Toon posts:

nieuw systeem boot niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn nieuwe systeempje in elkaar gezet ( celeron 320D met P4P800-VM Moederbord en 256 mb ddr 2700)
maar ik krijg het niet werkend het power lampje brand en die van de hdd ook....
Geen beeld helemaal nix nu ben ik er al achter gekomen dat mijn cpu pas word ondersteund bij bios versie 1012
en ik heb 1005 :'( ,
Mijn vraag is nu dus hoe update ik mijn bios naar 1012 op de site van asus staat alleen hoe het moet als je bij post komt maar ik kom nergens (geen beeld nix) wie helpt mij ???????
m.v.g Marijn

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 08:25

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

terug naar zaak gaan en vragen of ze em willen updaten voor je. die hebben vast wel de benodigde hardware liggen om dat ff te doen is nog geen 5 minuten werk

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Steph Kai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-01 18:27
Achterlijk dat ze dat niet vermeld hebben btw... of heb je alles overal gekocht?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb helaas dit setje op de pc dumpdag vandaag gekocht maar ik heb nog ff wat rond gezocht op dit forum, eerst is kijken of hij wel wat leven geeft als ik mijn cmos reset
m.v.g Marijn

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Geen vriendje die een processor heeft die wel met jouw BIOS opstart? Kun je vervolgens ander BIOS flashen. Ok, blijft natuurlijk wel suf.

Verwijderd

Topicstarter
tjah dat zou nog kunnen maar dat is ook niet de beste oplossing :? ,
ik ga nu ff me cmos reseten miss doet hij het dan
m.v.g Marijn

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 23:51:ik ga nu ff me cmos reseten miss doet hij het dan
Van een CMOS-reset krijg je echt geen nieuw BIOS hoor!
Reëel gezien denk ik dat je 2 opties hebt:
- terug naar de winkelier (al dan niet op een DumpDag);
- processor fixen bij vriendje.

Er is overigens nog een optie: nieuw BIOS-chippie bestellen bij ASUS, natuurlijk met recent BIOS.

Verwijderd

Topicstarter
ZeilDude schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 23:55:
Van een CMOS-reset krijg je echt geen nieuw BIOS hoor!
nee dat begrijp ik nee ik hoopte alleen dat ie misschien nu wel bij post kwam ( dan kan ik hem zelf updaten) ,maar helaas dat lukt niet ik ga denk eerst ff kijken of ik een cpu kan regelen,
en anders ff asus bellen.
m.v.g Marijn

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 11:21

Crusader

Arc Nature

Uit de FAQ:
# Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
Je bent nieuw hier, dus het geeft niet ;)
Welkom op GoT!
Sorry dat ik je verder niet kan helpen met je probleem...

[ Voor 17% gewijzigd door Crusader op 12-12-2004 11:37 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:01

Always bet on Huub

Verwijderd

Topicstarter
@huubhuub :
Kunt u mij vertellen hoe ik dit doe zonder dat mijn pc opstart ( geen post ,geen beeld) nix?????

Verwijderd

Dat kan dus niet.

Had je dit niet van te voren kunnen weten door even te checken of je CPU wel wordt ondersteund? Je zult het gewoon door een PC-zaakje in de buurt moeten laten doen, er is niet echt een keuze...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 12:34:
Dat kan dus niet.

Had je dit niet van te voren kunnen weten door even te checken of je CPU wel wordt ondersteund? Je zult het gewoon door een PC-zaakje in de buurt moeten laten doen, er is niet echt een keuze...
dat dacht ik ook al heb net even mijn pc zaak gemaild,
en dit werd op de pc beurs als upgrade set verkocht :( (met 256 mb ddr erbij)
dan ga je er toch vanuit dat het moet werken : ;)

Verwijderd

Topicstarter
:( :? ik zie net in het boekje van mijn moederbord : Memory:Dual channel memory architecture ????
houd dit in dat in 2x een ddr bankje er in moet hebben :( :? :( :(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 17:51 ]

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 17:49:
:( :? ik zie net in het boekje van mijn moederbord : Memory:Dual channel memory architecture ????
houd dit in dat in 2x een ddr bankje er in moet hebben :( :? :( :(
Nee, alleen dat dit sneller werkt met 2 identieke reepjes, dacht ik... :)

Verwijderd

Topicstarter
hé gelukkig :P ik d8 al shit moet ik nog een bankje erbij halen,

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 22:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het word waarschijnlijk een cpu regelen of een nieuw chipje ( een nieuwe bios rom is goedkoper dan laten flashen bij mijn lokale pc winkel) :? ligt het aan mij of is 30 euro voor het flashen niet een beetje overdreven, zeker omdat een nieuw chipje 25 euro kost :?

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:36

sapphire

Die-hard pruts0r

WTF,
Als de pc boer om de hoek 30 euro vraag is onzinnig, maar vraagt Asus ook geld voor een chippie? Want dat lijkt me erg achterlijk, dat is dan echt slechte service, van DFI kreeg ik emteen een nieuwe bios chip .
Maar ken je niemand in je omgeving die een Intel proc heeft die je even mag lenen ?

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
asus vraagt 25 euro voor een rom inclusief verzend kosten

Verwijderd

Topicstarter
heb waarschijnlijk de oplossing gevonden heb vandaag mijn bios chip opgestuurd naar www.flashbios.org, nadat 2 pc zaken het geprobeerd hebben en hun het niet lukten :? omdat ze niet in de bios kwamen :? gek he 8)7
Pagina: 1