Toon posts:

MXStream: USB Modem of Ethernetkaart

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort kan ik dus afschijt nemen van KaasHema, MXStream komt dan binnen bereik. Alleen nog even een vraagje, een USB modem lijkt me iets makkelijker om te nemen in plaats van een Ethernetkaart is dit ook zo? Of heeft een Ethernetkaart voordelen ten opzichte van een USB-modem.
Prettig van een USB is wel dat je geen extra interrupt kwijt bent, die heb ik ook niet meer vrij in mijn volgepropte compy.

GrTnX Corleone.

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 21:16

Thomix

cAFFEÏNE!

Qua snelheid maakt het niet uit, ik heb een USB en een vriend die in de buurt woont een Ethernet, en je merkt er niets van in mijn beleving.
Het installeren van de USB is een stuk simpeler (software installen, verbindinkje maken, online) dan dat VPN gebeuren

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

PAS OP !!! Met usb kan je alleen internetten onder win 9x en win nt/2000. Onder linux, dos, beos enz. kan je dan niet internetten !

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• daPet
  • Laatst online: 28-06-2025
Niet alleen dat, maar ook belast een USB variant je cpu, een ethernetkaart doet al het werk zelf zeg maar...

Ik heb hier de ethernet uitvoering en ik ben ZEER tevreden >:)

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik zou zeker weten de netwerkkaart nemen.. als je bijv. een ouwe 486 als server wilt neerzetten kun je het al shaken..
een echte tweaker vermijdt usb enzo >:) ;)

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Ik heb de USB variant genomen. Eigenlijk alleen maar omdat dit gratis was en de ethernet variant niet (HCC 2000).

Ik ben zeer te spreken over dat USB ding, installatie is echt megasimpel, geen VPN gebeuren en ook geen IRQŽs enzo bezet.

Dat USB je processor zou belasten, mwaaaa, daar merk je dus echt geen fuck van he...
Mijn servertje is een P100 met 24Mb RAM en alles loopt prima. Win98 erop gezet.

Er wordt aan een Linux driver voor de USB modem gewerkt, die is bijna af.
Check http://www.linux-usb.org maar eens...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Verwijderd

Op woensdag 03 januari 2001 22:01 schreef JT het volgende:
PAS OP !!! Met usb kan je alleen internetten onder win 9x en win nt/2000. Onder linux, dos, beos enz. kan je dan niet internetten !
Correctie:

USB kan alleen met Win95 OSR2 en later, Win98 en Win2000... Meer niet voorlopig. Ik zie hierboven staan Win9x, maar de oudere 95 en NT4 hebben GEEN USB.

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op woensdag 03 januari 2001 21:33 schreef Corleone het volgende:
Binnenkort kan ik dus afschijt nemen van KaasHema, MXStream komt dan binnen bereik. Alleen nog even een vraagje, een USB modem lijkt me iets makkelijker om te nemen in plaats van een Ethernetkaart is dit ook zo? Of heeft een Ethernetkaart voordelen ten opzichte van een USB-modem.
Prettig van een USB is wel dat je geen extra interrupt kwijt bent, die heb ik ook niet meer vrij in mijn volgepropte compy.

GrTnX Corleone.
Heel simpel --> Ethernet, altijd de beste oplossing! (en 100% platform onafhankelijk, elk OS ondersteund bijv. een 3Com 3C905 kaartje)

USB = :r

• JT

JT

VETAK y0

Correctie:
USB kan alleen met Win95 OSR2 en later, Win98 en Win2000... Meer niet voorlopig. Ik zie hierboven staan Win9x, maar de oudere 95 en NT4 hebben GEEN USB.
Ow, sorry :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Is het niet mogelijk om een USB ethernet kassie te nemen en daar je modem op aan te sluiten ?

Ecodan warmtepomp

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:18
Op donderdag 04 januari 2001 13:07 schreef JT het volgende:
Is het niet mogelijk om een USB ethernet kassie te nemen en daar je modem op aan te sluiten ?
:?:?

• JoNaTHaN(NL)
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
Dit staat er ook nog op de site van mxstream :

Ik heb een Mxstream Basic pakket met een USB modem, kan ik upgraden naar een Extra pakket?

U kunt niet upgraden naar Mxstream Extra als u een Mxstream Basic abonnement met USB-modem heeft. Het USB modem ondersteunt namelijk niet de 4 IP-adressen van Mxstream Extra. Het is ook nog niet mogelijk om een los ethernet modem te kopen. KPN onderzoekt momenteel welke oplossingen zij hiervoor kan bieden.

Voor de overstap van Mxstream Basic naar Mxstream Extra met een ethernet modem heeft u géén nieuwe apparatuur nodig. De omzetting gebeurt softwarematig en er hoeft geen monteur langs te komen. Voor deze overstap moet u het wijzigingsformulier op de website van uw Internet Service Provider invullen en elektronisch te verzenden. Hierna zorgen de betreffende Internet Service Provider en KPN ervoor dat uw abonnement wordt gewijzigd. U betaalt voor deze wijziging de eenmalige mutatiekosten van 40 gulden via uw telefoonrekening. Van uw Internet Service Provider ontvangt u bericht over de datum waarop het nieuwe abonnement ingaat. Bovendien ontvangt u tegelijkertijd de wachtwoorden van uw 3 nieuwe IP-adressen.

• rkrythe
  • Laatst online: 09-07 17:45
kan je zo'n modem ook aan een HUB zetten? Als een soort server. Ik heb geen 3e PC en ik wil toch in een netwerk 2 PC onafhankelijk van elkaak kunnen laten internetten

Flickr

Verwijderd

Ondersteund de nieuwe Linux Redhet7.x nog steeds geen USB ??
Tja... hier nog een Kaashema gebruiker en ik kan je garanderen dat de Kaas bij de Hema sneller geserveerd wordt.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/tooms/ftp/kutzooi.gif

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-08 21:54
USB = klote

bij 100% CPU USAGE gaat je modem uit !! :r

lekker als je online aan't gamen bent, een bestand van 3 gb aan't downen bent ofzo
Pagina: 1