Welke harde schijf wordt niet warm?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik ben op zoek naar een harde schijf met een redelijk formaat maar de schijf mag niet te warm worden. het is voor in een xbox Nu worden 7200rpm schijven meestal lekker warm daarom is mij een 5400rpm schijf van bijv. 40gb aangeraden.

Nergens heb ik gegevens kunnen vinden over de temperatuur die verschillende types/merken ten opzichte van elkaar worden. Wordt een MaxLineII schijf koeler dan een DiamondMax9+ voor bijv. 200GB? Kan ik beter een Seagate 7200.7 of een WD Caviar pakken? Of is er weinig verschil onderling?

Kortom, welke schijven worden het minst warm?

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

http://www.storagereview.com/ ;)

Geef t typenummer op en lees >:)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Er zit toch gewoon een fan in een xbox? verder heb ik al verschillende xboxen gezien met 120 gig hard disks. ( geen type of snelheid) die het gewoon normaal deden. ( al weet ik het niet op lange termijn natuurlijk)

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mahrain ik heb in me xbox een Maxtor Diamond 9 120GB zitten en die word niet echt super warm. Dus die schijf kan je makkelijk gebruiken. Je kan voor de xbox trouwens de meeste schijven wel gebruiken. En op www.xbox-scene.com staat als ik me niet vergis een lijst met hdd's die aangeraden worden.

• kuhlivisj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:14
ik heb in mijn xbox gewoon een maxtor van 160GB, 7200rpm en 8MB en ik heb geen last van teveel warmte. kan wel merken dat het warmer wordt in de xbox want de fan begint harder te draaien, maar dat is niet veel.

Verwijderd

De samsung SpinPoint 5400 rpm schijven schijnen koele jongens te zijn.

zoek maar eens op XBOX & Spinpoint in het forum.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

't Staat allemaal in de database van Storagereview.com :) Check de Net Drive Temperature vergelijkingstabel (de netto temperatuurverschil tov omgevingstemperatuur). Ik heb alvast een top 10 voor je gepakt ;)

Zoekertje en het Storagereview.com linkje staat ook gewoon in de FAQ van dit subforum onder Welke HDD moet ik nemen?, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.