Vraag over SMC/Alcatel Modem.

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Magnoon
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-02 19:40
Hey,

Ik heb de keuze tussen een http://www.smc-europe.com...oducts/broad/7404BRA.html en een http://www.speedtouch.com/prod510.htm .

Ik gebruik die van smc nou al een tijdje maar als ik gratis de speedtouch van de provider krijg, zou die dan beter zijn als die ik nu heb? Hij is waarschijnlijk wat nieuwer, maar maakt dat ook nog iets uit in bijvoorbeeld ping, of andere rare dingen waar ik rekening mee moet houden?

Eigenlijk weet ik ook niet echt waar ik op moet letten om een zo'n modem te kunnen vergelijken, waar moet ik op letten en heeft iemand ervaringen?

Geef aub een mening over deze 2 modems en welke ik het beste kan gebruiken, TNX!

- Magnoon

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06-2025
ik heb ook een 7404, maar dan de 7404WBRB (wireless en voor ISDN dus) en ik ben er eigenlijk best tevreden over. als je problemen hebt met de performance van de smc, kun je natuurlijk nieuwe firmware erin flashen. verder is volgens mij een speedtouch een stuk minder uitgebreid. ik zou je huidige smc houden, als je geen problemen hebt met het apparaat welke de speedtouch eventueel voor je op zou lossen (kleine kans imho)

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

• cossy nl
  • Laatst online: 10:26
Hoi

die smc modem waar jij overpraat heb ik op dit moment ook, ik heb hier voor de SpeedTouch 510 Multi-user gehad. Wat het voordeel van de smc is dat je een goede en een zelf aan te passen firewall hebt, dat het je met de Speedtouch niet. In iedergeval niet zichtbaar aanwezig.
Voor de rest heb ik geen andere verschillen kunnen vinden tussen de Routers (ja oke de smc heeft meer instel mogelijk heden).
Maar kun je bij je provider geen korting krijgen als je geen modem/router van ze neemt?

-cossy

• Magnoon
nee die speedtouch is gratis...
en de nieuwste firmware zit al in mn smc.

Maar zit er geen verschil in ping, doorloopsnelheid naar buiten toe of iets anders. Want als je bv je router pingt met 5000 bytes, heb je al een ping reply van 4 ms, dat komt dus altijd al bovenop je normale ping neem ik aan?

• cossy nl
  • Laatst online: 10:26
Het hangt een beetje van af waarheen je je pingt lijk me. Maar inderdaad er komt wat boven op, mijn persoonlijke ervaring zegt dat de alcatel wat betrouwbaarder is (mijn smc valt wel eens uit, hij loopt dan gewoon vast, moet ik eerst de stroom weer van af halen).
Maar verschil qua ping tussen alcatel en de smc heb ik niet kunnen vinden

Verwijderd

als het gratis is, kan je het altijd zelf proberen lijkt me. het is een degelijk modem dat je desnoods als backup dr bij kan houden. je wordt ook niet echt gedwongen een keuze te maken als ik dit zo lees ;)

• Magnoon
nee ik word niet gedwongen, daarom wil ik gewoon de beste kiezen :)

bij smc kan je meer instellen maar dat betekend niet dat het beter is. bv 100 firewall instellingen, ik heb er nog nooit 1 veranderd :p

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen idee. Maar dat hoeft een simpel hardwaremodje ook niet te hebben. Probeer maar eens in een wat relevantere subforum (Internet en Telefonie, bijvoorbeeld ;) ) te kijken, dan kom je een stuk meer tegen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.