Toon posts:

Harddisk Kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit probleem ook ergens anders omschreven omdat ik dacht dat het probleem werd veroorzaakt door de voeding. Ik ben er vrijwel zeker van dat dit niet het probleem is maar de Harddisk.

Als ik mijn Comp. aanzet dan schakelt hij zichzelf na 1 à 2 seconden weer uit.
Trek ik nu het stekkertje uit 1 van de harddisken dan start de computer voor zover dat kan gewoon op en schakelt zichzelf niet uit.

Als ik dit aanzetten een keer op 3 à 4 herhaal dan hoor ik dat het opspinnen van deze harddisk wel doorgaat en is er niets meer aan de hand.

Iemand ooit dit probleem gehad en kan dit inderdaad betekenen dat mijn harddisk de geest aan het geven is?

Moet ik zeer snel handelen in het vervangen van mijn harddisk voordat al mijn gegevens in puin gaan?

Weet iemand hoelang Maxtor garantie geeft op z'n harddisken. Dit is een 80 Gb van 3 jaar oud.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Maxtor schijven kun je testen met Powermax van de site van Maxtor. Als je daar toch bent kun je gelijk de garantietermijn controleren.

Dubbelposten is ongewenst trouwens.

ARME AOW’er

Verwijderd

Ik vindt het vreemd dat de computer zichzelf uitschakeld als de HDD defect is. Normaal zou de computer gewoon door moeten starten en de melding moeten geven dat er geen HDD gevonden is.
Ook zou het kunnen zijn dat windows (of wel OS er dan ook op geinstalleerd is) gewoon start, maar tijdens het werken steeds meer fouten gaat geven. Data is niet meer goed te lezen etc...

Verder geloof ik dat de garantie op HDD's van Maxtor/WD 3 jaar is

Verwijderd

Tlijkt me in ieder geval handig om je gegevens te backuppen, want dit klinkt niet echt gezond. Controleer met speedfan oid de SMART en test je hd op de manier de Guardian Angel al aangaf :)

Verwijderd

Kijk hier of je HDD nog garantie heeft:
https://www4.maxtor.com/en/support/service/rma/create/

Check anders je BIOS of er een "HDD power on spin up time" achtige setting heeft.
Misschien dat dat helpt.

Verwijderd

denk toch dat het voeding probleem is, hoezwaar is dan wel niet, hoe ouder de schijf hoe meer stroom i gaat geruiken.
Pagina: 1