[excel2003] datum naar week

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:28
Ik beher een etenslijst bij ons in huis (en voor mezelf nog iets om mijn gewerkte uren bij te houden). Bij deze etenslijst was er de vraag of de weeknummers er ook bij komden.
dus zoek ik een fucntie die een datum (datumopmaak in excel) omzet naar het bijbehorende week nummer.

Excel had zelf deze functie niet. Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Ik zit zelf met de functie dagen360. Deze doet 12x30 dagen, maar dat gaat nooit niet werken ivm februari (en de rest)

[ Voor 15% gewijzigd door elgringo op 12-12-2004 11:01 ]

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Hoi,

Ik denk dat je het moet zoeken in deze formule:

WEEKNUMMER

Geeft als resultaat het nummer van de week waarin een bepaalde datum valt.

WEEKNUMMER(serieel_getal;type_resultaat)

serieel_getal is een datum in de betreffende week. Datums moeten worden opgegeven met de functie DATUM of als resultaten van andere formules of functies. Gebruik bijvoorbeeld DATUM(2008;5;23) voor de datum 23 mei 2008. Er kunnen problemen optreden als u datums opgeeft als tekst.

type_resultaat is een getal dat bepaalt op welke dag de week begint. De standaardwaarde is één.

type_getal Begint de week
1 Op zondag en zijn de weekdagen genummerd van 1 tot 7.
2 Op maandag en zijn de weekdagen genummerd van 1 tot 7.

Als je in de HELP als zoekterm "weeknummer" gebruikt zie je de formule ook in een voorbeeld.

Succes !

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:28
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 11:10:
Hoi,

Ik denk dat je het moet zoeken in deze formule:

WEEKNUMMER

Geeft als resultaat het nummer van de week waarin een bepaalde datum valt.

WEEKNUMMER(serieel_getal;type_resultaat)

serieel_getal is een datum in de betreffende week. Datums moeten worden opgegeven met de functie DATUM of als resultaten van andere formules of functies. Gebruik bijvoorbeeld DATUM(2008;5;23) voor de datum 23 mei 2008. Er kunnen problemen optreden als u datums opgeeft als tekst.

type_resultaat is een getal dat bepaalt op welke dag de week begint. De standaardwaarde is één.

type_getal Begint de week
1 Op zondag en zijn de weekdagen genummerd van 1 tot 7.
2 Op maandag en zijn de weekdagen genummerd van 1 tot 7.

Als je in de HELP als zoekterm "weeknummer" gebruikt zie je de formule ook in een voorbeeld.

Succes !
die functie heb ik niet; moet ik dan iets extra's geinstalleerd hebnen?

if broken it is, fix it you should

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Als deze functie niet beschikbaar is en de fout #NAAM? als resultaat wordt gegeven, moet u de invoegtoepassing Analysis ToolPak installeren en laden.
Zie het menu extra.
Lees anders dus even wat er onder F1 staat zoals Lancewood al zei :Y)

Ik heb dit trouwens gesloten, het staat allemaal onder F1 en dat zou dus genoeg moeten zijn: zeker nadat je er al op werd gewezen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door F_J_K op 12-12-2004 15:54 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.