Toon posts:

DOSBOX probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees vaak mee, maar nu heb ik eindelijk iets waar ik zelf écht niet uitkom ;-)

Primair probleem; ik probeer oude Sierra spellen te spelen op mijn XP-systeem.
Secundair probleem; hiervoor wil ik het programma Dosbox installeren (anders krijg ik die spellen volgens mij helemaal niet aan de praat), maar telkens als ik de installer run krijg ik de foutlemding:

"De NTVDM-CPU heeft een ongeldige instructie aangetroffen"

Ik heb echt lang op Internet gezocht, maar niets heeft tot nu toe nog geholpen. Heb mijn config.nt terug gezet.. no luck.

Iemand misschien? Het MOET kunnen draaien op XP toch?

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Ik heb even gezocht op NTVDM en dat is blijkbaar deel van XP's emulatie-laag voor oude 16-bit applicaties. Waarom die bij jou actief wordt, weet ik niet want DosBox is een gewone standaard 32-bit Windows applicatie.
Heb je al eens geprobeerd de installer opnieuw te downloaden? Misschien is die corrupt.
Wat meer info over je pc kan ook geen kwaad.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:11

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Een andere oplossing voor je primaire probleem kan VM-Ware zijn. Een tool waarin je PC's kan simuleren. Op zo'n gesimuleerd pc kan je dan DOS 6.2 instaleren.

[ Voor 7% gewijzigd door Tukk op 12-12-2004 11:39 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
TaXaN schreef op zondag 12 december 2004 @ 11:34:
Ik heb even gezocht op NTVDM en dat is blijkbaar deel van XP's emulatie-laag voor oude 16-bit applicaties. Waarom die bij jou actief wordt, weet ik niet want DosBox is een gewone standaard 32-bit Windows applicatie.
Heb je al eens geprobeerd de installer opnieuw te downloaden? Misschien is die corrupt.
Wat meer info over je pc kan ook geen kwaad.
Vaag inderdaad, want de titel van de alert met die foutmelding is: 16-bits MS DOS-subsysteem

Systeeminfo:

AMD Athlon
1.11 Ghz
512 mb RAM