Ik heb een AMD XP-1800 met daarin een Hercules Geforce 2 Ti 64Mb videokaart. Op zich (nog steeds) een prima videokaartje voor de dingen waarvoor ik de computer gebruik. Sinds enkele weken begint het ventilatortje op de videokaart echter steeds meer herrie te maken. Schoonmaken heb ik al geprobeerd, maar geen effect. Op het forum lees ik berichten, dat het mogelijk is om de ventilator te vervangen door bijv. een oude P1-fan. Is dit echter bij deze videokaart allemaal nog de moeite waard? En zo nee, wat voor een (vergelijkbare) kaart raden jullie aan dat ik dan zou kopen?
Je zou er een 80MM fan op kunnen maken. Een oude CPU cooler kan natuurlijk ook, maar een 80MM fan op 5 Volt werkt toch meestal nét ff iets beter & stiller.
Een Zalman ZM80C/D-HP zou er ook op kunnen, maar die koeler is meer waard dan jouw videokaart
. Ik zou dus gaan voor de bovenste oplossing.
80MM fans kun je gemakkelijk uit oude voedingen schroeven
Een Arctic Cooling Case Fan TC (€ 6,90 @ Gistron doet ook wonderen. Deze fan is ook temperatuur gevoelig
)
Een Zalman ZM80C/D-HP zou er ook op kunnen, maar die koeler is meer waard dan jouw videokaart
80MM fans kun je gemakkelijk uit oude voedingen schroeven
Een Arctic Cooling Case Fan TC (€ 6,90 @ Gistron doet ook wonderen. Deze fan is ook temperatuur gevoelig
[ Voor 18% gewijzigd door Thandor op 12-12-2004 09:40 ]
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Verwijderd
De eerste vraag is, wat doe je er allemaal mee? Veel spelletjes spelen (en dan vooral de wat zwaardere, bijv UT2004) of alleen maar desktopapplicaties? En wat zou je budget zijn. Je kan het koelertje inderdaad vervangen, zijn genoeg alternatieve koelingen zoals zalman ed. (kijk eens op www.freezinghardware.nl > chipsetkoelers)
of het de moeite waard is, moet je zelf uitmaken...
als jij nog genoeg hebt aan die GF2 (qua prestaties), zou het zonde zijn om geld te gaan stoppen in een nieuwe kaart.
een oud P1 coolertje kan je zo voor een paar euro op de kop tikken, en een speciale VGA chipset cooler kost ook niet zo veel.
als jij nog genoeg hebt aan die GF2 (qua prestaties), zou het zonde zijn om geld te gaan stoppen in een nieuwe kaart.
een oud P1 coolertje kan je zo voor een paar euro op de kop tikken, en een speciale VGA chipset cooler kost ook niet zo veel.
Ik gebruik de computer vooral voor desktopapplicaties e.d. maar zo nu en dan wil ik graag nog wel eens een game spelen zoals UT2003 (2004 heb ik nog niet), Tactical Ops of Battlefield Vietnam (maar die draait nét op deze videokaart). Mijn budget gaat ongeveer tot 150 sleurootjes. Misschien heeft iemand een idee voor een nieuwe videokaart? In ieder geval al ontzettend bedankt voor de reacties tot dusver.
Verwijderd
Je zou kunnen kijken naar een ati radeon 9600 Pro, ligt net binnen de grenzen van je budget is en ben je toch al iets meer up to date. Zelfs half life 2 loop goed op deze kaart (icm een 1700+)
Bij mycom hebben ze nu een Sapphire 9600xt 128mb voor €139
Dat is misschien een mooie opvolger
MvG. Jack©©
Dat is misschien een mooie opvolger
MvG. Jack©©
Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300
Pagina: 1