Sitecom PCI Card 100G+

Pagina: 1
Acties:

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-03 12:23
Ik heb even een Wireless Network Pci Card 100G+ van mijn werk meegenomen..
nu zit daar geen driver-cd in, dus moest ik deze even downloaden.
Na eventjes zoeken werd mij verteld dat ik moest zoeken op de WL-121 driver.
Deze heb ik gedownload van de sitecom driver-pagina (beide versies)
maar deze werken allebei niet onder Windows 2000, terwijl dit wel op de site staat vermeld...
Onder XP werkte deze kaart wel...

Heeft iemand een idee waarom deze kaart niet op Windows2000 werkt ??

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:32

scorpie

Supra Addict

Windows 2000 heeft geen native wireless support, daarvoor moet je wxp hebben. Je kunt het softwarematig wel installeren op windows 2000, maar dat heeft bij mij nooit gewerkt, vandaar dat ik ook maar windows xp heb geinstalleerd op m'n laptop.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• whitehouse
uhhh..maar daar zou die driver toch voor moeten zijn ??

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:32

scorpie

Supra Addict

Niet helemaal, je moet het als volgt zien: Die driver laat je Windows alleen het apparaat kennen, de manier waarop Windows draadloos kan communiceren is weer iets anders.
Als het goed is zie je in je apparaatbeheer ook gewoon dat het apparaat werkt. Alleen kent windows nog geen mogelijkheid om draadloos te communiceren... mij is het nooit gelukt en overstappen op windows xp was makkelijker. Maar ik zal even voor je zoeken.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• whitehouse
nee, de driver wordt niet goed herkend

Verwijderd

Scorperito schreef op zondag 12 december 2004 @ 10:47:
Niet helemaal, je moet het als volgt zien: Die driver laat je Windows alleen het apparaat kennen, de manier waarop Windows draadloos kan communiceren is weer iets anders.
Als het goed is zie je in je apparaatbeheer ook gewoon dat het apparaat werkt. Alleen kent windows nog geen mogelijkheid om draadloos te communiceren... mij is het nooit gelukt en overstappen op windows xp was makkelijker. Maar ik zal even voor je zoeken.
Wel vreemd ik heb wel gewoon een draadloze verbinding op een Windows 2000 PC, het is wel een USB adapter met een apart programma waar ik alle instellingen (zoals beveiliging, SSID enz). Is er niet een tooltje te downloaden die de verbindinginstellingen overneemt van Windows? Het is wel zo dat Windows 2000 de verbinding als een gewone bedrade verbinding herkend.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 12:44:
[...]

Wel vreemd ik heb wel gewoon een draadloze verbinding op een Windows 2000 PC, het is wel een USB adapter met een apart programma waar ik alle instellingen (zoals beveiliging, SSID enz). Is er niet een tooltje te downloaden die de verbindinginstellingen overneemt van Windows? Het is wel zo dat Windows 2000 de verbinding als een gewone bedrade verbinding herkend.
Je kan het tooltje van de fabrikant gebruiken als de fabrikant er één voorzien heeft. Ik gebruik ook de software van Siemens voor mijn draadloze kaartje in m'n laptop omdat de Wireless Zero Configuration van XP niet goed werkt bij mij. Dan moest ik wel even aangeven dat ik Windows 2000 had en daarna de XP driver installeren.

Edit: Dit zie ik staan op de Sitecom website over Windows XP:
This could be caused by the Wireless Zero Configuration service. To disable it go to control panel, click ‘Administrative Tools’, then open ‘Services’, scroll down to the ‘Windows Zero Configuration Service’, go in to it’s properties to disable it. You can manually configure the Wireless adapter, by going to the adapter properties in network connections, click configure, all configurable options are listed under the ‘Advanced’ tab. Please note that if you disable the Wireless Zero Configuration service, you will not be able to configure the adapter through the Windows Wireless tab.
Het lijkt me dat je hetzelfde kunt doen (de instellingen veranderen bij de eigenschappen van je drivers dus) voor Windows 2000 aangezien die de Wireless Zero Configuration ook niet heeft.

[ Voor 39% gewijzigd door Admiral Freebee op 12-12-2004 12:51 ]

Verwijderd

Ik zie trouwens op de site van sitecom 2 verschillende drivers staan voor het apparaat. Eén voor de WL-120/121 en alleen één voor de WL-121 ze zijn allebei voor Windows 2000 te krijgen, heb je ze allebei al een eker uitgeprobeerd? Zou kunnen dat je de oudere hebt.

Verwijderd

even voor de goede orde:

welk service pack heeft de 2000 installatie? De driver niet goed herkennen lijkt me namelijk een beetje...*censuur*.

En dat je sitecom utility moet gebruiken spreekt voor zich.
Pagina: 1