutmeldingen in het evenementenlogboek krijgt.

Geef ook nog even aan wat je allemaal al hebt geprobeerd. Staan de benodigde poorten wel open, indien je een router hebt kan je dit in Het Grote Poortmappingsverhaal allemaal uitpluizen. Lees Windows Operating Systems - FAQ en FAQ - Network Troubleshooting ook nog even goed door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03 22:59

WPN

misschien dat je met gpedit.msc het started van windows messenger hebt verboden?
als dat zo is, zet dat dan weer even aan, en probeer het dan nog eens

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je in je Help + Support goed leest staat er ook bij dat je port 3389(tcp) open moet zetten wil je erbij kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 12-12-2004 18:40 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device