Toon posts:

[XP] Installatie mislukt door constant herstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een officiele windows xp cd. Ik probeer xp te installeren, maar verder dan het blauwe scherm kom ik niet. Na het formatteren herstart de pc automatisch en boot dan meteen weer van de cd waardoor ik weer in het blauwe begin scherm van de installatie kom.

Wat ook gek is dat ik voorheen bij een andere pc altijd op een toets moest drukken om van de cd te starten, daar vraagt ie nu niet om, hij start meteen van de cd en ik denk dat dat ook het probleem is.

Ik heb al even in bestaande onderwerpen gezocht en het volgende geprobeerd zonder resultaat:
-overige hardware verwijderen, netwerkkaart, etc.
-in de bios als eerste booten van hdd
-in de bios als eerste van de cd-rom booten

Verwijderd

jah , naar dat blauwescherm moet je niet booten , maar laaten doorgaandan komt ie in de normaale windows XP Setup.

Veel plezier.

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-04 09:10

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Cd er tussendoor uithalen? of nadat ie klaar is met formateren *en vermoedelijk dingen kopieren na de reboot zeggen dat ie in de bios moet opstarten van harddisk.

alternativ

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:22
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 12:59:
Ik heb een officiele windows xp cd. Ik probeer xp te installeren, maar verder dan het blauwe scherm kom ik niet. Na het formatteren herstart de pc automatisch en boot dan meteen weer van de cd waardoor ik weer in het blauwe begin scherm van de installatie kom.

Wat ook gek is dat ik voorheen bij een andere pc altijd op een toets moest drukken om van de cd te starten, daar vraagt ie nu niet om, hij start meteen van de cd en ik denk dat dat ook het probleem is.
na het formatteren zegt 'remove any floppy' etc, daarmee bedoelt 'ie dat je ook de cd moet verwijderen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:07
Heb je je harde schijf in de BIOS wel als bootdevice ingesteld, als alleen de CDROM vermeldt staat en verder alles op disabled staat kan dat wel kloppen

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat zijn de specs van die pc? Heb je met bijvoorbeeld MemTest86+ je geheugen al eens goed getest? Harde schijf schoon geformatteerd of ga je op een partitie installeren?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Ronald_stage
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-04 17:19

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

dat ding vraagt "druk nu op een toets om van de cd op te starten"

Doe dat is niet dan. Dan boot ie van harddisk en gaat ie verder met
installen van de cd...

Verwijderd

Lezen wat er op je scherm staat, daarna logisch nadenken.

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:33
Installeer je op een schone geformatteerde disk?
Ik heb het ook een keer gehad dat de XP-install in een reboot-loop kwam en dat lag toen aan een niet geformateerde schijf.

Oplossing, HD eruit, even in een andere pc als slave hangen, eventuele data backuppen, even snelformateren en weer terug zetten. Tenminste dat was de truc voor mij, destijds. :)
Pagina: 1