Toon posts:

[Exchange 2003] externe mail ontvangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje in verschillende topics lopen zoeken, maar ik kan het helaas niet vinden.

Ik heb Exchange 2003 geinstalleerd op een Windows 2003 machine.

Nu kan ik intern mail versturen en ontvangen zonder problemen. Ook kan ik mail van intern naar externe adressen versturen zonder problemen.
Echter...als ik een mail van een extern adres naar een intern adres stuur, dan ontvang ik deze niet. Het maakt niet uit of ik een nieuw mailtje stuur, of dat ik een reply geeft op een mailtje dat van intern naar buiten is gestuurd.
Ik krijg echter ook op het externe e-mail adres geen foutmeldingen terug.

Ik heb in Exchange -> virtual smtp server de naam van de smtp server van de ISP bij de smarthost ingvult, maar dat lijkt niet te helpen.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Kijk eens in je queues; misschien hangen ze daar allemaal te wachten op een connector die niet draait oid.
Verder kan je ook nog eens proberen om de mails handmatig (via Telnet) aan je server te richten en dan eens te kijken waar het mis gaat. Zie hier voor meer info.

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Er blijft niets in de queue hangen.
Ik heb dit probleem eerder gehad en het had toen iets te maken met relaying. Echter heb ik dit nu allemaal nagekeken, maar daar lijken geen fouten meer in te zitten.

Ik heb overigens net mail binnengekregen op mijn externe email account (degene waarmee ik mail naar intern probeerde te versturen). In de mail stond dat de mail die ik verzonden had niet binnen de gestelde tijd afgeleverd kon worden. De server probeert het niet verder meer.

Dus nogmaals:
- Mail van intern naar extern wordt zeer snel afgeleverd
- Mail van extern naar intern wordt niet afgeleverd en de verzender krijgt de melding dat de mail niet binnen de gestelde tijd afgeleverd kon worden

Verwijderd

telnet al geprobeerd zoals hierboven staat? Staat poort 25 wel open?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Is er in de dns-zone voor je domein wel een MXrecord aanwezig? Je smarthost in SMTP Virtual server heeft niet veel met inkomende mail te maken ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters