Externe geluidskaart voor Dos?

Pagina: 1
Acties:

• Jesse99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 14:51

Jesse99

Everything's Tweakable!

Topicstarter
Voor een project in m'n auto wil ik m'n laptop in de auto visualisations laten weergeven op de muziek. Het huidige aanbod Winamp vis' ben ik niet echt tevreden over maar op m'n oude 486 bak had ik nog een paar zeer mooie echter die werken alleen in een echte Dos-omgeving, Windows Command-prompt dus niet.

Omdat ik een redelijke nieuwe laptop heb (Toshiba Satellite 2450) is het onmogelijk de onboard sound chip onder Dos aan het werk te krijgen. Mijn vraag daarom is weten jullie of er een goedkoop extern geluidskaartje te krijgen is die onder Dos aan 't werk te krijgen is? Moet een line-in hebben, verdere functies zijn totaal onbelangrijk.

New pc under construction...

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07 11:06

TheBorg

Resistance is futile.

Ik denk niet dat dat gaat lukken. Een USB printer onder DOS is vaak al een hel.

[ Voor 4% gewijzigd door TheBorg op 11-12-2004 22:54 ]

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Hmm. Volgens mij hebben de geluidskaartproducenten het DOS tijdperk jaren geleden al afgesloten. Ik waag het te betwijfelen of er überhaupt wel een externe geluidskaart bestaat die door DOS aangesproken kan worden, daar DOS geen USB en FireWire ondersteund.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Jesse99

Jesse99

Everything's Tweakable!

Topicstarter
Daar zit wat in...
't mag wat mij betreft oud zijn, en voor mijn part over de parallelle poort werken als 't maar werkt... 'k weet echter niet wanneer fabrikanten begonnen zijn met het maken van externe geluidskaarten en of zoiets überhaupt bestaat...

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 10:40
Misschien is er met VMware iets mogelijk?

Slache!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07 11:06

TheBorg

Resistance is futile.

Ik denk dat je meer kans hebt met een PCMCIA kaart.

Verwijderd

probeer eens wat met Dosbox, grote kans dat 't wel aardig werkt.

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-07 23:46

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

er bestaan hele oude externe geluidskaarten (onder andere een Logitech Soundman via de paralelle poort), ik denk dat deze door hun aansluiting een dermate hoog CPU verbruik hebben dat de hele zaak niet echt lekker meer gaat lopen, en de geluidskwaliteit zal ook neit echt om over naar huis te schrijven zijn.

edit: wat voor geluidschip zit er dan in je laptop? waarschijnlijk is ie wel soundblaster compatible, en kun je hem op een dergelijke manier toch aan de gang krijgen.

[ Voor 22% gewijzigd door mentalmadnizz op 12-12-2004 00:11 ]

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• Jesse99

Jesse99

Everything's Tweakable!

Topicstarter
@ real_FireFly die Dosbox werkt!!! Nice! Vis crasht nog wel af en toe en helaas ondersteunt de SB simulatie geen line-in wat ik nodig heb maar ik ben er al een stapje dichterbij mee, thx ;-)

@ Mentalmadnizz mijn laptop heeft een Intel chipset met geïntegreerde Analog Devices SoundMax AD1981B. Heb lang gezocht naar een compatibele Dos driver maar tevergeefs...
In principe zijn die onboard dingen puur voor Windows, maar sommige mainboards hebben een bios-optie waarmee SB compatibiliteit aangeschakeld kan worden. Mijne helaas niet...

Verwijderd

PCMCIA lijkt me de enige mogelijkheid. Als je bv. 2e hands een soundcard van eigerlab kunt krijgen, die kan wat je wilt (dos SB ondersteuning inc. line-in).
Pagina: 1