Voordat ik me een oude bak aanschaf en monowall gebruik, wil ik eens weten of dat monowall wel een oplossing zal bieden voor mijn probleem.
Na heel wat zoeken denk ik dat monowall mijn probleem kan oplossen.
Probleem: Ik wil 2 pc's in mijn thuisnetwerk een bepaalde hoeveelheid data laten downloaden en uploaden ( 1Gb bv. ) maar na die limiet moet de breedbandverbining terugvallen tot 56K.
Zou monowall dit kunnen ?
Waarom ik dit wil :
Ik heb een klein netwerk, 1 router 3 pc's en een telenet aansluiting.
1 van de 3 pc is de hoofd pc ( de mijne ).
De andere twee "losse gebruikers" pc's, en die 2 zijn juist het probleem voor mijn telenet aansluiting.
Die "losse gebruikers" installeren verschillende P2P programma's, die mijn zielige telenet download limiet de das om doen.
Wat ik zoek is een programma, die na een bepaalde download en upload limiet, de snelheid van de verbinding met die 2 "losse gebruikers" vertraagd (naar smallband bijvoorbeeld, zoals dat met een telenet aansluiting ook gebeurd).
Ik heb al netlimiter gebruikt, maar dat schakelen de "losse gebruikers" gewoon uit.
Geen enkele router, bood me Qos en Quotas aan .
Dus denk ik dat monowall dit wel kan.
of weet er iemand nog een betere oplossing ?
Na heel wat zoeken denk ik dat monowall mijn probleem kan oplossen.
Probleem: Ik wil 2 pc's in mijn thuisnetwerk een bepaalde hoeveelheid data laten downloaden en uploaden ( 1Gb bv. ) maar na die limiet moet de breedbandverbining terugvallen tot 56K.
Zou monowall dit kunnen ?
Waarom ik dit wil :
Ik heb een klein netwerk, 1 router 3 pc's en een telenet aansluiting.
1 van de 3 pc is de hoofd pc ( de mijne ).
De andere twee "losse gebruikers" pc's, en die 2 zijn juist het probleem voor mijn telenet aansluiting.
Die "losse gebruikers" installeren verschillende P2P programma's, die mijn zielige telenet download limiet de das om doen.
Wat ik zoek is een programma, die na een bepaalde download en upload limiet, de snelheid van de verbinding met die 2 "losse gebruikers" vertraagd (naar smallband bijvoorbeeld, zoals dat met een telenet aansluiting ook gebeurd).
Ik heb al netlimiter gebruikt, maar dat schakelen de "losse gebruikers" gewoon uit.
Geen enkele router, bood me Qos en Quotas aan .
Dus denk ik dat monowall dit wel kan.
of weet er iemand nog een betere oplossing ?