Met 3dMark2000 zo'n lage score?!!

Pagina: 1
Acties:

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 09:47
Hoi,

heb weer eens een benchmarkje gedaan met mijn nieuwe computer. Maar nu krijg ik als uitslag met 3dmark MAAR 595 puntjes. Is dat niet een beetje heel erg weinig voor een:
Abit BP6 mamma-bordje
Celeron 500@~600mhz
192 mb ram
Matrox G400 32 mb
??
Graag je reactie, want volgens mij klopt hier iets niet. Een vriend van mij kreeg met z'n P3 450mhz ongeveer 2300 eruit!

Mvg,
Cizzerd

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

Probeer t gewoon nog n x!!
Ik had eerst 2500 of zo, dat vond ik nogal weinig, deed het dus nog eeen keer en kreeg nu 4800 ongeveer!!:):):)
Gewoon overnieuw proberen..

Mijn systeem is trouwens:
Abit BH6 mobo
Celly 700 @ 1200!!
160 mb geheugen
TNT 2 ultra gamer 32 mb
en nog allemaal shit..

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Probeer zelf gewoon eens wat,
blijft de score nog zo laag ... negeer dan 3dmark 2000 gewoon :)

Het gaat om de fps in spellen, niet om je 3dmark score

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Nou dit ligt gewoon je aan je Matrox G400,
want ik haalde standaard maar 2800 ofzo met TB800 en nu heb ik die Matrox G400 overgeclocked via deze review: http://www.dsa-com.nl/rorupc/review/matroxg400/
en ik haal nu 3300, dus al weer zo'n 500 meer :) !

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:41

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Uhm 600 is zelfs voor een G400 RANZIG te weinig :)... Hoe staat het met je fps in games?

• Cis
Uhm 600 is zelfs voor een G400 RANZIG te weinig :)... Hoe staat het met je fps in games?
Hihi, ik zal je een geheimpje vertellen: ik speel nooit games :-))
Maar volgens MadOnion wisselt mijn Fps van de 10 tot de 20, afhankelijk uiteraard van de details en resolution.
Ik heb de G400 voornamelijk gekocht voor de 2d-graphics, ik zit voornamelijk te typen en internetten. De laatste keer dat ik uberhaupt een game heb gespeeld, dateert iets van 3 maanden terug, laat staan een 3d-game :-))

• IceStorm

IceStorm

Oh als je tevreden bent.. gewoon lekker zo houden :)

Verwijderd

als hij voor je gevoel goed draait moet je niet naar die debiele scores kijken, ik zit in 32 bits kleuren maar rond de 900 en in UT haal ik op 1024*768 32bits kleuren tussen de 40 en 50 frames/sec en dat vind ik heel wat belangrijker dan zo'n kut benchmarkje

Verwijderd

Ik zit met mijn AMD Athlon 800Mhz en 128 Mb intern op 6230 punten. Er zal dus inderdaad iets niet goed zijn met jou score. Dit kan ook aan de windows-versie liggen. Ik had namelijk eerst winblows ME erop. score: 2200 punten. Daarna weer gewoon Win98 Se erop...klaar, 6230 punten. Kijk hier dus ook naar.

Je moet trouwens ook kijken naar je videokaart. Ik weet niet welke kaart je hebt. Ikzelf heb een GeForce2 GTS pure. Kan het ook aan liggen. Zorg ook voor de laatste drivers.

Verwijderd

En ik maar denken dat ik slechte resultaten kreeg >:)

• ELD
  • Niet online

ELD

Op donderdag 04 januari 2001 00:10 schreef SirCommieBastard het volgende:
als hij voor je gevoel goed draait moet je niet naar die debiele scores kijken, ik zit in 32 bits kleuren maar rond de 900 en in UT haal ik op 1024*768 32bits kleuren tussen de 40 en 50 frames/sec en dat vind ik heel wat belangrijker dan zo'n kut benchmarkje
Jij hebt vast een Voodoo soort want Ut is geoptimaliseert voor glide

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:15
Toen ik voor 't eerst mijn Geforce2 GTS benchmarkte met 3DMark 2000 kreeg ik een score van bijna 5000. Op zich wel aardig, maar 't kon beter, vond ik. Maar helaas, na een tijdje zakte die score naar ongeveer 4300. Ik probeer 'm dus omhoog te krikken met allerlei tweak progjes, en ik had zelfs m'n processor en videokaart overgeklokt, maar 't wilde niet baten. Een paar dagen geleden raakte ik 't dieptepunt: M'n score was nog maar iets van 3700. Naast dit alles was mijn framerate in Q3 (timedemo van demo001) van 57 fps gezakt naar 37 fps.
Toen ben ik dus echt op onderzoek uitgegaan. Als eerste zag ik dat mijn desktop op 32-bits kleuren stond (hoe de fok dat zo is gekomen, I dunno. Ik heb 'm altijd op 16-bits staan). Terug naar 16-bits. Huppa, 10 fps erbij in Q3.
Vervolgens bleek dat de drivers van mijn Gravis Gamepad Pro gigantisch veel system resources opvrat. Daarnaast werkte die gamepad zelf voor geen meter. Gravis software eraf gemikt, gamepad op 4-knops-mode gezet en met standaard Windows settings geinstallerd, en daar hebben we nog eens een slordige 10 fps in Q3, en een goed werkende gamepad met helaas maar 4 knoppen i.p.v. 10. En na wat betere D3D settings klom m'n 3DMark score op naar een nieuw persoonlijk record: 5283.
Daarna nog eens de AGP Aperture Size op 32 MB gezet, en voila, toch maar weer 50 3D Markjes erbij en sneller werkend geheugen op de koop toe.
En als laatste heb ik de Detonator 7.17 drivers van nVidia geinstalleerd. Dat zorgde voor weer een nieuw persoonlijk record: 5796! Bovendien gaven die Detonator 7.17 drivers in combinatie met nvopengl.dll versie 6.31 me een framerate in Q3 van 63 fps! :+

