Toon posts:

[Optische Drive] Leest DVDs/CDs slecht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleem. Ik heb namelijk een DVD -ROM van Philips DROM5016 en telkens als ik een Legale en gekopieerde DVD of CDs erin gooi leest hij ze erg slecht.

Ik heb gezocht naar de nieuwste firmware, maar die stond er al op.

De DVD-ROM is aangesloten als slave op secondory IDE op de master van de secodary IDE zit een DVD brander NEC ND-2500A, Op primair IDE alleen op master een HD van WD.

De MOBO is een Abit NF7-S v2.0

Ik weet bijna 100% dat deze DVD-ROM brak is.. maar kan het ook aan mijn configuratie liggen?
Is er ook een progamma waarmee ik de lezer kan testen?

Verwijderd

Je zou de dvd speler nog even alleen aan een ide kabel kunnen hangen, maar het lijkt me sterk dat die dan wel werkt, zelf denk ik eerder dat het aan de dvd speler zelf ligt, het lijkt me zeer sterk dat het aan de andere hardware ligt, vooral als de rest gewoon goed functioneerd.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
"hij leest ze erg slecht" zeg je, waaraan merk je dat dan? Traag, of vaak helemaal niet kunnen lezen :?

[ Voor 7% gewijzigd door the_stickie op 12-12-2004 11:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
The_Stickie schreef op zondag 12 december 2004 @ 11:56:
"hij leest ze erg slecht" zeg je, waaraan merk je dat dan? Traag, of vaak helemaal niet kunnen lezen :?
Nou, als ik van die Philips installeer... dan krijg ik altijd een leesfout.. in de NEC loopt die perfect. Zo gaat het ook om DVD's te bekijken waarvoor ik hemook wil hebben

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
waarschijnlijk is dei drive dan idd brak, of kan ie met bepaalde writable media niet zo goed overweg ;)

ja kan altijd eens proberen een ander merk writables te kopen....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem dan ook hoogstens 2 maanden

Maar ja.. ik heb geprobeerd

Legale DVD films
WinXP installatie Disk
Half Life 2 Instalie CD's
Arita DVD+R

En zo ga maar door....

Denk dat ik maar langsga voor een vervanging ervan dan

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost!

Lag op een of ander manier op de IDE configuratie

Ik heb hem nu als Slave staan op Primary IDE.. ipv Secondary IDE als slave of master... Op Secondary IDE wil hij het gewoon helemaal niet goed doen raar geoenig
Pagina: 1