mp3 naar wav

Pagina: 1
Acties:

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
ik heb zojuist ff een mp3'tje via winamp naar wav geconverteerd, en het valt me op dat de hoge helderder klinken, trompetten klinken iets scheller en mooier en andere instrumenten klinken ietwat echter.

je zou toch verwachten dat de kwaliteit hetzelfde blijft?????

oja, het was een 160kbps liedje

Verwijderd

Probeer eens bij waveout plugin niet directsound te doen maar die andere, of andersom.

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
ik snap niet wat je bedoelt

ik heb nullsoft diskwriter plugin gebruikt v 1.0

• freddifish
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

de diskwriter zal een iets andere decoder gebruiken dan de waveout misschien ? (andere versie van de Nitrane decoder) :? wel vaag ja

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 15:35

Flotter

Pelipper!

Vaag... Heb je LAME ook? Dan zou ik zeggen: converteer hem daar dan ook eens mee en luister of er ook verschil zit tussen de WinAMP en de LAME-versie.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Ik zou nog maar eens goed luisteren :). Je luistert namelijk naar hetzelfde. Als je normaal een mp3 afspeelt wordt de mp3 gedecodeert naar wav en weggeschreven naar je RAM (geloof ik). En dan wordt die wav afgespeelt.
Nu luister je naar dezelfde wav, alleen op een andere plek (van je hd af).
Het enige verschil wat er zou kunnen zijn, is een verschillend programma voor het afspelen van de wav.

Jag

Verwijderd

heb je wel ff op configuren gedrukt om een dir te selecteren?

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Jag heeft gelijk. Als je een MP3-tje met Winamp "converteert" naar WAV, is de WAV-file identiek aan wat je hoort als je de MP3 afspeelt met Winamp (!).

Bloed, zweet & koffie

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 15:35

Flotter

Pelipper!

Tenzij je idd voor het afspelen een andere plug-in gebruikt dan voor het disk-writen.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Pagina: 1