Inhoud van functionlib.inc :
Style.css :
Het probleem is dat bij de echo $row[2] niets te voorschijnkomt. De database is gewoon gevult en er komen ook geen errors terug.
Ik heb gekeken of ik misschien mijn functies foutief heb geschreven, maar ik kan hier geen problemen ontdekken. Nu weer ik van bijvoorbeeld VB dat de doorgifte van arrays in functies niet mogelijk is en dat je deze als public moet declareren.. Maar ik dacht dat dat bij PHP niet het geval is ?
Style.css roept in ieder geval de functie function_fetch_css aan om het array $row te vullen. Php.net kan me niet helpen en ook op tweakers kan ik geen overeenkomstig probleem vinden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| void function_connect_and_select() { $host="127.0.0.1"; $user=""; $pass=""; $database="Portfolio"; $con=mysql_connect($host,$user,$pass) or die("Geen verbinding mogelijk"); @mysql_select_db($database,$con) or die("Database kan niet geselecteerd worden"); return $con; } /*-------------------------------------+ | Function name | | (function_fetch_css_array) | +--------------------------------------+ | Description: | | This function is used in the style- | | sheet that is used for defining | | styles on this website. | | It will return an error if the data- | | base is not available | +-------------------------------------*/ void function_fetch_css_array(); { $con=function_connect_and_select(); $query="SELECT * FROM colorsettings"; $result=mysql_query($query,$con) or die("query kan niet worden uitgevoerd"); $row=mysql_fetch_row($result); return $row; } |
Style.css :
code:
1
2
3
4
5
| <?php include '../_include/functionlib.inc'; $row=function_fetch_css_array(); echo $row[2]; ?> |
Het probleem is dat bij de echo $row[2] niets te voorschijnkomt. De database is gewoon gevult en er komen ook geen errors terug.
Ik heb gekeken of ik misschien mijn functies foutief heb geschreven, maar ik kan hier geen problemen ontdekken. Nu weer ik van bijvoorbeeld VB dat de doorgifte van arrays in functies niet mogelijk is en dat je deze als public moet declareren.. Maar ik dacht dat dat bij PHP niet het geval is ?
Style.css roept in ieder geval de functie function_fetch_css aan om het array $row te vullen. Php.net kan me niet helpen en ook op tweakers kan ik geen overeenkomstig probleem vinden.
Just as Good