Eum oh ja, terug naar 't onderwerp: 3D Mark kan je best wel goed gebruiken voor 't vaststellen of bepaalde tweaks goede resultaten geven. Bovendien maakt de uitgebreide database 't erg makkelijk om je scores te vergelijken.
En als je score niet naar verwachting is, doe dan zoals allen hier (zouden moeten) doen: TWEAKEN!! >:)

• IceStorm

IceStorm

Op donderdag 04 januari 2001 01:33 schreef deviln het volgende:
Eum oh ja, terug naar 't onderwerp: 3D Mark kan je best wel goed gebruiken voor 't vaststellen of bepaalde tweaks goede resultaten geven. Bovendien maakt de uitgebreide database 't erg makkelijk om je scores te vergelijken.
3d mark is soms echt gewoon VAAG... Dan klopt er geen hol van (scores van 400 punten en wel gewoon 100% vloeiend q3 op 1024 ;))

• ELD
  • Niet online

ELD

Op donderdag 04 januari 2001 01:33 schreef deviln het volgende:
Toen ik voor 't eerst mijn Geforce2 GTS benchmarkte met 3DMark 2000 kreeg ik een score van bijna 5000. Op zich wel aardig, maar 't kon beter, vond ik. Maar helaas, na een tijdje zakte die score naar ongeveer 4300. Ik probeer 'm dus omhoog te krikken met allerlei tweak progjes, en ik had zelfs m'n processor en videokaart overgeklokt, maar 't wilde niet baten. Een paar dagen geleden raakte ik 't dieptepunt: M'n score was nog maar iets van 3700. Naast dit alles was mijn framerate in Q3 (timedemo van demo001) van 57 fps gezakt naar 37 fps.
Toen ben ik dus echt op onderzoek uitgegaan. Als eerste zag ik dat mijn desktop op 32-bits kleuren stond (hoe de fok dat zo is gekomen, I dunno. Ik heb 'm altijd op 16-bits staan). Terug naar 16-bits. Huppa, 10 fps erbij in Q3.
Vervolgens bleek dat de drivers van mijn Gravis Gamepad Pro gigantisch veel system resources opvrat. Daarnaast werkte die gamepad zelf voor geen meter. Gravis software eraf gemikt, gamepad op 4-knops-mode gezet en met standaard Windows settings geinstallerd, en daar hebben we nog eens een slordige 10 fps in Q3, en een goed werkende gamepad met helaas maar 4 knoppen i.p.v. 10. En na wat betere D3D settings klom m'n 3DMark score op naar een nieuw persoonlijk record: 5283.
Daarna nog eens de AGP Aperture Size op 32 MB gezet, en voila, toch maar weer 50 3D Markjes erbij en sneller werkend geheugen op de koop toe.
En als laatste heb ik de Detonator 7.17 drivers van nVidia geinstalleerd. Dat zorgde voor weer een nieuw persoonlijk record: 5796! Bovendien gaven die Detonator 7.17 drivers in combinatie met nvopengl.dll versie 6.31 me een framerate in Q3 van 63 fps! :+

En als je score niet naar verwachting is, doe dan zoals allen hier (zouden moeten) doen: TWEAKEN!! >:)
HEHE 63 fPS IN Q3 MET EEN GF GTS IK HAAL MET EEN MX HOGER

• Cis
Op donderdag 04 januari 2001 00:10 schreef Hunter2000 het volgende:
Ik zit met mijn AMD Athlon 800Mhz en 128 Mb intern op 6230 punten. Er zal dus inderdaad iets niet goed zijn met jou score. Dit kan ook aan de windows-versie liggen. KNIPPPP
Thanx, je raad het nooit: ik was gister in een gekke bui, heb mijn hele HD geformat, Win98se erop gegooid, en voila, mijn score meteen weer op 1400. Nu nog een beetje tweaken en ik zit heeeeeel snel weer op de 1800. Thanx!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik snap niet waarom iedereen 3dMark zo belangerijk vind. Ik krijg ook een k*t score met mijn p3/800/128mb en 32 videokaart. Spellen lopen echter als een trein. Dus als alles perfect werkt, waarom dan druk maken om een getal dat uit een of ander testje komt?

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:15
Op donderdag 04 januari 2001 01:50 schreef ELD het volgende:

HEHE 63 fPS IN Q3 MET EEN GF GTS IK HAAL MET EEN MX HOGER
Ja, maar wat voor settings gebruik jij? Als ik 't grafische detail gigantisch naar beneden schroef krijg ik ook een veel hogere framerate. :r
Pagina: 1