Toon posts:

Netwerk connectie virtual pc for mac

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb virtual pc 7 geïnstalleerd op MacOsX. Het vreemde is dat ik wel kan pingen naar tweakers.net maar dat ik via IE niet in staat ben om deze site of een willekeurige andere site te laden. Wat kan het probleem zijn/hoe kan ik dit oplossen.

Bedankt.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mjah, IE in een virtual machine, dat lijkt mij geen Non-Windows Operating Systems probleem, maar meer iets voor Software Algemeen

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat in principe niet om IE, maar om virtual pc. Geen enkel programma is in staat om met internet in contact te komen.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

firewall/proxy settings misschien :)

Verwijderd

Topicstarter
Op windows in virtual pc draai ik geen firewall en bij mijn weten heeft macosX er ook geen een.
IE geeft vreemd genoeg ook aan "Website found. Waiting for reply..." en hier blijft het vervolgens bij. Er wordt geen pagina geladen.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 23:38 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

En als je in windows een telnet sessie opent naar die website op poort 80 en je typt "GET / HTTP/1.0" wat krijg je dan? Of kan je geen verbinding maken?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dat doe dan krijg ik "Connection to host lost"

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dus de volgende stap lijkt me uitzoeken waarom. Gaat FTP bijv wel?

Omdat ik het niet ken maar graag meedenk: hoe werkt virtualPC delen volgens de handleiding? Connection to host lost -> er lijkt niet te worden geluisterd naar poort 80. Dus hoe ziet je netwerkzooi er uit: hoe werkt routering, is er een firewall, proxy, juiste gateway, iets van een contentscanner (adblocker, virusscanner, etc) er tussen?

Gaat een ping naar het juiste IP adres?
^ geef even wat een traceroute naar tweakers.net doet. (tracert tweakers.net)

offtopic:
Welkom op GoT :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
virtual pc zet een shared network connection op (NAT) met MacOS X noch windows nog MacOS X heeft een firewall.
Pagina: 1